Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

IKEA-følelser

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: IKEA - hva føler du?
Jeg elsker IKEA og IKEA elsker meg. 73 73,74%
IKEA er noe herk og jeg hater det. 5 5,05%
IKEA, schmikea. Couldn't care less. 20 20,20%
Denne pollen har vi hatt før, men for all del... 3 3,03%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-08, 22:47   #1
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: IKEA-følelser

Jeg har et kjærlighetsforhold til IKEA. Jeg finner stort sett akkurat det jeg trenger der. Og enda litt til, det er det eneste problemet med den butikken. De klarer å følge ganske godt med i trender, og prisene er nesten uslåelige. IKEA har reddet vårt hjem her i USA fra å bli seende ut som et gjennomsnittlig amerikansk hjem - grufullt. Skal man ellers ha litt fine møbler her borte, må man minst tredoble prisen.

Gammel 28-06-08, 22:56   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig svak for IKEA. De har fine, enkle ting i god kvalitet til en rimelig penge. Vi har vel knapt byttet ut noe som helst vi har kjøpt derfra. (Vi har for øvrig fortsatt en del årgangs-IKEA arvet etter foreldrene våre.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:57   #3
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Synes Ikea har mye bra, men vil ikke si at jeg elsker Ikea.....

Gammel 28-06-08, 22:57   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg digger IKEA, men handler egentlig ikke SÅ mye der.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 23:03   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de fleste andre kjeder er vemmelig overpriset. Det er helt sykt hva man må ut med for et helt enkelt sofabord de fleste steder, mens man på Ikea får et omtrent tilsvarende til en latterlig mye lavere pris. Ja, kvaliteten er sikkert "dårligere" men jeg synes den er bra nok.

Gammel 28-06-08, 23:07   #6
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes de fleste andre kjeder er vemmelig overpriset. Det er helt sykt hva man må ut med for et helt enkelt sofabord de fleste steder, mens man på Ikea får et omtrent tilsvarende til en latterlig mye lavere pris. Ja, kvaliteten er sikkert "dårligere" men jeg synes den er bra nok.

Ja det er stort sett dyrere å produsere møbler i Norge, Italia og til og med Estland en det er i Kina, der IKEA lager møblene sine.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 11:49   #7
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Det er ganske misforstått dette med at IKEA skal ha dårligere kvalitet enn andre bare fordi de er billigere. Grunnen til at IKEA kan selge billigere enn mindre forretninger og kjeder, er at de produserer svært store kvanta og da får de selvsagt rimeligere pris enn konkurrentene.
Jeg har en svin-dyr (men fortsatt Asia-produsert...) spisegruppe. Solgt gjennom en interiør-kjede som markedsfører seg i et annet segment enn IKEA, dvs. dyrt og eksklusivt, og få møbler av hver type. Den har ikke det grann bedre kvalitet enn IKEA-møblene mine.

Gammel 29-06-08, 11:59   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er ganske misforstått dette med at IKEA skal ha dårligere kvalitet enn andre bare fordi de er billigere. Grunnen til at IKEA kan selge billigere enn mindre forretninger og kjeder, er at de produserer svært store kvanta og da får de selvsagt rimeligere pris enn konkurrentene.

I tillegg er de ekstremt opptatt av dette med frakt og fraktkostnader når de designer produktene. Det finnes vel knapt en ting fra IKEA som ikke kan pakkes ned i en bitteliten pappeske. Det forundrer meg ikke om de får fire ganger så mye inn i en lastebil som det andre møbelkjeder får.

Gammel 29-06-08, 13:47   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg har en svin-dyr (men fortsatt Asia-produsert...) spisegruppe. Solgt gjennom en interiør-kjede som markedsfører seg i et annet segment enn IKEA, dvs. dyrt og eksklusivt, og få møbler av hver type. Den har ikke det grann bedre kvalitet enn IKEA-møblene mine.

Godt poeng. Jeg synes heller ikke IKEA har dårligere kvalitet enn andre kjeder, jeg er kjempefornøyd med det (og det er mye) vi har handlet der.

Gammel 28-06-08, 23:06   #10
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I`m lovin it

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 23:09   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

50 mil til ikea. likr ikea nettside og katalog. men ofte blir det litt dyrt og vogna full av skjit vi ikke trenger. hehe
Men til større møbler,skap ,seng osv er ikea genialt.

Og ikea ting er lett å sette i hop

Gammel 28-06-08, 23:09   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Og dermed får vi fattigluser råd til å ha det pent hjemme, takket være IKEA.

Gammel 29-06-08, 11:51   #13
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Og dermed får vi fattigluser råd til å ha det pent hjemme, takket være IKEA.

Fattig-lus og rikmanns-rotter går hånd i hånd på IKEA altså...
Mette-Marit sverger jo til IKEA titt og ofte, og hun har vel råd til å la være kan man trygt si.

Gammel 28-06-08, 23:17   #14
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker IKEA! Bor desverre alt for langt unna. Blir en IkEA-tur nå i løpet av ferien. Jeg GLEDER meg.

Gammel 28-06-08, 23:29   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et dypt og inderlig kjærlighetforhold til IKEA.

Gammel 29-06-08, 01:02   #16
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir sur og stresset med det samme jeg er innenfor dørene til IKEA.
Når det er sagt: jeg velger å dra dit fremfor andre møbel/interiør-butikker fordi det er nært, utvalget er stort, og det er billig.

Gammel 29-06-08, 08:19   #17
Left
Passiv

Standard

Jeg elsker IKEA. Ikke nødvendigvis fordi det er så fantastisk bra alt de har alltid, men å gå på IKEA en dag kan gi utrolig gode tips til hvordan løse møbleringsspørsmål. I forhold til oppbevaring på liten plass f.eks.
Er også fornøyd med at det går an å skaffe seg funksjonelle ting som ikke koster skjorta. Dessuten liker jeg stilen, i store trekk.

Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 08:25   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, det er UTROLIG å se hvordan de har klart å få til de flotte møblerings-løsningene på ørsmå rom.
De har dessuten masse kjekt stæsj til barnerom. Camilla elsker lampene deres, hun har en hvit blomst over den nederste køya i køysenga, og en oransje sjøhest over den øverste køya. Og de utrolig kjekke oppbevaringsløsningene de har! Vesla har denne og denne med røde bokser i på rommet sitt, er jo plass til enormt mye.

Gammel 29-06-08, 08:31   #19
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått litt lei av IKEA. Men jeg liker butikken, det er ikke det, men det er sjelden jeg orker å dra dit.

Gammel 29-06-08, 08:58   #20
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

IKEA er deilig! Vi har et nært forhold.
En ting var i studietiden da vi lasset kommoder og tepper inn på ikeabussen for å spare penger. Kjøper jeg store ting nå bare leverer jeg det i hjemkjøringskranken, vips så kommer to menn og leverer alt på døra...skjøøønt.

Emneord
ikea

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.