|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Hun eldste begynte i barnepark da hun var 2 år, hadde 2 og 3 dagers uker (4 timer om dagen) hun begynte i barnehage da hun var 3 år. Gutta har begynt i barnehage rett før de var 3 år.
![]() |
#3 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Helt sikker på at man velger riktig kan man vel aldri være. Det er en vanskelig balansegang. På den ene siden synes jeg det er viktig å være åpen for at man velger feil, og ev korrigere. På den andre siden merker jeg at det ovenfor ungene er viktig å stå for sine valg. Om man vakler og er engstelig så vil de ofte merke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Det vil alltid være "hvisomatter" i en slik diskusjon. Vi er blandt de som valgte barnehage tidlig, og jeg var da jobbsøker, forpliktet til å ha barnepass men hadde henne ikke borte lange dager. kom sist og gikk først og en del fridager innimellom. Mazungen trengte det sosiale samspillet i barnehagen og trivdes fra starten av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Som nevnt et annet sted. Noen har faktisk prøvd å få tak i den norske forskningen på dette. Selv ikke barneombudet kunne hjelpe da.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Formulerte litt feil der på slutten, så endret det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Jeg skulle ønske man kunne forske mer på dette i Norge også.
![]() |
#8 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Signerer Polyanna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Litt treng, for nå ser jeg jo at denne tråden var startet før min tråd.
![]() |
#10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?
Det virker som om den godeste Tveitereid aldri har satt sin fot i en barnehage, eller så har han vært max uheldig de gangene han har gjort det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Jeg tror han har brukt barnepark og tror barnehager er det samme.
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
Jeg hørte et intervju med denne Tveitereid - joda, han hadde vært noen dager på en småbarnsavdeling.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Fint skrevet, Inagh!
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
Det er ikke lett i det heletatt... Og jeg skal love deg, det er like hjerteskjærende vondt både for barn, foreldre og de voksne i barnehagen.
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
Helt klart. Jeg har opplevd at foreldre har tatt sin ettåring UT av barnehagen igjen, og funnet en annen løsning et halvt års tid.
![]() |
#17 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Er barnehage skadelig for små barn?Vi hadde en fryktelig tung periode da vi byttet barnehage (ufrivillig). Det var helt forferdelig. Jeg har i etterkant angret på at vi ikke gjorde noe mer som foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Sliter med tastaturet
Jeg også gleder meg til alt det, men jeg ser at det ikke nødvendigvis er noe jeg har hast med- jeg kunne godt vente til de var 2 med å glede meg (ut ifra barnas interesser, ikke mine egne). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Med & uten trylleformel.
|
Og det har jeg så stor forståelse for! Håper at flest mulig har anledning til å gjøre dette (finne andre løsninger) dersom det trengs.
![]() |
![]() |
#20 |
Multitaskingmaniac
|
Jeg har veldig mange like erfaringer som deg! I tilvenningsperioden setter jeg mine behov helt på vent og tar med med barn inn når jeg skal på do om jeg må. Nå er vi i september og alle våre små er tilvent og fornøyde. Og kos, nærhet og glede, ja det bugner det av!
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|