Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere barnevakter som dere ikke må betale?
Ja, vi har familie/slekt 130 65,66%
Ja, vi har venner/andre 33 16,67%
Ja, vi har familie/slekt, men bruker ikke de så ofte 53 26,77%
Ja, vi har venner/andre, men bruker ikke de så ofte 28 14,14%
Vi må alltid ha barnevakt som vi betaler 1 0,51%
Vi må nesten alltid bruke barnevakt som vi betaler 10 5,05%
Annet 7 3,54%
Dustepoll! 2 1,01%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-08, 17:43   #41
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville ikke gjort det, og ville blitt overrasket over å bli tilbudt betaling hvis det var jeg som var barnevakten.

Fnis. Jeg ser det for meg, Juste som stikker en 200 lapp i hånden din når dere har passet jentene.

Jeg ville også ha blitt veldig overrasket om jeg hadde fått tilbud om betaling når jeg passet våre venners barn. Noen ganger har vi fått vin, blomster eller hårprodukter når vi har vært barnevakt, men det er hos de vennene som ikke i stor grad passer barne våre. Jeg liker aller best å bytte på å være barnevakt for hverandre, ikke betaling i form av penger eller gaver.
Vi har heller aldri hatt en betalingsbarnevakt, vi er heldige som har venner som kan være barnevakt. I tilegg har stiller svigermor opp når hun kan. Jeg gleder meg til neste år, da pensjonerer hun seg.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 17:50   #42
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har besteforeldre (særlig det ene paret), og en tante og onkel som var nødbarnevakt da lillebror ble født. Besteforeldrene bor 1 time unna med bil og ferje så det må planlegges litt og det er litt vel styrete bare for en kinotur liksom. Da vi var bedt i et bryllup for en liten stund siden spurte min mann en i barnehagen om det gikk an spørre dem og det gikk det visst. Så nå har vi hatt proff barnehageansatt som barnevakt for våre to små tre kvelder. Det har gått veldig fint og føles litt luksus! Hun vil absolutt ikke ha betaling heller, og ikke har hun barn selv heller (enda) så vi kan ikke gjøre gjengjeld med det aller første. Men etter de to første kveldene ga vi henne et gavekort på spa/behandlingsgreier da, det var vellykket tror jeg.

Gammel 06-09-08, 17:54   #43
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er heldige og har besteforeldre og søsken som stiller opp. De behøver vi ikke betale. Vi kan egentlig få barnevakt nesten når vi vil, men bruker det ganske sjeldent.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 18:26   #44
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Vi er veldig heldige og har masse familie og også noen venner som gjerne stiller, og som ville blitt ganske forbauset hvis vi tilbød dem betaling.

Gammel 06-09-08, 18:27   #45
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har aldri betalt for barnevakt, familie og venner stiller opp.

Gammel 06-09-08, 18:37   #46
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har all familie i 10 minutters kjøreavstand. Har aldri betalt for barnepass.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 18:45   #47
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi har alle besteforeldre tilgjengelig innenfor 20 min. kjøretur. I tillegg har vi mannens bror på 26-27 år som synes det er helt ok å sitte noen timer gratis. Vi gir egentlig tilbake i form av middager og denslags, så han får litt betalt allikevel.

I tillegg har jeg ei 15 år gammel jente som sitter mot betaling av og til, men det er sjelden jeg har behov for henne, vi klarer oss stort sett fint med nær familie.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 19:14   #48
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det helt krise kan jeg få en av brødrene mine til å hjelpe oss, men vi må satse på noen vi kan betale hvis vi skal på fest eller kino eller ut og spise.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 19:18   #49
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender at jeg dumper ungene mine over på søsteren min eller lillebroren til mannen, men det er ikke så veldig ofte vi benytter oss av det. Vi burde vel egentlig være flinkere til å benytte oss av barnevakt, spesielt en sånn som kommer etter at ungene har lagt seg. Det er ikke pengene det står på, mer viljen og tilgangen på barnevakter vi kjenner.

Gammel 06-09-08, 19:18   #50
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja,vi har besteforeldre på begge sider og de betaler vi ikke.
Er vi på weekendturer o.l kjøper vi med en gave til dem.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 19:26   #51
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har søsteren min her i byen, og hun benyttes til litt forskjellig
- men det er ikke så ofte at hun er "vakt" alene. Hun passet LilleBrun 3-4 ganger da jeg tok kjøretimer, og vi har bestilt henne til 20. september som helaften-barnevakt.

Jeg betaler henne ikke,
men kjøper litt dyre motemagasiner, sjokolade, DVD eller noe annet stæsj som takk for hjelpen.

Gammel 06-09-08, 19:27   #52
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Den 20. september blir forresten første gang vi har ordentlig tradisjonell barnevakt,
mannen og jeg skal på jubileumsfest.

Ja, etter at vi fikk barn for snart 4 år siden. Det er kanskje litt spesielt?

Gammel 06-09-08, 19:53   #53
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Den 20. september blir forresten første gang vi har ordentlig tradisjonell barnevakt,
mannen og jeg skal på jubileumsfest.

Ja, etter at vi fikk barn for snart 4 år siden. Det er kanskje litt spesielt?

Mulig det er litt spesielt, vi har enda ikke hatt det og største er akkurat passert 3 år, jeg ser forøvrig ikke for meg at det kommer til å skje det nærmeste året at vi skal ha noe barnevakt.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 19:57   #54
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har familie og venner som stiller opp, takk og lov. De er gull verdt.

Gammel 06-09-08, 20:03   #55
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har besteforeldre og onkler og tanter som stiller opp gratis. Men pleier ofte å kjøpe en oppmerksomhet like vel. Eller eventuelt etter noen ganger.

Mamma får lett en vin når vi henter han. Da er hun godt fornøyd.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:21   #56
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke betalt noen gang. Bruker stort sett mine foreldre eller mannens mor. Vi kan også spørre venninner av meg, men har ikke spurt noe ennå. Har hjulpet mannens søster og hun kan passe hvis vi trenger.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:42   #57
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Vi har ingen familie i nærheten, så vi har alltid brukt betalte barnevakter.

Nå er barna etter hvert blitt såpass store at de to eldste kan passe minstemor, men vi bruker som regel å gi dem noen kroner for det. Særlig hvis det er på kveldstid, slik at de må ha ansvaret for å få henne i seng.

Gammel 06-09-08, 20:49   #58
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Av barnevakt har vi vel egentlig bare min søster og mannens søster som har minsten hos seg natten over - det har vel skjedd fem, seks ganger tilsammen siden han ble født.

Utover det har det hendt at min mor eller hans foreldre har sittet noen timer hos oss etter leggetid, hvis vi skal på kino e.l. Stort sett er det sånn at mannen og jeg gjør ting hver for oss, så den andre er hjemme med barnet. Når han slutter å våkne så he****s tidlig, vil nok også besteforeldrene ønske å ha ham over natten også, og det er ikke noe vi vil takke nei til.

Betalt barnevakt er ikke aktuelt for oss, da det i praksis (i vårt tilfelle) betyr at vi må hyre inn en fremmed.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:55   #59
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De første 6 årene med barn hadde vi stort sett utelukkende betalingsbarnevakt (mest nabojenter). Så flyttet vi, og nå har vi utelukkende familie.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:02   #60
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har foreldre og søsken som stiller opp som barnevakt både titt og ofte. Eldste niese stiller mer enn gjerne opp og vi har også venner som hadde stilt opp ved behov. Det eneste vi betaler for ved barnevakt er taxituren hjem hvis det er broren eller kusinen min som passer (de har ikke bil). Eldste niese pleier å få litt penger hvis hun sitter barnevakt hele kvelden, men det er ikke fordi hun forventer det (hun kan godt finne på å hente Snupp uten at vi har behov for barnevakt og hun var på café med Mini da jeg klippet meg sist.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.