|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har dere barnevakter som dere ikke må betale? | |||
Ja, vi har familie/slekt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
130 | 65,66% |
Ja, vi har venner/andre |
33 | 16,67% |
Ja, vi har familie/slekt, men bruker ikke de så ofte |
53 | 26,77% |
Ja, vi har venner/andre, men bruker ikke de så ofte |
28 | 14,14% |
Vi må alltid ha barnevakt som vi betaler |
1 | 0,51% |
Vi må nesten alltid bruke barnevakt som vi betaler |
10 | 5,05% |
Annet |
7 | 3,54% |
Dustepoll! |
2 | 1,01% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Helt konge
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?
Fnis. Jeg ser det for meg, Juste som stikker en 200 lapp i hånden din når dere har passet jentene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har besteforeldre (særlig det ene paret), og en tante og onkel som var nødbarnevakt da lillebror ble født. Besteforeldrene bor 1 time unna med bil og ferje så det må planlegges litt og det er litt vel styrete bare for en kinotur liksom. Da vi var bedt i et bryllup for en liten stund siden spurte min mann en i barnehagen om det gikk an spørre dem og det gikk det visst. Så nå har vi hatt proff barnehageansatt som barnevakt for våre to små tre kvelder. Det har gått veldig fint og føles litt luksus! Hun vil absolutt ikke ha betaling heller, og ikke har hun barn selv heller (enda) så vi kan ikke gjøre gjengjeld med det aller første. Men etter de to første kveldene ga vi henne et gavekort på spa/behandlingsgreier da, det var vellykket tror jeg.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi er heldige og har besteforeldre og søsken som stiller opp. De behøver vi ikke betale. Vi kan egentlig få barnevakt nesten når vi vil, men bruker det ganske sjeldent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi er veldig heldige og har masse familie og også noen venner som gjerne stiller, og som ville blitt ganske forbauset hvis vi tilbød dem betaling.
![]() |
#45 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Har aldri betalt for barnevakt, familie og venner stiller opp.
![]() |
#46 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har all familie i 10 minutters kjøreavstand. Har aldri betalt for barnepass.
![]() |
#47 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har alle besteforeldre tilgjengelig innenfor 20 min. kjøretur. I tillegg har vi mannens bror på 26-27 år som synes det er helt ok å sitte noen timer gratis. Vi gir egentlig tilbake i form av middager og denslags, så han får litt betalt allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Er det helt krise kan jeg få en av brødrene mine til å hjelpe oss, men vi må satse på noen vi kan betale hvis vi skal på fest eller kino eller ut og spise.
![]() |
#49 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Det hender at jeg dumper ungene mine over på søsteren min eller lillebroren til mannen, men det er ikke så veldig ofte vi benytter oss av det. Vi burde vel egentlig være flinkere til å benytte oss av barnevakt, spesielt en sånn som kommer etter at ungene har lagt seg. Det er ikke pengene det står på, mer viljen og tilgangen på barnevakter vi kjenner.
![]() |
#50 |
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Ja,vi har besteforeldre på begge sider og de betaler vi ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Jeg har søsteren min her i byen, og hun benyttes til litt forskjellig
![]() |
#52 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Den 20. september blir forresten første gang vi har ordentlig tradisjonell barnevakt,
![]() |
#53 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?
Mulig det er litt spesielt, vi har enda ikke hatt det og største er akkurat passert 3 år, jeg ser forøvrig ikke for meg at det kommer til å skje det nærmeste året at vi skal ha noe barnevakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Øyboer
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har besteforeldre og onkler og tanter som stiller opp gratis. Men pleier ofte å kjøpe en oppmerksomhet like vel. Eller eventuelt etter noen ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
I mål
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har ikke betalt noen gang. Bruker stort sett mine foreldre eller mannens mor. Vi kan også spørre venninner av meg, men har ikke spurt noe ennå. Har hjulpet mannens søster og hun kan passe hvis vi trenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har ingen familie i nærheten, så vi har alltid brukt betalte barnevakter.
![]() |
#58 |
*_*
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Av barnevakt har vi vel egentlig bare min søster og mannens søster som har minsten hos seg natten over - det har vel skjedd fem, seks ganger tilsammen siden han ble født.
![]() |
![]() |
#59 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?De første 6 årene med barn hadde vi stort sett utelukkende betalingsbarnevakt (mest nabojenter). Så flyttet vi, og nå har vi utelukkende familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
villende
|
![]() Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?Vi har foreldre og søsken som stiller opp som barnevakt både titt og ofte. Eldste niese stiller mer enn gjerne opp og vi har også venner som hadde stilt opp ved behov. Det eneste vi betaler for ved barnevakt er taxituren hjem hvis det er broren eller kusinen min som passer (de har ikke bil). Eldste niese pleier å få litt penger hvis hun sitter barnevakt hele kvelden, men det er ikke fordi hun forventer det (hun kan godt finne på å hente Snupp uten at vi har behov for barnevakt og hun var på café med Mini da jeg klippet meg sist.) |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|