Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-08, 21:46   #41
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Saueballer og råtten hai er høyt oppe på lista over det ekleste jeg har spist.

Vært på Island du også?

Gammel 03-11-08, 21:52   #42
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er pr def veldig skeptisk til rar mat - resen er vel også et ord for det.

Det mest eksotiske jeg har spist er dermed hest og rått kamskjell. Trollkrem er vondt, enkelt og greit.

Gammel 03-11-08, 21:55   #43
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er fisefint kresen, så har ikke spist så veldig mye rart. Men jeg har smakt på haispekk, rått hvalspekk + nykokt hvalkjøtt 2 m unna kadaveret som ble kuttet i biter for hånd. Og lama.

Gammel 03-11-08, 21:56   #44
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er trollkrem?

Gammel 03-11-08, 21:59   #45
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Papegøyefisk på Solsiden i Trondheim

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 22:08   #46
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva er trollkrem?

Stivpisket, rosa "krem" av eggehviter, sukker og tyttebær. Jeg har ikke spist det på mange, mange år, men jeg pleide å like det veldig godt. (Veldig glad i syrlig-/bittersmaken av tyttebær.)

Gammel 03-11-08, 22:12   #47
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor i all verden spiser dere alt dette ekle greine? Dere må jo være klinke gal, hele gjengen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 22:21   #48
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Halvtørket sauekjøtt og boknafisk, og modnet nyrefett. Nyyydelig, hvis man er oppvokst med det.

Brennivin er den beste spriten som fins.

Gammel 03-11-08, 22:23   #49
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007

Hvorfor i all verden spiser dere alt dette ekle greine? Dere må jo være klinke gal, hele gjengen.

Signerer. :lat:

Gammel 03-11-08, 22:35   #50
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Har vel ikke spist så mye rart, men det jeg synes har smakt eklest er uten tvil KOKT blekksprut uten krydder. Østers er også vondt.
Men rart? Tja. For meg er bever, kenguru, kamel, alligator og struts litt uvanlig, men det er spist. Bever var ikke godt.
Stekte torskeøyne er også ekkelt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 22:38   #51
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Østers, snegler, torsketunge og froskelår syns jeg forresten ikke er "rart". Det der islandske greiene, derimot. :urk:
Gajamor:

Gammel 03-11-08, 22:41   #52
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ikke så mye spennende og eksotisk mat som har funnet veien inn i min munn heller. Ikke at jeg har avstått fra så mye, men tilbudene har ikke vært der.
Det eneste jeg kommer på som jeg pent har takket nei til, er griselabber.

Men jeg har spist endel som jeg ser nevnes her, uten at jeg tenker på det som eksotisk eller rart. Torsketunge, hare og blodmat feks. Har også spist mye skalldyr, rogn, mye forskjellig viltkjøtt, etc.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 22:51   #53
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Halvtørket sauekjøtt og boknafisk, og modnet nyrefett. Nyyydelig, hvis man er oppvokst med det.

Brennivin er den beste spriten som fins.

Boknafisk er jo kjempegodt!
Ellers har jeg spist hai, froskelår, blodpudding og lungemos, div. skjell (pr. min definisjon er det fiskeAGN).
Kommer ikke på noe mer, men jeg tror jeg faktisk heller hadde spist hund og kattekjøtt enn apehjerne altså.

Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 23:02   #54
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Kyllingføtter, kanskje?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 23:07   #55
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Kalvehjerne, saueballer, snegler (hav og land), gryte med tarmer mm,
kalve brisse (kjertel som ligger i halsen på kalven),
kenguru, krokodille, emu og diverse fisketyper av eksotiske retter, norsk mat gidder jeg ikke ramse opp, men ja jeg smaker på alt.

Gammel 03-11-08, 23:22   #56
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Mannen min fikk servert rå kråkebolle på en sushibar i Tokyo en gang. Det er første gang jeg har sett ham brekke seg av noen form for mat. Han tåler fortsatt ikke at jeg nevner det.

Ha ha, ser vi er flere her som har smakt kråkebolle-sushi. Jeg elsker sushi, men der går grensa. Fysj, det smakte omtrent som det lukter av gamle kråkebolle-skall som man finner i fjæra. Når jeg tenker meg om er vel ikke kråkeboller egentlig så eksotisk, all den tid det vrimler av dem i norske farvann
Også har jeg smakt sånne ekle, slimete, gjærede soyabønner.

Struts har jeg smakt, og det var veldig godt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 23:26   #57
Dråpe-hmm
Diamantar og kirsebær

Dråpe-hmm sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Laksikken
Dråpe-hmm er litt kul
Standard

Var på noe så ueksotisk som barnas turlag på en strand utenfor Bergen(JA det finnes strender her) og da kokte vi og spiste alt levde en finner i strandsonen. Albueskjell, Sjøsnegler und so weiter. Smakte like dårlig som det høres ut men jenten på syv syns det var kjempegodt og gøy og det er det viktigste.

Ellers er due (inkl hodet) bra for potensen... påstår de i Egypt.

Dråpe-hmm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 23:29   #58
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Tror ikke jeg har spist noe som er veldig spesielt nei.

Struts og snegler må være det som kommer nærmest eksotisk.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 23:38   #59
Skvetten
Passiv

Standard

Tja, regla er som følger:
Aligator, kenguru, slange, maisormer, skorpioner, gresshopper, frosk, kråkebolle, kyllinghalser, testikler (som pickles), hai, skilpadde, drukket varm geitemelk med blod har jeg også gjort.
Dette ble et skjønsomt utvalg av noen av de tingene jeg har gaflet i meg. Det er nok mye annet rart jeg kunne ført på listen men stopper her. Jeg må si at jeg smaker på det meste, men det er en del ting man kun eter en gang uansett hvor sulten man blir.

Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 23:43   #60
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan vel ikke briefe med mer spennende enn kanin, som i denne sammenheng ser ut for å være ren barnemat. Minnes at det smakte som kylling.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.