Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-09, 10:19   #41
Blåklokketrollet
Passiv

Standard

Sv: Anbefal meg et ultra familie charterreisemål

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Var så fornøyd med Tyrkia ifjor at vi valgte det i år også men da Blue Village Pacha Bay i Alanya med Star Tour.Bra men ikke like bra som Ving`s Sunving Resort.

Bare et lite spørsmål. Må man ha ekstra vaksiner for å reise til Tyrkia?

Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 10:36   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et ultra-familiecharterreisemål

Sånn generelt sett så synes jeg Ving er mye bedre på barn enn Star Tour og Apollo.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 11:55   #43
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Ibiscos Garden Blue Star i Rethymnon på Kreta; pr. nå er det Star Tour som flyr dit. Vi reiser igjen og igjen og igjen og igjen ... Perfekt!

Dette likte vi også Da vi var der var det Saga solreiser som var operatør. Ellers kan jeg anbefale Star Tour sine Blue Village på Kypros. Synes igrunnen at Blue Village er bra, men er absolutt enig i at aerobic timer er et pluss med Sunwing.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:23   #44
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Enig,dette er super bra.Vi var der i fjor og ALT var bra der.Har reist mye med ving,og vært på flere sunving Resort anlegg,det meste er bra,men dette hotellet er jo omtrent helt nytt så standarden er høy.

Hvor lang var transporten fra flyplassen til Side?

Gammel 23-07-09, 17:24   #45
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Sånn generelt sett så synes jeg Ving er mye bedre på barn enn Star Tour og Apollo.

Ving er uten tvil langt bedre enn både Star Tour og Apollo ja

Gammel 23-07-09, 17:31   #46
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Broren min og familien skryter veldig av Side i Tyrkia.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:33   #47
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Alexandra Beach - KRETA

Sier det samme. Vi har vært der 3 ganger og stortrives

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 12:08   #48
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fra flyplassen til Side er det ca 1 time. Til Alanya er det 2 timer.

Gammel 25-07-09, 15:50   #49
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Broren min og familien skryter veldig av Side i Tyrkia.

Vi og har hørt så mye bra om det anlegget at nå drar vi ned selv i september

Ellers har vi vært på flere familiesenter og likte oss best på sunwing calabona

Gammel 25-07-09, 17:37   #50
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Dette likte vi også Da vi var der var det Saga solreiser som var operatør. Ellers kan jeg anbefale Star Tour sine Blue Village på Kypros. Synes igrunnen at Blue Village er bra, men er absolutt enig i at aerobic timer er et pluss med Sunwing.

Ja, vi begynte å reise dit da Saga var operatør, men det er vel Ving som har kjøpt opp Saga, er det ikke?

Uansett så rullerer jo reiseoperatørene med hoteller, så nå er det Star Tour som har tatt over og vi reiser kun med ST fordi det er de som har dette hotellet - bytter de til Ving eller annet, så følger vi med! Reiser andre steder også, men hva Kreta gjelder kommer Ibiscos alltid til å være utgangspunktet!

Gammel 25-07-09, 17:46   #51
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er hemningsløst begeistret for Makadi Bay i Egypt. Grand Makadi er Vings Top Selection hotell der. Det er all inklusive på alt. Ungene kan hente is når de vil, brus, rødvin til mor, de snur solstolen i riktig vinkel for deg så du ikke sliter deg ut på ferie, det er aktivitetsklubb og aerobic på stranden hver dag pluss fullt treningsstudio. Det er hundre prosent fritt for tiggere. Det er 3000 kvadratmeter med basseng. Det er åtte restauranter eller noe sånt, det er ikke kø når du skal spise og maten er fantastisk. De vasker alle grønnsaker i kokt vann sånn at vestlige mager kan spise så mye salat de vil og de tuller med ungene og er blide og veldig behagelige. Rommene er nye, hageanlegget vil du ikke tro og du kan snorkle i korallene i Rødehavet som hotellet ligger på stranden til. Ikke er det dyrt heller når du tenker på hva som er med i prisen. Da vi var der i vinter brukte vi 2000 kroner på en uke i lommepenger - tilsammen.

Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:47   #52
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaler Sunwingsentrene på Mallorca, Tenerife og Kreta. De har vi besøkt, men alle Sunwingsentrene er vel bra? Det eneste var at bussturen var for lang til Sunwing på Kreta (Makrigialos).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 23:20   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er hemningsløst begeistret for Makadi Bay i Egypt. Grand Makadi er Vings Top Selection hotell der. Det er all inklusive på alt. Ungene kan hente is når de vil, brus, rødvin til mor, de snur solstolen i riktig vinkel for deg så du ikke sliter deg ut på ferie, det er aktivitetsklubb og aerobic på stranden hver dag pluss fullt treningsstudio. Det er hundre prosent fritt for tiggere. Det er 3000 kvadratmeter med basseng. Det er åtte restauranter eller noe sånt, det er ikke kø når du skal spise og maten er fantastisk. De vasker alle grønnsaker i kokt vann sånn at vestlige mager kan spise så mye salat de vil og de tuller med ungene og er blide og veldig behagelige. Rommene er nye, hageanlegget vil du ikke tro og du kan snorkle i korallene i Rødehavet som hotellet ligger på stranden til. Ikke er det dyrt heller når du tenker på hva som er med i prisen. Da vi var der i vinter brukte vi 2000 kroner på en uke i lommepenger - tilsammen.

Men har disse stedene barneklubber med personale som prater norsk/svensk?

Vi var på et skikkelig flott sted i Tunisia, men ungene kunne ikke forstå hva personalet sa og dermed må vi aktivisere dem mye mer.

Gammel 27-07-09, 09:36   #54
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vet ikke om de snakker skandinavisk i barneklubben der, men det skulle ikke forundre meg. Jeg så bare at det var en gjeng unger som løp avgårde sammen med et par voksne der jeg - mine var ikke med. Det er et luksussted med høy faktor så jeg vil tro de har alt på plass. For ikke å snakke om maten - de har ikke bare rålekker buffet der - de har selvsagt egen barnebuffet med flere retter beregnet på barn. Og det er forskjellig mat hver dag. Og selvsagt er det mat rett fra grillen til lunsj også.

Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 09:52   #55
eka
Grubler.

eka sin avatar

eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

sunwing resort og spa Side beach, Tyrkia. Hotellet er vel åpent for 3 sesong nå.

Hvordan er det med stranden der? Er den langt unna? Fin sand?

Gammel 27-07-09, 10:00   #56
eka
Grubler.

eka sin avatar

eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vært på endel sunwing resorts.
Jeg drømmer om et senter med stranden på Alcudia, leilighetene på Kypros og annlegget på Rhodos... Finnes det, tro? :undre:

Gammel 27-07-09, 10:05   #57
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vi var på Sunwing Arguineguin i april. Vi stortrivdes på Gran Canaria, men kommer ikke til å bo på det hotellet igjen. For all del, vi hadde Royal leilighet, og den var rein og pen og stor, fin, komfortabel og alt det der. Men jeg syns det var lite trivelig uteområde der, og bassengene var så salte at det svei i øynene - guttungen blånekta å bade i dem. (Det var faktisk mer behagelig å bade i sjøen.) Jeg likte heller ikke høyblokkfølelsen - at vi måtte ned sju etasjer med heis for å komme oss ut.

Kommer vi oss noen gang sydover igjen, vil vi gjerne til Gran Canaria, men da kommer vi til å satse på et bungalow-opplegg, slik som bestekompisen til guttungen hadde. Jeg likte tanken på å åpne døra, sitte på terrassen med et glass vin og se på at ungene leika på plena rundt huset.

Dette siste, er jeg helt enige i. Husker ikke hvilken etasje vi bodde i, men det ble at enten måtte vi være "ute" eller sitte isolert i leiligheten. Ikke var den spesielt koselig heller .

Har senere vært på anlegget i Bahia Feliz (Star Tour), og der stortrivdes vi alle. (Bortsett fra at det var dårlig strand ). Vi kunne sitte ute på markterassen og slappe av litt mens ungene fløy rundt og lekte.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 10:53   #58
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Denne må jeg huske på når vi skal bestille neste års sommerferie.

HAr hørt av flere at Ving sitt anlegg i Agia Napa, Kypros er veldig bra.

Vi har vært på Star Tour sitt anlegg i Agi Napa og bassenganlegget var kjempefint for små barn. Dengang var lilletassen under 2 år og jeg ville ha et basseng som var litt å boltre seg i for en liten tass og det var strålende for oss.. Langgrunt og fint. Vi spiste aldri av buffeten der men det så fint ut..

Gammel 02-08-09, 22:55   #59
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan var det å bade i havet på Alexandra Beach der. Hørte noen hadde vært på ferie langs kysten der, og snakket om en del røde flagg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 23:07   #60
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men har disse stedene barneklubber med personale som prater norsk/svensk?

Vi var på et skikkelig flott sted i Tunisia, men ungene kunne ikke forstå hva personalet sa og dermed må vi aktivisere dem mye mer.

Det er vel bare Ving og Star Tour som har nordiske folk i barneklubbene?

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.