|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Asparges-effektenAspargestisselukt er et kjent fenomen her i huset også.
![]() |
#42 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Asparges-effektenJeg mangler sannsynligvis genet som bryter ned aminosyrene med svovelet i de mindre komponentene som avgir lukt, for jeg er definitivt ikke en av de "halvpartene" som mangler genet som gjør det mulig å lukte svovelkomponentene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Asparges-effekten
Det tror jeg ikke. Det lukter så pass mye så at litt mer vann i urinen ikke gjør til eller fra. Enten så er det noe med genet eller så har man ikke tenkt på det. Asparges på glass vet jeg ikke noe om, det spiser jeg aldri selv (om jeg ikke får av andre), jeg foretrekker fersk asparges. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Asparges-effektenGrønn og fersk asparges med parmaskinke surret utenpå stekes i noen minutter til skinken er "sprø". Serveres med biter av parmesan, en stor klatt rømme og cherrytomater. Nydelig som forrett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Asparges-effektenHer stinker det på do av alle i huset når vi har hatt aspargesmiddag ! Det lukter jo bare noen sekunder der og da, det plager jo ingen andre en den som tisser.
![]() |
#46 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Asparges-effektenDe snakker om dette på Rachael Ray nå, legen sier at hvis man kutter av tuppene på aspargesen før man spiser dem, forsvinner lukten.
![]() |
#47 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Asparges-effektenNå har vi hatt en uvitenskapelig test av dette her i heimen. Vi er 3 personer som har spist noenlunde lik mengde fersk aspages, typ norske, grønne . Vi kuttet nederste del av stilken og dampet de lett. 2 av oss merker denne vanvittige lukten, men 3. person merker ingen ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Asparges-effektenJeg har spist mye asparges i det siste, har fått helt dilla (fersk altså)! Men ingen lukt, verken av meg eller mannen. Ungene vil ikke ha det, så jeg vet ikke om de ville ha luktet, men ingen av oss voksne har merket noe. Er vel svært individuelt det der ja.
![]() |
#51 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Asparges-effektenAspargeseffekten er velkjent i vår familie også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Borte
|
![]() Sv: Asparges-effektenJeg kjenner heller ingenting og spiser relativt ofte asparges.
![]() |
#53 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Asparges-effekten
Ja, det er i toppene lukten sitter. om du kutter av toppen vil det ikke lukte, sies det.
![]() |
#54 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Asparges-effektenHmm, snedig.
![]() |
#55 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Asparges-effektenMitt tiss virkelig stinker etter å ha spist asparges. Mannes lukter ingenting, Rart det der.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|