|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel damePappa er 77 år og synes Twilight-filmene er artige, generelt er han veldig fascinert av alt som har med vampiser å gjøre. Han leser mer fakta enn romaner, men elsker filmer - Harry Potter synes han også er underholdende. Så det så!!
![]() |
#42 |
maler
|
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameJeg føler meg ikke eldre nå enn for 10 år siden. Faktisk føler jeg meg ganske lik. Jeg vil tro jeg heller ikke føler meg gammel om 10, 20 eller 30 år, sannsynligvis vil jeg like mye av de samme tingene. Det er derfor ingen garanti for at jeg skifter til passende musikk og bøker når jeg avgår for en gitt aldersgrense.
![]() |
#43 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameLesing er bra uansett vel? Hva slags bøker mener du passer for damer på 75?
![]() |
#44 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameJeg ville sikkert også blitt litt overrasket, tror nok ikke det er så vanlig. Men jeg syntes det var råkult. Det kan jo hende hun har barnebarn/oldebarn hun vil holde seg oppdatert for også, om hun ikke leser dem av ren og skjær leseglede. Ville i allefall ikke tenkt noe negativt om henne (selv om twilight strengt tatt er en eneste stor klisjésamling da. :dukke: ).
![]() |
#45 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameJeg hadde blitt veldig overrasket om jeg så min mormor(eller enda mer om jeg så oldemor på nesten 100) lese Twilight men jeg ville ikke kalt henne unormal av den grunn. Tvert om hadde jeg syntes det var flott. Da kunne vi diskutert hvem Bella burde valgt
Det tror jeg er veldig viktig å huske på, snakker man med eldre mennesker så er det ikke spesielt uvanlig at de sier at de faktisk føler seg like unge til sinns som da de var 20. Det er i hvert fall min erfaring.
![]() |
#46 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dame
og de gamle på sykehjem rister på hodet over alle gamlingene som de ikke identifiserer seg med..
![]() |
#47 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dame...og eg anar ikkje kva twillight-serien er eingong! Kva seier det om meg? (Nei, eg er ikkje gamal!!!!)
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameAt ei 75 år gammel dame leser Twilight er vel lika normalt, som at min 75 år gamle onkel går på med dødsforakt i sekkeløp og knuser motstanderene. Nokon klarer å behalda barnet i seg, all ære til dei.
![]() |
#49 |
i tåkeheimen
|
Me too. Regner med at litteratur-preferanser ikke forandrer seg voldsomt herfra og ut. Om man er 35 eller 75 kan man vel lese det samme?
![]() |
#50 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameJeg syns det er heeelt genialt at man kan lese hva man vil og ikke tenke over hva alle rundt vil mene og hva som i det hele tatt er "passende".
![]() |
#51 |
Dig for victory!
|
Samme her. Man er heldigvis ikke programforpliktet til å lese Vi over 60 bare fordi man når en viss alder.
Jeg også. Ikke helt lik, jeg har fått en god del erfaring, mer selvtillit, en mann og en unge siden da, men jeg er fortsatt meg. Og jeg kjøpte barnebøker jeg likte før Pjotten ble født. Dersom noen synes jeg er rar som leser Gubben og katten for meg selv, får de bare synes det.
![]() |
![]() |
#52 |
By the Sea
|
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|