Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du var invitert på middag i dag, hadde du forventet å se ESC?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du forventet at ESC sto på menyen på middagsbesøk i kveld?
Ja, ærlig talt, det er en selvfølge! 23 11,33%
Tja ... Jeg hadde håpet det. 59 29,06%
Nei, vettu hva, man ser ikke på TV på middagsbesøk! 78 38,42%
Whatever. Bryr meg midt i natten. 32 15,76%
ESC_say_what? 11 5,42%
Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-10, 16:47   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du var invitert på middag i dag, hadde du forventet å se ESC?

Share the moment vettu, Scarlettah!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 16:47   #42
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville håpet at jeg slapp det og hadde vel forventet at det ikke ble vist. De jeg kjenner som er fan har et veldig ironisk elsk-hat-forhold til det og heier gjerne på den mest corny sangen. Går det egentlig an å like ESC på annen måte enn som en guilty pleasure og med en ironisk distanse? Det er jo umulig å ta det seriøst.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 16:55   #43
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal bort og spise i dag og det er GP kveld.
(nekter å skrive ESC, for det er da grand prix.)

Men det er planlagt slik da, vi gjorde det samme i fjor.

Gammel 29-05-10, 16:58   #44
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Det kommer veldig an på hvem som inviterte. Jeg har venner både av "Ja, seff"- og "Nei, ærlig talt"-typen.

Gammel 29-05-10, 16:58   #45
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Whatever. Bryr meg midt i natten.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 17:02   #46
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Om jeg hadde blitt bedt bort på middag, hadde jeg håpet å slippe at tv'n sto på. Samme om det var Grand Prix.

Gammel 29-05-10, 17:05   #47
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Bryr meg midt i natta!

Gammel 29-05-10, 17:18   #48
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Hadde jeg blitt invitert på middag, hadde jeg forventet middag. Hvis MGP hadde vært med i bildet, hadde jeg forventet beskjed om det og deltatt mer av høflighet enn glede. Jeg hadde foretrukket en hyggelig middag framfor en MGP-happening. (Hvorfor heter det plutselig ESC?)

Gammel 29-05-10, 17:24   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eurovision Song Contest. MGP er den norske, Melodi Grand Prix.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 17:26   #50
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skjønner hva det er forkortelse for, men vi har da alltid kalt den internasjonale finalen MGP også?

Gammel 29-05-10, 17:40   #51
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blandet to trådtitler, og leste "Hvis du var invitert på middag hos Susanne Sundfør, hadde du forventet å se ESC?". Og da ville svaret helt klart vært nei.

Det er vel forsåvidt svaret ellers også, forresten. Hvis det ikke var avtalt på forhånd hadde jeg ikke trodd det.

Gammel 29-05-10, 17:44   #52
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at dersom folk vil se på TV, kan de la være å invitere gjester, men mindre det er invitert til TV-middag.

Å sette på TV-en når man har gjester eller er på besøk hos andre, synes jeg er utrolig lite dannet. (Jeg snakker ikke om "dele en vin og en god TV-serie-kvelder". Jeg snakker om litt mer formelle settinger.)

"Kan vi sette på TV-en? Det er slutten på fotballkampen" går ikke vel hjem hos meg, for å si det slik.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 17:47   #53
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde forventet (i betydning regnet med) meg at hvis det var ESC fest så hadde vi fått vite om det på forhånd, men jeg hadde tatt det helt greit hvis TV-en hadde blitt slått på.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg hadde ikke ventet det, og ville blitt skuffet dersom det viste seg at det var det som var planen med kvelden. (Hadde jeg blitt invitert til "ESC-fest", ville jeg antagelig takket høflig nei. Jeg ville bare bidratt negativt til stemningen.)

Er du ikke av typen: "synger av full hals" til slike show? (Neida, men helt ærlig, jeg hadde forventet av show ala ESC er drømmen til folk som liker ironi. Tenk på alle uforglemmelige kommentarene man kunen ha kommet med! Jeg er hverken ironisk eller liker ESC, men skal se det - det er litt snakkes blant skolebarna så ... ja, jeg er jo en slik mor som ofrer seg for ungene. )

Gammel 29-05-10, 17:51   #54
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja, det tror jeg nesten jeg ville ha regnet med. Det kommer litt an på hvem som inviterte, men generelt har jeg inntrykk av at dette er noe folk jeg kjenner får med seg om ikke annet for å le av det.

Jeg noterer meg at Nenne kan inviteres i en sådan stund, mens Scarlettah får vente til helgen etter.

Det gjelder bare ESC, da. Jakten på Danse-Idol vises ikke i Ru-hjemmet.

Gammel 29-05-10, 18:02   #55
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt rimelig stuss om det ble forventet at man skulle se på det om det ikke var et sentralt moment i invitasjonen. Om man har invitert for lenge siden, og i ettertid skjønt at det var den dagen hadde jeg nok sendt en mail til de inviterte om det var noe jeg ønsket å se på, for å advare dem. Jeg hadde nok trukket deltakelsen min om jeg hadde blitt advart om noe slikt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 18:14   #56
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Vet ikke hva ESC er, bortsett fra en knapp oppi hjørnet på pc'en, og den hadde jeg stusset litt over om de viste frem.

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Er der jeg og

Dette er definitivt trådens aller, aller beste svar

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Dette er gamle barndomsvenner av Rhett, så jeg er ganske sikker på at de vet hva de får. Men vi inviterte til middagsselskap (type 8-10 mennesker) en gang da de viste seg å være finalen i ettellerannet (Jakten på kjærligheten? Dansewhatever?), og det ble litt kinkig da det viste seg at ett av parene tok det som en selvfølge at vi skulle se den (ALLE ser da den i hele Norge), mens vi lo høyt og støyende til vi skjønte at de mente det alvorlig.

Seriøst? Alleunnskyldninger er så teite. Slik som ALLE snyter da på skatten og ALLE har da kjørt i fylla en gang eller to. Jeg blir fornærmet og tendenserer til å bli ufin når andre bruker sånne allesetninger om teite ting. Hva er det de tror om meg lissom?

Jeg har da vært på mer enn en ESC-happening, men da er det klarert på forhånd. Å dukke opp i selskap hos andre og forvente f.eks. å se finalen i fotball-VM, uten å ha spurt på forhånd, jepp, det er frekt i min bok også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 18:56   #57
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

For å si det sånn, jeg hadde blitt meget glad for å slippe og se det.
Jeg takker aldri ja til Melodi Grand Prix-happenings. Heter det ikke det lenger, forresten??

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 19:22   #58
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er invitert paa middag (jentemiddag - 12 personer) i kveld. Vi skal ha uformell mat som alle har laget og tar med, tapaslignende greier. Jeg aner ikke om vi skal se paa TV, men haaper at det kommer til aa staa paa i bakgrunnen. Hun som inviterer er halvt svensk og har jo ingenting aa se paa fra Sverige, men de andre er tyske og der har vi jo en favoritt aa heie paa. Vi faar se hva det blir til. Hvis hun spör, sier jeg hva jeg mener, men jeg kommer nok ikke til aa vaere den som foreslaar det hvis ingen andre sier noe.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 19:22   #59
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Med mindre det var sagt hadde jeg ikke forventet det, nei. Men det er jo lov å håpe....

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 19:39   #60
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klarte ikke finne noe alternativ. Men hadde jeg blitt bedt på middag i dag, så hadde det vært naturlig at det sto på i bakgrunnen ja. Ikke noe jeg hadde håpet på, men er heller ikke imot.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.