|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Vi har hentet for seint en gang. Da jeg prøvde å ringe fikk jeg bare feilsignal. Var skikkelig ekkelt og hadde fryktelig dårlig samvittighet. Assistenten tok det heldigvis fint.
![]() |
#43 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Nei, jeg har aldri vært i nærheten av å hente for seint.
![]() |
#44 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Nei, det skjer aldri, men vi har hatt to "uhell" med bilkø og togstans de årene vi har hatt barnehagebarn, da var vi der akkurat kl 17 når de stenger.
![]() |
#45 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg kan jo svare selv også. Jeg har aldri vært i nærheten av å hente dem forseint. Somregel henter jeg 2-3 timer før stengetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Henter du barna i tide?Henter alltid i tide. Vet faktisk om noen som synes at 200 kroner per påbegynte halvtime er en ok barnevaktsordning, og de har f.eks avtalt møter de vet betyr at de kommer til å hente for sent. Det er selvsagt forkastelig utnyttelse av andre menneskers tid og eventuelle tålmodighet. Forstår imidlertid at familier i tidsklemma kan oppleve forsinkelser pga trafikk o.l., da burde de helt klart bare beklage og betale, noe mange vel også gjør. Min erfaring ,fra fire ulike barnehager i løpet av mange år med små barn, er imidlertid at det ofte er de samme foreldrene som kommer for sent gang etter gang. For dem virker tydeligvis ikke boten særlig avskrekkende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
maler
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Det er ikke så rart at det er de samme foreldrene som har det med å komme for seint forresten, på samme måte som det er de samme foreldrene som står og banker på døra når barnehagen åpner. Det har med arbeidstid å gjøre, og når barnehagen ikke har åpent lenger enn 1615-1630, kan det bli knapt. Det er ingen unnskyldning for å komme for seint gang etter gang, men at det er de foreldrene som normalt henter kl 1610 som kommer for sent hvis trafikken eller banen står burde ikke være noe stort sjokk. Og det trenger ikke si noe som helst annet enn at de er presset på tid.
![]() |
#50 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg hentet i tide i barnehagen og henter i tide på SFO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Har kommet for sent to ganger på disse fire årene. En gang i vinter da bilen ikke startet etter jobb. Da tok det litt tid å få tak i en taxi og flytte over seter sånn at jeg kom meg til barnehagen. Da ringte jeg selvfølgelig barnehagen og forklarte at jeg var på vei og kom så fort som mulig.
Sist redigert av star : 22-06-10 kl 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
maler
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg henter ikke på SFO. Fantastisk godt å ha barn som er blitt store nok til å ta seg av den biten selv.
![]() |
#53 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Aldri. Henter dem alltid i tide! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Henter du barna i tide?
Samme firma? Hvilket firma er det?
![]() |
#55 |
Einsam
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Har vel skjedd èn gang at jeg kom for sent, da faren også var utilgjengelig. Men jeg var ikke den eneste, veien var såpeglatt, og vi var vel 3-4 foreldre som kom omtrent samtidig, og alle hadde gitt beskjed. Ungene sto påkledd og klare i gangen da vi kom noen minutter etter stengetid, helt greit det da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Ja, henter alltid i tide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Vi har vel kommet for sent 2 ganger i løpet av 10 år.
![]() |
#58 |
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg har pendlet i mange år, selv med små barn. Det har skjedd en gang at jeg ikke har rukket det. Da hadde jeg ringt og sagt i fra til sfo og guttungen var påkledd og klar når jeg kom 5 minutter over tiden.
![]() |
#59 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Nå har jenta mi bare gått i barnehagen siden oktober-09, men jeg har aldri hentet henne for sent, og det vil (forhåpentligvis) aldri skje. Det seneste jeg har hentet henne har vært ca 15 min før stengetid. Det har derimot også vært sjeldent, hun hentes vanligvis ca 45 min før barnehagen stenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?
Jeg kan bare signere dette helhjertet
![]() |
Trådverktøy | |