Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[SKAM] Innlegg 2003-3000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-17, 11:20   #721
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Svarte håndklær er selvsagt ikke corny (hallo), men jeg må si jeg hadde syns det var corny om familien til Sana hadde kjøpt inn svarte håndklær for å matche stilen hennes.

Men joda, jeg ser at det nok er mye symbolikk og sånt som går meg helt over hodet, jeg er veldig dårlig på sånt, generelt. Jeg opplever bare det som skjer, og tolker lite.

Gammel 29-04-17, 11:41   #722
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg tenker at fargebruken og fargesymbolikken blir som til skapet i forrige sesong. Det er ein symbolbruk som blir så overtydelig at det blir komisk, samtidig som det viser noko av det hovudpersonen strever med. Både svart/kvit som hudfarge og den svart/kvitt-tenkinga som gjer det vanskeleg å kombinere russetid og religion (ikkje bare islam), er jo tema her. Og Sana si svart/kvitt-tenking kjem jo fram i klippet. Frå "Jeg dømmer ingen (norske partyjenter?)" til reaksjonen når Youssuf seier han ikkje er muslim. Det er ganske tydelig at Sana tenker meir svart-kvitt enn ho gir uttrykk for.

Eg merker at dette engasjerer meg. Eg har sjølv vekse opp i konservativ kristendom og konflikten og bekymringane ein som truande 17-åring har, når ein oppriktig trur at dei rundt ein kjem til å komme til Helvete, kan vere ganske sterk. Når ein er strengt truande, er verda svart/kvitt. Muslim/ikkje-muslim, kristen/ikkje-kristen og så vidare er veldig viktig. Og det synest eg fargesymbolikken får fram. Eg kan i alle fall relatere til både svart/kvitt-tenkinga og kjensla av å både vere inkludert i og skille seg ut frå gjengen. Og det får fargebruken fram.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 29-04-17, 14:03   #723
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Amen, og insh Allah, nokon. Kjenner meg igjen i mykje av det du skriv. No bar det ikkje så masse helvetes-snakk der eg voks opp, men konservativt var det ja.

Gammel 29-04-17, 18:38   #724
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tror nok absolutt fargesymbolikken har noe å si. Som du sier nokon, Andem har det med å gjøre tiing overtydelig. Og det bildet av Sana sittende med ryggen til kamera mens PM-gjengen i hvitt på den andre siden, er veldig symbolsk, da.

I morgen blir det kaffedate med Sana og Noora. Kanskje vi får vite noe mer om Noora og William?

amylin er ikke aktiv  
Gammel 30-04-17, 11:19   #725
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hadde ikke mammaen hennes også lyseblå hijab i det klippet med matlagingen?

Men da hadde de jo besøk, så ikke så rart om hijab var på. Det er ihvertfall mødre i Lilles klasse som gjør det slik. Jeg følte meg nesten beæret den gangen jeg var der og det lange håret hennes flommet nedover ryggen. Så tar hun kjapt skjal over om det ringer på.

Gammel 30-04-17, 11:32   #726
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, men nå snakker jeg jo ikke om selve hijaben, men fargen.

I barnehagen til poden jobbet det en dame med hijab. Og en gang på samling, hvor det var bare en kvinnelig førskolelærer (og barna selvfølgelig) tilstede, hadde hun tatt den av og vist frem håret sitt. Poden snakker om det ennå, det var nesten magisk for ham.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 30-04-17, 11:38   #727
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg følger ikke med. Men nå har jeg lest Dagbladets episodeoppsummeringer.

Skam-jentene som ser på Paradise som har Skam-uke.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 30-04-17, 12:09   #728
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, Noora då ... Eg fekk bare lyst til å klemme henne. Ho skulle liksom ikkje gå aleine med alt det.

The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 30-04-17, 12:55   #729
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk mer vondt av Sana. Noora snakker i det minste nå. Hvorfor sier ikke Sana noe til Noora?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 30-04-17, 13:51   #730
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg fikk mer vondt av Sana. Noora snakker i det minste nå. Hvorfor sier ikke Sana noe til Noora?

Skulle ønske hun gjorde det. Men det kompliserer jo mer når hun ikke gjør det, og Skam skal være komplisert. Men er det noen hun kunne ha prata med det om er det Noora.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 02-05-17, 11:46   #731
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

#sanamåsvare

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 02-05-17, 12:16   #732
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det må hun!

Noen som så instabildet til Isak i går? Lurer på om Before or after er et frempek til noe som skal skje på samme måte som Øyeblikket før rage var.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 02-05-17, 12:35   #733
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Ja, det må hun!

Noen som så instabildet til Isak i går? Lurer på om Before or after er et frempek til noe som skal skje på samme måte som Øyeblikket før rage var.

Jeg regner med at det var en hentydning til før eller etter sex.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 02-05-17, 13:11   #734
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Ja, akkurat i bildet er det nok det, men tror også det er noe mer. Som det jo alltid er i Andem sitt univers.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 02-05-17, 17:06   #735
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så bra laget. Først så jeg melding fra Yousef og tenkte ikke så mye over det, men så svarer ikke Sana. Jeg sjekker og sjekker og sjekker. Akkurat som når jeg venter på meldinger selv.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 02-05-17, 17:29   #736
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Sana, da! Snakke sammen!!!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 02-05-17, 17:43   #737
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Sana, då ... Verda blir mindre svart/kvit når du blir eldre, men det hjelp så lite nå.

The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 02-05-17, 18:13   #738
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Aiai.

Gammel 02-05-17, 18:42   #739
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sana, da. Hør på nokon. Når du blir eldre er ikke verden like svart hvit.

Men jeg håper og tror ikke at dette er slutten på Yousana.

Gammel 02-05-17, 19:34   #740
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tja, det er vel også rent praktisk - Sana vil jo ikke bruke hijab hjemme med mamma eller bare med venninnene på badet, mens skuespilleren som spiller henne bruker hijab i det offentlige rom (altså når hun filmes)? Og da er håndkleturban en praktisk måte rundt det når hun er hjemme. Mammaen ser du bare har hijab når det er andre der, hun har løst hår når de er hjemme bare de.

Tenkte på klærene.

Karamell er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.