Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Donald Trump

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-20, 08:58   #741
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Donald Trump

Jeg likte godt denne lokale vrien på overskriftene: https://www.ayrshiredailynews.co.uk/...ntial-election

Gammel 10-11-20, 09:23   #742
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Donald Trump

Det er så skandaløst hvordan Trump og medløperne hans nå prøver å skape en fortelling om at demokratene har jukset seg til seier. Det er farlig, splittende og ondskapsfullt og dessverre ikke uventet.

Gammel 10-11-20, 09:36   #743
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette bildet er altså helt fabelaktig!!

* hatten! (HATTEN! - tenk på trumps hatt - og denne som et tilsvar)
* Dr. Biden først
* at hun dekker over "vice" og at det er tusjet over med rødt
* masker. De har masker på - DET liker jeg

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 10-11-20, 09:39   #744
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og Trump har garantert ikke en så fin og velfylt bokhylle.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 10-11-20, 09:44   #745
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det er så skandaløst hvordan Trump og medløperne hans nå prøver å skape en fortelling om at demokratene har jukset seg til seier. Det er farlig, splittende og ondskapsfullt og dessverre ikke uventet.

Som en bekjent av meg som har jobbet i politikken i mange år sa: Trumps atferd nå minner veldig mye om hvordan statsledere oppfører seg i land vi virkelig ikke liker å sammenligne oss med, og han skaper et aldeles forskrekkelig eksempel til etterfølgelse.

Gammel 10-11-20, 09:50   #746
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å vente på at Biden skal få klarsignal til å starte overgangsperioden. Jeg tror jo ikke det blir fullt statskupp og borgerkrig, men det er vanskelig å føle seg helt trygg med Trump og de nedrige kumpanene hans i omløp.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 10-11-20, 09:52   #747
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skal han ut på protestkampanje for å overbevise om (ikke bevise!) at det er begått valgfusk. Han må være definisjonen på en narsissist når han ikke klarer å innse at det er mulig at han har tapt. Når til og med Fox kutter av når påstanden om juks gjentasX uren bevis, da er det ille.

Og jeg er alvorlig bekymret for hva basen hans gjør når det blir slått fast at han har tapt, en gang for alle. Jeg tror de sitter rolig nå fordi de tror han skal vinne fram med søksmål og protester.

Valget er over. Jeg tror ikke galskapen er det.

Gammel 10-11-20, 09:57   #748
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg registrerte en kampanje av "ikke se fox lenger, boikott dem" på twitter og måtte sjekke hva de har gjort. Jo, d avbrt en sending av en pressekonferanse hvor det ble stått og avlevert løgner ang juks.

Og da må man selvsagt boikotte dem. ref trumptilhengere/republikanere.

Gammel 10-11-20, 09:58   #749
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden det går mot omvalg av senatsplasser i Georgia så må Trumpkampanjen mobilisere sine kjernevelgere til å trå til der. Det gjør de ved å spre løgner og rykter. I Georgia greide demokratene lokalt å engasjere enormt, og valgdeltakelsen var kjempehøy blant grupper som ikke har stemt i særlig grad før.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 10-11-20, 10:02   #750
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Nå skal han ut på protestkampanje for å overbevise om (ikke bevise!) at det er begått valgfusk. Han må være definisjonen på en narsissist når han ikke klarer å innse at det er mulig at han har tapt.

Jeg synes det er en hån mot narsissistene å sette Trump i samme båt som dem. Han trenger en egen benevnelse. Trumpissist, eller noe sånt.

Gammel 10-11-20, 10:04   #751
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siste nå er jo at de vil forby poststemmer i omvalget. Alle skal måtte stille opp og trykke på en touch-screen.

USA med Trump i spissen fremstår som en banan-republikk. Når argumentet er «Trump må vinne for det er ulogisk at så mange skulle stemme på Biden. Gjerne med henvisning til meningsmålinger før valget - som jo faktisk viste klart flertall for Biden - da kan man ikke gjøre noe annet enn å dåne litt.

Og «det er ulogisk at de ikke stemmer på Trump, men at de fremdeles har overvekt i senatet. Eh, nei? Det er nok en skogg med republikanere som ikke stemmer på Trump, men fremdeles kan tenke seg å ha makt i senat og hus, og derfor stemmer på republikanere der. Det virker som om noen bare ikke klarer å forstå at Trump er totalt uspiselig for ganske mange.

Gammel 10-11-20, 10:04   #752
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jo Thomas Seltzer sin dokumentar UXA på NRK fått hard medfart, men en del av dialogene han hadde med folk var ganske opplysende for meg.

Dette med at nyhetsbildet i USA er så mye mer polarisert og at folk velger å se på nyheter i forskjellige kanaler og derfor får presentert helt forskjellige sannheter. For folk tror på nyhetssendingene. At det som presenteres i Fox News er noe helt annet enn det som sies på CNN.

Kan vi være så bombesikre på at CNN alltid har rett i sin vinkling?
Og hvilke kanaler vil disse menneskene forholde seg til hvis de går bort fra Fox News?

Og hva med NRK og TV2?

Gammel 10-11-20, 10:06   #753
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg synes det er en hån mot narsissistene å sette Trump i samme båt som dem. Han trenger en egen benevnelse. Trumpissist, eller noe sånt.

Gammel 10-11-20, 10:15   #754
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å vente på at Biden skal få klarsignal til å starte overgangsperioden. Jeg tror jo ikke det blir fullt statskupp og borgerkrig, men det er vanskelig å føle seg helt trygg med Trump og de nedrige kumpanene hans i omløp.

Samme her. Jeg kjenner dette påvirker meg. Det er så mye rart som skjer at jeg er ikke trygg før jeg ser Biden overta i januar.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 10-11-20, 10:18   #755
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jeg synes dokumentaren til Seltzer var veldig bra og tankevekkende. USA er er splittet land, med store interne problemer. Og mht Fox og CNN - Fox har noen fornuftige, kritiske stemmer som våger å ikke alltid snakke Trump etter munnen. Jeg forsøkt er se Fox tv sin valgdekning, men jeg klarte det ikke. Det ble for mye konspirasjoner. Når det gjelder CNN så er de langt fra upartiske og sterkt negative til Trump - enn de hadde jo en der som representerte republikanerne, og som fikk snakke uavbrutt og balansere det som ble sagt.

Jeg håper faktisk at Biden får med seg noen republikanere når han skal velge sine menn og kvinner. Fordi jeg tror det er helt nødvendig for å i det hele rett få til noe. De må innse at der er store, grunnleggende problemer i samfunnet der borte som gjorde at Trump i det hele tatt kunne bli valgt. Og som gjorde at han fikk mer enn 70 millioner stemmer denne gangen også. Man kan ikke bare le av dem of kalle dem tullinger. En del av dem er unektelig det, men en god del av dem er bare lut fattige mennesker uten håp. Som kanskje fikk 500 kr mer å leve for under Trump. Og et håp om at kullindustrien de jobbet i, kanskje kan komme tilbake under ham, for det lover han jo. I motsetning til Biden, som vil ha den helt bort.

For mange er nok Trump den amerikanske drømmen. Og ikke en karrierepolitiker som snakker er helt annet språk enn dem.

Blæh. Jeg er glad Biden ble valgt. Men jeg tror dette er langt fra over. Veldig langt.

Gammel 10-11-20, 10:27   #756
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper, håper, håper at Biden er i gang med å strekke ut hånden mot forstandige republikanere allerede. Jeg tenker at det er verdt en del kompromisser på politikk, hvis man kan få til et bedre samarbeidsklima.

Gammel 10-11-20, 11:07   #757
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg håper, håper, håper at Biden er i gang med å strekke ut hånden mot forstandige republikanere allerede. Jeg tenker at det er verdt en del kompromisser på politikk, hvis man kan få til et bedre samarbeidsklima.

Det kommer han helt sikkert til å gjøre. Det var flere i Obamas regjering som var republikanere. Det sies at Biden var en dyktig brobygger der.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 10-11-20, 12:07   #758
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg anbefaler dere på det sterkeste å følge Heather Cox Richardson "Letter from an American" - Hun er historikker og professor i historie ved Boston College. Hun gjør noen utrolig gode refleksjoner over nyhetsbildet i USA, hver dag: https://heathercoxrichardson.substac...ovember-9-2020

Det som skjer der borte nå er så skremmende, hun reflekterer og argumenterer godt.

Sist redigert av Fløyel : 10-11-20 kl 12:21.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 11-11-20, 08:50   #759
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lyttet på Forklart fra Aftenposten og det de sier at en lame duck, som Trump er nå, kan ødelegge for neste president på følgende offisielle måter:

- Få igjennom sin politikk f.eks. gjennom lovendring eller presidentordre.
- Gi viktige folk sparken.
- Benåde folk (Bill Clinton benåded 140 personer på sin siste dag som president og Obama benådet også noen).

Han kan også oppildne sine tilhengere.

Og hva kan han gjøre mer uoffisielt?

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 11-11-20, 09:00   #760
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste at han kanskje trekker seg så Mike Pence blir president og kan benåde Trump. Det ligger vel noen rettsaker og venter på at han ikke lenger skal være immun.

Neket er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.