|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkeEller bilbanekaker, togkaker, Lynet McQueen-kaker og fotballkaker? (Og prinsesskaker, i og for seg, for minstens vedkommende.
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkeJeg har løst dette ganske elegant, om jeg får si det selv. Jeg kjøpte en fotballformet kakeform som vi har gul gele i og en hjerteformet som vi har rød gele i. Ballabing, fornøyde bursdagsbarn.
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkejeg laget den i cacas-formen m. dokke med pinne i. det er bare Toro langpanne i forma, stekes etter instruksjonene. Jeg delta den og hadde min kjempegode sjokoladekrem mellom lagene, og også oppå skjørtet. Pyntet med ferdige sjokoladepynt-hjerter i melkesjokolade, mørk og hvit sjokolade. Kle på Barbie kroppen med samme sjoko-krem som resten (lurt å dekke til håret ,slik det står ellers her). Easy-peasy. Det er ikke noen større "deal" enn en annen sjoko-kake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkeJeg har laget både sjørøverskuter, drageborger, prinsesseslott og cowboy-og-indianerkrig. Alltid etter more is more-prinsippet.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkeNoen skulle prøve å lage en prinsesseborg til ungene mine, og fortvilte over å ikke få det til. Vel, det var ikke så rart, når man har en intens motvilje mot glasur og for mye usunt på kaka.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikke
Det er definitivt sant når det kommer til denne typen kake. Ungene jubler og jeg tenker at det heldigivis bare er en gang i året pr barn.
![]() |
![]() |
#8 |
Stiv
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkeSist bursdagsbesøk var det et par av guttene som nektet å sette seg til bordet for å spise kake og drikke brus. Det var nemlig mye gøyere med bursdagsbarnets leker.
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkeSe: Prinsesseborg som selv Polyanna kan lage:
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 19-05-11 kl 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkeJeg også. Kake er i grunnen bare et påskudd til å spise glasur og godis, spør du meg.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Japp. På 17. mai valgte sønnen det aller største kakestykket, men spiste bare glasuren. Men den var det jo aller mest glasur på da.
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkeJeg må innrømme at jeg synes rååsa smørkrem og glasur smaker ... tjah. Men Snorkfrøken elsker jo glasuren til ROOMs gulrotkake, så det er faktisk et alternativ, den er vel passende seig og flytende.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkeJeg har en gutt som bestiller togkaker og sjørøverkaket og sånt.
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkeJeg er ikke noe glad i sånn sukkerfondant og smørkrem, men alt som smaker ulike grader av sjokkis er nam. Så jeg sørger alltid for at kaken er godt dynket med god glasur med romessens (ekte rom om det er voksenkake) og kaffe (koffeinfri om det er barnekake), og har et tykt lag med sjokoladekrem under sukkerfondanten.
![]() |
#18 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkeNoterer meg at Esme sikkert vil tjene noen kroner sånn ut i slutten av januar en gang.
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Min datter forstår meg ikkeMen ville dere heller brukt sukkerfondant enn ostesmørkrem, altså? Jeg synes det fort ser litt sånn plastelinaaktig ut, særlig i zpezhielle farger.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|