|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereRETTFERDIGE JULEGAVER |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Licence to thrill
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereHar noen tips til julemarked-ting å lage? Gjerne rimelige og lettilgjengelige materialer, ikke altfor komplisert å lage - og framforalt - SALGBART. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereJeg synes det er koselig å lage småpakker til julekalenderen jeg, men klart det koster litt med 72 små gaver, men jeg regner dette som en del av julegavene til ungene og kjøper heller mindre fra oss til julaften på kvelden. Da får de så mye annet allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereJeg greier ikke å lage pakkekalender som ikke enten blir alt for dyr eller blir preget av for mye ræl kjenner jeg. Det er en god mulighet for at det blir en kalender på deling eller sjokoladekalender fra nille på dem.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereHer er det oldemor som har brodert kalender og sender gaver til den hvert år. Hun sender 24, så må de åpne annenhver dag, fungerer helt fint. Men jeg kjøper som sagt en vanlig kalender i tillegg bare sånn just in case. Hun blir 88 år, så man vet jo aldri hvor lenge hun vil fortsette. Det blir lego kalender siden de liker lego godt.
![]() |
#8 |
nygift
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereJeg kjøper litt sånn småtterier til kalenderen hele året så der er jeg så og si ferdig, jeg har bla vært på en gård her og der fikk jeg kjøpt en stivnet sjokoladefirkant pyntet med sjokodrops, og en treskjee som stod oppi, til å ha oppi varm melk.
![]() |
#9 |
Drømmer
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereEr det det sært å ha bøker kjøpt på loppemarked i julekalenderen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juleplanleggere foren dere
Nei, jeg synes det er ekstra fint å ha brukte ting i julekalender om man absolutt skal ha pakkekalender. Grunnen til at vi har aktivitetskalender er blant annet at jeg synes kjøpefokuset og forbrukskarusellen til jul blir litt voldsomt, og jeg kutter forbruk der jeg kan. Å gi gjenbrukte gaver er en annen måte å holde både penge- og ressursforbruk i sjakk på, kjempeflott spør du meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Licence to thrill
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Drømmer
|
Sist redigert av Chablis : 26-09-11 kl 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2008
Nei, ikke sært i det hele tatt, bare veldig koselig.
![]() |
#14 |
Drømmer
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereFor dere som skal ha playmobilkalendere så selges de her: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
#16 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereJeg handlet de første julegavene i går. Vi har snakket litt om hva de andre skal få også. Blir nok en del vin og Whiskey i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Einsam
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereDessuten har vi planlagt at vi skal ha bakedag med alle småtassene i familien. Bare det i seg sjøl er ikke verst! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereDa har jeg bestilt litt fra intersport jeg og. Ikke så mye igjen, men jeg fant da noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juleplanleggere foren deresiden min mor broderer en kalender til hvert barnebarn, legges det jo opp til 24*x pakker. Det er jeg vokst opp med også (Bare at det var veeeeeldig enkle pakker, somregel bare smågodt de senere år, pappa sørget litt det året det ble "kjøpe 24*2 ting fra smågodthylla med candy king, han likte bedre da det var "en pose seignemm, en med lakrisbåter, en med bamsemums...altså mer å spise for han mens de pakket) så mamma mener bare å spare oss/seg for det som skjedde da jeg flyttet hjemmefra og tok med meg kalenderen fra 1980, og hun måtte brodere en helt lik til min bror...
![]() |
#20 |
Licence to thrill
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereMange hyggelige juleting som skal gjøres, ingenting i veien for at det er en kalenderoverraskelse! |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|