|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
maler
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg strikket da jeg studerte, men jeg føler liksom ikke det er helt innertier på større konferanser i utlandet. Telefonfikling har jeg fått smekk på fingrene av en gang, så det gjør jeg ikke mer. Forstyrrer nok en hel del. Så jeg er tilbake til notatblokk og penn og slike tankeøvelser jeg brukte på skolen for å ikke dette ut. Samt å stramme og slappe av muskler i serie. Det synes ikke, men det er jo en form for aktivitet det også.
![]() |
#62 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg kan ikke sitte, og i hvert fall ikke stille.
![]() |
#63 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Ja, det kan jeg.
![]() |
#64 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg kan sitte stille, som oftest vi jeg notere på konferanser og møter, det hjelper meg å holde fokus.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?
Sånn risting er forstyrrende. Jeg liker heller ikke at folk begynner med rockefoten sin når det er seriøse konserter. Greit nok på rølpekonsert, men å sitte og trampe takt på konserter i lokaler med sitteplass og hvor det er snakk om lytting til musikk synes jeg er en uting. Enkelte har kroniske rockeføtter også når det ikke er rock. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg har besøkt ett av verdens eldste zen-klostre. Noe av det som fascinerte meg var hvordan munkene der klarte å meditere 4 timer i strekk i lotusstilling fullstendig stille. Jeg snakket litt med munkene om det og de sa at det også handlet og fokus og det å balansere godt slik at ikke sirkulasjonen ble dårlig. Jeg merker at dersom jeg sitter "fornuftig" blir også behovet mindre for å bytte stilling ofte. Late stillinger lønner seg sjeldent om man skal sitte rolig lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg er mark uten like. Klarer ikke å sitte stille. Jeg kan også bli stuptrøtt selv om temaet er kjempespennde. Ganske irriterendes. Jeg får meg ikke til å strikke/hekle, føler at det er litt ufint. Er det ikke det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg tar notater, ellers sitter jeg stille.
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?
Jeg har helt instinktivt og uten å tenke på det (tydeligvis!) lagt hånda på låret til etpar sånne oppigjennom, når de har sittet ved siden av meg. Og sagt "stopp". Aner ikke hvor det ble av sosialfilteret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg kan rapportere at jeg ble mye flinkere etter å ha startet denne tråden og fått noen tips. Særlig dette med å spenne og slappe av i muskler på forskjellige steder i kroppen. Da var kroppen i aktivitet uten at det forstyrret noen.
![]() |
![]() |
#72 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Dette er en av grunnene til at jeg ikke orker begynne på noe studie... Jeg faller ut på kurs, klarer ikke konsentrere meg, klarer iallefall ikke sitte stille! Hodet blir pakket inn i vatt, jeg blir trøtt og føler konstant trang til å gjespe og skjønner ikke hvordan jeg skal holde meg i våken tilstand. Selv på et personalmøte... Så orker jeg heller ikke sitte på kino da. Akkurat som om alle vondter blir verre, bekken skriker, nakken blir vond. Merkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Jeg er av den sorten som oftest ender opp med fleiping fra kollegaer om jeg har glemt å ta visse medisiner når vi har vært på kurs...
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011 Sist redigert av Høyt&Lavt : 31-07-12 kl 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du sitte helt stille?Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |