|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJeg er heller ikke en distre person. Jeg har runtiner, og er en liten kontrollfreak. Men jeg synes likevel det ikke går an å si at det aldri kunne ha skjedd meg.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bil
Det var den der litt ovenfra-og-ned "vel"-tonen din som jeg syns sa det, men mulig du ikke mente det slik. I såfall beklager jeg.
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
... Og jeg beklager at det ble oppfattet slik.
![]() |
#5 |
frakoblet
|
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJeg finner det helt usannsynlig at dette kunne ha hendt meg, men under helt spesielle forutsetninger så er det ikke godt å si hvordan hjernen min hadde fungert. Så jeg tør ikke være skråsikker. Selv om jeg er i overkant kontrollfreakete og aldri har glemt noe viktig.
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilVi har virkelig minimal sjans til at dette skjer oss: to bråkebøtter i baksetet, kort vei, jeg leverer den i bhg og tar buss resten av veien. På veien hjem, enten hentet vi sammen eller jeg alene. Jeg ville ha merket at det var merkelig stille om jeg hadde glemt dem. Faren for overopphetede barn er minimal i Bergen.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilDet siste er veldig sant, HV. Om jeg hadde jobbet pluss pendlet 10-12 timer om dagen mens jeg hadde bitteliten baby og nattevåk så tror jeg at jeg kunne glemt det aller, aller meste.
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilVi har forresten sånn speil som gjør at vi ser fjeset på ungene også når de sitter bakover. En sånn hund med stort speil som henger over hodestøtten bak.
![]() |
#9 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJeg har opplevd barn som er blitt glemt igjen i barnehagen (dvs ingen kom for å hente dem) i Norge. Det opplevdes relativt udramatisk for oss, men politi, barnevernsvakt og de sjokkerte foreldrene da de oppdagen at ingen av dem hadde hentet hadde det nok værre enn oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eklektisk
|
Det må da skje ofte, skulle en tro. Misforståelser og forglemmelser om hvem som skal hente. "Hva, var det jeg som skulle hente i dag!? Hvilken dag er det i dag? Puh, heldigvis er barnehagen åpen ennå". |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jeg nok. Og det er jo helt udramatisk. Jeg har riktignok sittet på barnevernsvakten til klokken åtte en kveld, før politiet fant foreldrene. Fremdeles helt udramatisk for barnet, men temmelig flaut for foreldrene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilPolyanna: det er derfor man har permisjon i mer siviliserte strøk enn USA. Og derfor at regjeringen skal holde pølsefingrene sine unna hvordan foreldre deler permisjonen.
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJa, sånne "var det deg eller meg som hentet?" må være ganske vanlig?
![]() |
#14 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJeg har glemt barn i bilen mange ganger. Men ikke i timevis, det tror jeg faktisk ikke jeg kunne gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilDet kunne skjedd meg. Absolutt. Heldigvis tok jeg ikke lappen før ungene var store nok til å skravle seg gjennom enhver biltur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Leser
|
Nå har ikke jeg lest artikkelen, så det er mulig det kom opp der. Men jeg synes selvfølgelig ikke at det at alle kunne ha gjort det er en unnskyldning, men en forklaring. Forskjellen på å peke mot ytre omstendigheter (som 14 timers arbeidsdag med 4 mnd gammel baby
Det er jo "aldri" for de aller, aller, aller fleste i alle land. Det er ikke så mange barn dette dreier seg om.
Min oppfatning er at svimete mennesker er fantasifulle mennesker som hele tiden assosierer og lar tankene løpe av gårde med seg. De kunne sikkert vært mye mindre svimete med trening, men sånn generelt sett regner jo mange det som et sjarmerende personlighetstrekk.
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilÅ glemme et barn i bilen er ille, men å sette ungen igjen i bilen med vitende vilje for å gå på shopping eller på stranden slik det har vært episoder med i sommer er i en helt annen klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Akershus
![]() |
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilFor å være helt ærlig så forstår jeg ikke hvordan man kan glemme sitt eget barn, uansett årsak. Hvis jeg har barna med meg i bilen, så er jeg 100 % fokusert på dem til enhver tid. Jeg ville heller aldri finne på å forlate dem uansett årsak. Og uansett alder. Selv om mitt barn er 7 år, så må han eller henne være med meg der hvor jeg går! Jeg er muligens litt streng på dette området, men jeg føler det er en god strategi. Jeg ser ned på folk som lar ungene sine sitte i bilen og vente, og verre er det dersom bilen står på tomgang. Mulig det er å forsvare når ungene er 8 år, men jeg ville heller ikke da latt dem sitte igjen alene. Vi har et ansvar som foreldre, og det er å sikre våre barn. Skal vi inn i butikker på ærend, så tar vi med oss barna, dersom de er med oss. Og jeg vil si en slik regel burde gjelde helt til barna er 16 år gamle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Leser
|
Du kan kanskje fokusere litt på kjøringen også?
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
La meg gjette: du er førstegangsmor og har ingen barn over tre år ennå? |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|