Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du vinner 5 millioner i Lotto

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-12, 10:16   #61
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Jeg hadde betalt ned nyehuset, kjøpt hytta vi leier, kjøpt en ny bil, motorsykkel til mannen, tatt familien med til USA, Hawaii og Australia og siste rest hadde jeg brukt til egenkapital i en byleilighet som poden kunne bodd i mens han studerer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 10:22   #62
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hus, gjeld og ferie. Gaver til familie og et godt formål, spart en del til barna. Og oppgradering av garderoben til mannen og meg.

Det er en ufattelig sum.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 10:32   #63
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Impulsivt: Betalt barnevakt en helg slik at jeg og mannen kunne ha kjærestetid - drømmer...

Langsiktig: Kjøpt større hus, kjøpt hus i Spania og spart resten.

Gammel 06-10-12, 10:33   #64
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville betalt noen for å pusse opp hjemme. Jeg ville fornyet garderoben og reist litt. Til slutt ville jeg investert resten i utleieleilighet(er). Å bli gjeldsfri er ikke et mål i seg selv.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 10:34   #65
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

Tenk å ha helt nytt hus og være (nesten) gjeldfri. Det hadde vært noe det.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 10:48   #66
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aller først: bestilt en særdeles morsom juleferie. Og vinterferie. Og påskeferie. Og et par helgeturer. Og bord på Maaemo og Noma og gått ut og spist et annet fantastisk sted med kortere ventetid i mellomtida.

Så ville vi vel betalt ned gjeld – kanskje ikke alt – og nytt den økonomiske fleksibiliteten i fulle drag.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 10:49   #67
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Første impulshandling hadde vært USA i høstferien. Deretter hadde vi bygd ut på loftet og investert resten på en slik måte at vi kunne kjøpt drømmeleiligheten eller drømmehuset med en gang det dukket opp. Vi har så lite gjeld at det nok ikke hadde lønnet seg å kvitte seg med den.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 10:52   #68
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det faller første hadde nok vært en skikkelig shoppingrunde siden hele familien mangler litt av hvert av både utstyr og klær.

Deretter bygd ut stue, vaskerom og yttergang. Fått en interiørarkitekt til å hjelpe meg å få det fint i hele huset.
Kjøpt hytte i Åre og slalåmutstyr til hele familien.

De siste pengene skulle vi ha hatt stående sånn at vi kunne besøkt søsteren min i USA hvert år.

Gammel 06-10-12, 11:12   #69
Left
Passiv

Standard

Jeg skulle løpt i banken for å betale ned all gjelda mi, og så skulle jeg satt meg rolig ned i huset MITT for å vurdere videre hva jeg skulle gjøre.
Jeg hadde antakelig bygget nytt hus omtrent i samme område som vi bor i nå.

Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:27   #70
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville reduset arbeidstid til 50% ihvertfall det som er igjen av året, og neste år. Så bestilt en skikkelig ferie, minst 4 uker. I løpet av ferien ville jeg satset på å få pusset opp huset, ihvertfall innvendig. Store ting som drenering, isolering og nytt tak kunne en ta mens vi bodde i huset. Ny bil.

Ufornuftige ting: Litt plastisk kirurgi, skikkelige hudpleieprodukter, jålesaker.

Jeg tøyser ikke. Jeg ville frisket opp utseendet. Ikke så jeg ble helt plastikk Barbie, men forbedret visse ting. Kansje brukt 50-60 tusen på det.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:28   #71
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh, enkelt. Det hadde blitt to leiligheter på Frogner, til avkommet. Og utleieinntektene derfra skulle finansiert vår nye, større bolig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:29   #72
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min første tanke ville nok vært: "Yes!"

Så hadde eg kasta meg i bilen og kjørt til nærmaste Bolia- forretning, med ein liten svipp innom bilforhandleren. Hadde vel også svidd av ein haug med sedlar på ny garderobe på vegen. Så hadde eg tatt ei veke fri frå jobb for å planlegga nytt kjøkken og bad, samt lett oppussing av resten av huset.
Reist til New York of course, betalt gjeld og bygd garasje med utleigedel. Og så hadde eg leigd hus i Italia i ein månad for ein skikkeleg familieferie. Resten hadde eg sløst bort, om det var noko igjen då.

Gammel 06-10-12, 11:30   #73
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde nok oppgradert boligen litt,men ikke kjøpt hus tror jeg. Bare litt større rekkehus der vi bor og pusset det opp med lure løsninger. Ellers hadde det blitt ny bil, oppussing av feriested, oppgradering av garderobe og ting som gjør det lettere for oss i hverdagen som vaskehjelp og ev matlevering. Ferier og reiser hadde også blitt prioritert. Det å bli gjeldsfri hadde ikke vært noe hovedmål, men så klart såpass lite lån at vi har fått gode betingelser og fått ned månedlige utgifter.

Sist redigert av vixen : 06-10-12 kl 11:32. Årsak: feilskriving
vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:30   #74
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde kjøpt hus til oss.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:41   #75
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det føles litt feil å si det, men fem mill. er virkelig ikke masse penger. Skulle vi (som har fire barn) kjøpt et stort hus (stort vil si min. fem soverom, to bad, tv-stue og gjerne et eget rom/sted i huset til hundene) hadde de fem mill. forsvunnet veldig fort. Hus koster, og de går vel ikke for å være billige her vi bor.

5 mill. er faktisk skremmande lite i dag. Det høyres mykje ut, men det forsvinner raskt når ein først set i gang. For min det er det ikkje eit mål å bli heilt gjeldsfri, berre redusera til at eg har ein pen sum til overs kvar månad. No har ikkje me avskrekkande mykje gjeld, men med den føreståande oppgraderinga av huset vil den nok auka. Samtidig så er jo det ein invistering også då.

Eg er i grunn litt forundra over at så mange seier dei vil jobbe redusert/ ikkje jobbe. Kjekt der og då, men på lang sikt vil ein jo tape ganske mykje på det når ein ser på pensjon, skatt, feriepengar osv. Det å jobbe 100% er for meg å sikre framtida mi.

Gammel 06-10-12, 11:49   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Eg er i grunn litt forundra over at så mange seier dei vil jobbe redusert/ ikkje jobbe. Kjekt der og då, men på lang sikt vil ein jo tape ganske mykje på det når ein ser på pensjon, skatt, feriepengar osv. Det å jobbe 100% er for meg å sikre framtida mi.

Kommer vel an på hvilken jobb man har, om man trives. Jeg har aldri hatt en jobb jeg har elsket og følt jeg ville jobbet der selv om jeg ikke trengte det pga. lønna. Ergo vil jeg ikke, frivillig, stå opp i grålysningen, dra opp trøtte unger og sitte i rushen, for så å skynde meg ihjel hjem etter endt arbeidsdag for å rekke å hente barn som har vært i barnehage/skole fra åpningstid til stengetid og få et par skarve timer sammen med dem før de skal i seng, og så på'an igjen.
Svartmaler jo litt nå, og jeg vet jo at mange har det nettopp sånn og trives med det, men JEG gjør det ikke og synes det å jobbe deltid øker livskvaliteten til både meg og hele familien såpass mye at noe annet ikke er verdt det overhodet. Så det kommer som sagt an på jobben og hvordan man er, hvilken livssituasjon man er i.

Så nettopp på hus her forresten, må opp i minst 7 millioner for å få et fint hus her, et som ikke trenger å pusses kraftig opp.
Men vi bor godt i rekkehuset vårt, heldigvis.

Gammel 06-10-12, 11:51   #77
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

5 mill. er faktisk skremmande lite i dag. Det høyres mykje ut, men det forsvinner raskt når ein først set i gang. For min det er det ikkje eit mål å bli heilt gjeldsfri, berre redusera til at eg har ein pen sum til overs kvar månad. No har ikkje me avskrekkande mykje gjeld, men med den føreståande oppgraderinga av huset vil den nok auka. Samtidig så er jo det ein invistering også då.

Jeg hadde jo ikke jo ikke jobbet redusert i alle år framover, men et par år til ungene hadde klart seg mer selv hadde jeg glatt investert i.

Gammel 06-10-12, 11:55   #78
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er også litt forundret over det. Hovedgrunnen for å fortsette i jobben er jo det at jeg elsker jobben min, kollegaene mine og ikke minst det å bruke hodet. Jeg blir lat av å gå hjemme og hadde garantert utviklet en alvorlig depresjon.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 11:58   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også litt forundret over det. Hovedgrunnen for å fortsette i jobben er jo det at jeg elsker jobben min, kollegaene mine og ikke minst det å bruke hodet. Jeg blir lat av å gå hjemme og hadde garantert utviklet en alvorlig depresjon.

Men det er jo ikke bare snakk om å enten gå hjemme eller jobbe fullt. Jeg hadde nok ikke valgt å være helt hjemme med mindre jeg vant ekstreme summer (da hadde jeg jobbet frivillig med noe jeg brant for, og reist mye uten å være bundet til fastsatte ferieuker osv), men jobbet redusert for å få mer utav hverdagen og ikke bare jobb. Som du sier så elsker du jo jobben din, da skjønner jeg jo at du ser helt annerledes på det. Det er det jo langt ifra alle som gjør, dessverre.

Gammel 06-10-12, 12:00   #80
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det føles litt feil å si det, men fem mill. er virkelig ikke masse penger. Skulle vi (som har fire barn) kjøpt et stort hus (stort vil si min. fem soverom, to bad, tv-stue og gjerne et eget rom/sted i huset til hundene) hadde de fem mill. forsvunnet veldig fort. Hus koster, og de går vel ikke for å være billige her vi bor.

5 millioner er jo virkelig ikke mye å bli rik av, med dagens boligmarket, men vi ville blitt gjeldsfrie med 5 millioner, og det ville gitt oss mye mer økonomisk armslag enn vi har i dag.

Å slutte i jobben eller gå ned i stilling, hadde selvsagt ikke vært aktuelt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.