|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg hadde betalt ned nyehuset, kjøpt hytta vi leier, kjøpt en ny bil, motorsykkel til mannen, tatt familien med til USA, Hawaii og Australia og siste rest hadde jeg brukt til egenkapital i en byleilighet som poden kunne bodd i mens han studerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoHus, gjeld og ferie. Gaver til familie og et godt formål, spart en del til barna. Og oppgradering av garderoben til mannen og meg.
![]() |
#63 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoImpulsivt: Betalt barnevakt en helg slik at jeg og mannen kunne ha kjærestetid - drømmer...
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg ville betalt noen for å pusse opp hjemme. Jeg ville fornyet garderoben og reist litt. Til slutt ville jeg investert resten i utleieleilighet(er). Å bli gjeldsfri er ikke et mål i seg selv.
![]() |
#65 |
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoTenk å ha helt nytt hus og være (nesten) gjeldfri. Det hadde vært noe det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
kamerat
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoAller først: bestilt en særdeles morsom juleferie. Og vinterferie. Og påskeferie. Og et par helgeturer. Og bord på Maaemo og Noma og gått ut og spist et annet fantastisk sted med kortere ventetid i mellomtida.
![]() |
#67 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoFørste impulshandling hadde vært USA i høstferien. Deretter hadde vi bygd ut på loftet og investert resten på en slik måte at vi kunne kjøpt drømmeleiligheten eller drømmehuset med en gang det dukket opp. Vi har så lite gjeld at det nok ikke hadde lønnet seg å kvitte seg med den.
![]() |
#68 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoDet faller første hadde nok vært en skikkelig shoppingrunde siden hele familien mangler litt av hvert av både utstyr og klær.
![]() |
#69 |
Passiv
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg skulle løpt i banken for å betale ned all gjelda mi, og så skulle jeg satt meg rolig ned i huset MITT for å vurdere videre hva jeg skulle gjøre. |
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg ville reduset arbeidstid til 50% ihvertfall det som er igjen av året, og neste år. Så bestilt en skikkelig ferie, minst 4 uker. I løpet av ferien ville jeg satset på å få pusset opp huset, ihvertfall innvendig. Store ting som drenering, isolering og nytt tak kunne en ta mens vi bodde i huset. Ny bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoMin første tanke ville nok vært: "Yes!"
![]() |
#73 |
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoVi hadde nok oppgradert boligen litt,men ikke kjøpt hus tror jeg. Bare litt større rekkehus der vi bor og pusset det opp med lure løsninger. Ellers hadde det blitt ny bil, oppussing av feriested, oppgradering av garderobe og ting som gjør det lettere for oss i hverdagen som vaskehjelp og ev matlevering. Ferier og reiser hadde også blitt prioritert. Det å bli gjeldsfri hadde ikke vært noe hovedmål, men så klart såpass lite lån at vi har fått gode betingelser og fått ned månedlige utgifter. Sist redigert av vixen : 06-10-12 kl 11:32. Årsak: feilskriving |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto
5 mill. er faktisk skremmande lite i dag. Det høyres mykje ut, men det forsvinner raskt når ein først set i gang. For min det er det ikkje eit mål å bli heilt gjeldsfri, berre redusera til at eg har ein pen sum til overs kvar månad. No har ikkje me avskrekkande mykje gjeld, men med den føreståande oppgraderinga av huset vil den nok auka. Samtidig så er jo det ein invistering også då.
![]() |
#76 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kommer vel an på hvilken jobb man har, om man trives. Jeg har aldri hatt en jobb jeg har elsket og følt jeg ville jobbet der selv om jeg ikke trengte det pga. lønna. Ergo vil jeg ikke, frivillig, stå opp i grålysningen, dra opp trøtte unger og sitte i rushen, for så å skynde meg ihjel hjem etter endt arbeidsdag for å rekke å hente barn som har vært i barnehage/skole fra åpningstid til stengetid og få et par skarve timer sammen med dem før de skal i seng, og så på'an igjen.
![]() |
#77 |
Tittel og tittel....
|
Jeg hadde jo ikke jo ikke jobbet redusert i alle år framover, men et par år til ungene hadde klart seg mer selv hadde jeg glatt investert i.
![]() |
#78 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Jeg er også litt forundret over det. Hovedgrunnen for å fortsette i jobben er jo det at jeg elsker jobben min, kollegaene mine og ikke minst det å bruke hodet. Jeg blir lat av å gå hjemme og hadde garantert utviklet en alvorlig depresjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Men det er jo ikke bare snakk om å enten gå hjemme eller jobbe fullt. Jeg hadde nok ikke valgt å være helt hjemme med mindre jeg vant ekstreme summer (da hadde jeg jobbet frivillig med noe jeg brant for, og reist mye uten å være bundet til fastsatte ferieuker osv), men jobbet redusert for å få mer utav hverdagen og ikke bare jobb. Som du sier så elsker du jo jobben din, da skjønner jeg jo at du ser helt annerledes på det. Det er det jo langt ifra alle som gjør, dessverre.
![]() |
#80 |
Bedreviter
|
5 millioner er jo virkelig ikke mye å bli rik av, med dagens boligmarket, men vi ville blitt gjeldsfrie med 5 millioner, og det ville gitt oss mye mer økonomisk armslag enn vi har i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|