Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har du fått prikker på førerkortet?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Har du fått prikker på førerkortet?
Nei 189 91,30%
Ja, 2. 10 4,83%
Ja, 3. 4 1,93%
Ja, 4. 2 0,97%
Ja, 5. 0 0%
Ja, 6. 1 0,48%
Ja, 7. 0 0%
Ja, 8. 0 0%
Ja, 9. 1 0,48%
Ja, 10 eller mer 0 0%
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-15, 15:21   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Nei, ingen prikker og ingen bøter annet enn 2 parkeringsbøter: Ren forglemmelse den ene gangen (brukte å være gratisparkering) og soneparkering i Bergen den andre gangen (totalt ukjent begrep for meg, dessuten fikk jeg beskjed fra bekjente om at det var greit å stå der, men jeg burde jo ha sjekket selv).

Har blitt forfulgt av sivilt politi én gang, og de skremte livet av meg da det var midt på natta og jeg kjørte på øde veier. Trodde det var skumle folk og ble letta da de slo på blålysene og vinket meg inn (etter å ha kjørt etter meg i flere km uten at jeg overtrådte veitrafikkloven på noe som helst vis bortsett fra i slutten da jeg ikke lenger turde å blinke når jeg skulle svinge og la meg midt i veien for å forhindre dem i å kjøre forbi fordi jeg trodde de skulle rane meg). De fikk passet sitt påskrevet da de kom opp til bilen min uten uniform og uten å vise politibevis så jeg ba faktisk dem om legitimasjon De sjekket førerkort, vognkor og lyste inn i bilen min og sa at det hadde vært en del tyveri av slike biler i området og at det var grunnen for at de stoppet meg. Jeg vet ikke om jeg kjøpte den akkurat, men det var nå greit nok.

Så har jeg blitt stoppet to ganger i promillekontroll, og knoter alltid veldig med den der blåsedingsen, men det blir heldigvis alltid grønt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:29   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Å, skulle vi svare på parkeringsbøter også Minst 10, alle frå mine fire år som Osloborgar.

HVordan i all verden greier du det? Da må du jo ha parkert feil med vilje?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:28   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått en god håndfull parkeringsbøter. 10, kanskje? I en 20-årsperiode i Oslo. Stort sett pga utgått parkeringstid, gjerne med 2 minutter der det er Q-park som regjerer.

Jeg har også blitt tauet bort et par ganger pga gatefeiing eller veiarbeid.

Jeg parkerer ikke der det ikke er lov med vilje, selvsagt.

Gammel 15-04-15, 15:33   #4
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Slettet.

Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:33   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har blitt stoppet flere ganger i promillekontroll og blir like stressa hver gang - selv om jeg ikke har drukket på flere uker/måneder. 1. gangen jeg ble stoppet hadde jeg hatt førerkortet i 2 timer, storkontroll hvor alle ble stoppet. Jeg ble så stresset at tårene stod i øynene på meg. Politimannen tok det med stor ro og sa han aldri hadde holdt i et så ferskt førerkort bortsett fra sitt eget. Han ga meg grundig opplæring på blåseapparatet, uten hensyn til køen som ble laget bak meg.

Gammel 15-04-15, 15:37   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har Polyana 10 bøter på 20 år, mens Tussa snakker om samme mengde, minst, på fire år. Jeg har da hatt lappen, i Oslo, i ett år lenger enn TUssa bodde her og har ikke fått en eneste en.

Gammel 15-04-15, 15:46   #7
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Parkeringsbøter har jeg fått tre av på 32 år. En gang i Stavanger fordi jeg var blind og ikke burde kjørt i det hele tatt, jeg parkerte rett under handicapskiltet. Bilen ble borttauet i samme slengen. En gang fordi jeg ikke så av skiltet at gratisparkeringen ikke var gratis lenger, idiot. Og en gang fordi jeg la parkeringslappen oppned i vinduet, som i teksten mot dashbordet og blank side opp, flaut det også. Den siste fikk jeg ettergitt.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:42   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg kan godt forklare bøtene mine Dei aller fleste var at eg hadde parkert 20-30 cm for nært eit kryss. I tillegg hadde eg to borttauingar, begge då eg hadde flydd heim til Sunnmøre og ikkje fått med meg at gatene blei stengt for nattefeiing.

Gammel 15-04-15, 15:49   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg kan godt forklare bøtene mine Dei aller fleste var at eg hadde parkert 20-30 cm for nært eit kryss. I tillegg hadde eg to borttauingar, begge då eg hadde flydd heim til Sunnmøre og ikkje fått med meg at gatene blei stengt for nattefeiing.

Borttauinger har vi hatt også. Vi bruker bilen så lite at det er ikke alltid vi får med oss feievarsler. Og kunne nok fått noen av de nær et kryss, hadde vi ikke vært så ekstremt forsiktige på det som vi er.

Gammel 15-04-15, 16:01   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Borttauinger har vi hatt også. Vi bruker bilen så lite at det er ikke alltid vi får med oss feievarsler. Og kunne nok fått noen av de nær et kryss, hadde vi ikke vært så ekstremt forsiktige på det som vi er.

Eg var 19-23 år og bondetuppe og syns det der var så vanskelig.

Gammel 15-04-15, 17:10   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke alle som vet det, men man er faktisk pliktig til å se til bilen minst en gang i døgnet nettopp fordi det kan komme opp skilt om parkering forbudt pga feiing og slikt.

Gammel 15-04-15, 17:56   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er ikke alle som vet det, men man er faktisk pliktig til å se til bilen minst en gang i døgnet nettopp fordi det kan komme opp skilt om parkering forbudt pga feiing og slikt.

Vi er veldig klar over det (Even more etter å ha blitt taua! ), det bare glapp den ene gangen. Nå pleier vi å kjøre bilen til svigers før ferier.

Gammel 15-04-15, 18:37   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det var grunnen til at jeg solgte ungkarskvinnebilen min i sin tid. JEg ukependlet ofte, og det var jo helt uholdbart.

Gammel 15-04-15, 18:56   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått to parkeringsbøter, begge fikk jeg like etter at jeg hadde fått lappen. Da bodde jeg i en knøttliten by med en hyperaktiv parkeringsvakt, på en hybel uten egen parkeringsplass. Jeg sverger at den parkeringsvakten kunne fly. En gang så jeg ham nede i byen, og LØP en bakgate opp til der bilen min sto - og da jeg kom dit sto han og skrev ut bot?! Enten kunne han fly, eller så var det et enegget tvillingpar som hadde samme jobben.

Etter det har jeg ikke fått bøter av noe slag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:50   #15
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri fått parkeringsbot. En gang var det rimelig nære på, jeg hadde ikke betalt, og når jeg kom tilbake til bilen satt to parkeringsvakter fra Qpark i en bil like bortenfor. Han ene begynte å gå mot bilen min, jeg heiv meg i bilen og kjørte vekk så fort jeg kunne, rett foran øynene på parkeringsvakten. Not my proudest moment. Fikk ikke bot da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:09   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ER vanskelig, Tussa, og ekstremt irriterende.

Jeg har fått 4 parkeringsbøter, og bare endt med å betale 1 av dem (og den tror jeg fortsatt jeg hadde fått medhold i hvis jeg hadde gått videre til parkeringsklagenemnda, men fristen gikk ut i sommerferien). 1 der lappen blåste rundt (men jeg påpekte at kontrolløren måtte sett meg trekke lapp, siden det var 2 minutter mellom billetten og forelegget), 2 med dårlig skilting - og en jeg rett og slett fikk snakket meg ut av på stedet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:09   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Kjørt i 27 år, ingen bøter og ingen prikker. Jeg har blitt stoppet noen ganger i promillekontroll, og noen tekniske kontroller. Den ene gangen ble jeg stoppet to ganger på 5 minutter, og sannelig kontrollerte de bilen en gang til selv om de kjente meg igjen. Jaja.

Gammel 15-04-15, 16:28   #18
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nei, ingen prikker. Har fått noen parkeringsbøter og noen bøter, men ingen som gir prikker.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:32   #19
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen prikker. Kjørt i 13 år.

Gammel 15-04-15, 16:47   #20
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Ingen prikker, men noen parkeringsbøter har det blitt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.