|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
can-jur
|
![]() Sv: Vil man få servert kjøtt som ikke er halal hos muslimer?Fremmedfrykt fordekt bak dyrevelferd er ganske vanlig.
![]() |
![]() |
#62 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vil man få servert kjøtt som ikke er halal hos muslimer?Det Esme sa. Jeg synes det er ganske meningsløst å ri politiske kjepphester på mat som allerede er kjøpt - det gjelder også kylling og andre produkter man ikke liker tilvirkingsprosessen på. Forbrukermakten må brukes i kjøpsøyeblikket, ikke når man spiser - det blir ikke færre halalslaktede dyr av at du kaster tilberedt mat.
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vil man få servert kjøtt som ikke er halal hos muslimer?Jeg har aldri i mitt liv vært i et middagsselskap der jeg har spurt om draps- og sankemetoden på maten jeg får servert. Dette hadde jeg heller ikke gjort om jeg skulle på middag til muslimske venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil man få servert kjøtt som ikke er halal hos muslimer?Kan ikke huske at slaktemetoden var tema hjemme hos oss da mine foreldre serverte mye feilspikket kylling de hadde fått. Jeg derimot visste, og har litt problemer med kyllingen. Men nevner det ikke i selskap. Vet ikke om feilspikket er i bruk, men det var det vi kalte det.
![]() |
#66 |
can-jur
|
![]() Sv: Vil man få servert kjøtt som ikke er halal hos muslimer?
Jeg vil tro de har skjærefeil? Altså at det har gått skjevt i skjæringa og ikke kan selges. Altså etter at de er døde?
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Sv: Vil man få servert kjøtt som ikke er halal hos muslimer?De muslimene jeg kjenner forventer ikke at jeg serverer halal. De spiser ikke svin, men ellers spiser de vanlig kjøtt. Om de ikke hadde spist annet enn halal hadde jeg nok servert fisk eller vegetar ved besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Tatt på
|
![]() Sv: Vil man få servert kjøtt som ikke er halal hos muslimer?Jeg har vært i selskap der både draps- og sankemetoden har vært både ivrig spurt etter og grundig diskutert, men det har ingenting å gjøre med kjøpt kjøtt. Dette var i et selskap der middagen egenhendig var jaktet på og skutt av vertskapet og siden det var andre svært ivrige jegere der, så er det slikt det blir snakket om.
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: Vil man få servert kjøtt som ikke er halal hos muslimer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil man få servert kjøtt som ikke er halal hos muslimer?Jeg har spist middager der både hagl og kulehull har vært observert i maten, men jeg er som regel mest opptatt av sausen. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|