|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Ja, absolutt,man må kutte den nedlatende holdningen når man følger rådene til Fhi.
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
Men med allment råd om holde seg hjemme og omfanget av tiltakene som er satt igang; blir det ikke da pussig å redusere effekten fordi det er mer lettvint for en selv om barna får treffe venner? De stenger ikke skoler for moro skyld. Dette har enorme konsekvenser for de mest utsatte barna og ungdommene i landet vårt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Disse retningslinjene har blitt konkretisert ETTER at skolene ble stengt, og altså vurdert til å være tilstrekkelig. Du trenger ikke være enig, da er sikkert FHI rette adressen for kommentarer, ikke den enkelte som forholder seg til retningslinjene etter beste evne.
![]() |
#4 |
I mål
|
Det er retningslinjer for sosialt samvær. Det er ikke slik at du MÅ være med noen, så vrient å forstå hva du mener med «etter beste evne». Retningslinjene sier at hvis du virkelig må, må du velge noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Jeg har lest retningslinjer til befolkningen generelt under koronakrisen.
Ellisiv 2 jenter, -02 og -04 Sist redigert av Ellisiv : 20-03-20 kl 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
By the Sea
|
Det er ikke slik det er formulert.
![]() |
#7 |
By the Sea
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåApan, det er hele poenget med de retningslinjene vi har nå at myndighetene vurderer dem som tilstrekkelige for å flate kurven.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Oct 2006
Staten har sett inn de meste inngripende tiltakene i vår tid, vi gjør alle så godt vi kan og det koster ulikt for ulike familier.
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
Akkurat de samme som deg.
Som jeg sa, la dem som trenger det møtes. Det er mange flere enn de som trenger det som gjør det nå. For de fleste er det kun snakk om vilje og at foreldre velger det letteste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
By the Sea
|
Her viser du en dømmende holdning basert på egne antakelser. Jeg synes det er en ugrei og kritikkverdig holdning til folk som ikke bryter noen retningslinjer og ikke gjør noe som ikke er lov.
![]() |
#11 |
Retningslinjene er til befolkningen. Ikke til de Apan eller hvem det måtte være finner at de skal være for. Det er rimelig ovenfra og ned.
![]() |
#12 |
Drømmer
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåHadde min hatt søsken , hadde han ikke fått møtt andre , siden han ikke har søsken så får han lov å møte to forskjellige ute. Vi voksne møter ingen. Jeg trenger ikke forbud for å klare å sette grenser som kanskje er litt strengere enn det som er anbefalt. Min har fått spørsmål fra flere andre om å møtes, men set har vi sagt nei til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2008
Forstår dere godt. Enebarn er litt annerledes.
![]() |
#14 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåi mine some kontakter er det mest leger som er aktive og bønnfaller sine omgivelser om å møte færrest mulig. Jeg har ikke sett noen som disser folk som velger annerledes, heller ikke her inne. Det er jo lov å være uenig i hvilke valg de enkelte tar, på samme måte som det i denne tråden er flere som argumenterer sterkt for ulike synspunkt.
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg synes retningslinjene fortsatt er litt for vage. Folk er ikke vant til å tenke smittevern på denne måten. Helt greit at barn møter et par venner, men det bør være de samme hver gang, og helst utendørs. Samme med voksne. Og at man begrenser det man «må» på butikker etc. For vår familie er det enkelt fordi vi er mange, de som er alene må kunne møte noen andre for ikke å gå dukken psykisk. Men ikke variere hvem som har kontakt.
![]() |
#16 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg tror dette blir så vanskelig fordi vi alle har noen vi er glad i som blir 'skadet' enten man gjør slik eller slik. Noen er i fare fra selve koronaen, andre fra følgene av de tiltakene som blir satt inn, og for veldig mange en blanding av alt sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåOg uansett hvordan vi snur og vender på det får dette trolig svært store følger, og det kommer til å bli 'husker du under koronaen'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåMed en klump i magen lar jeg min datter på 9 treffe naboens datter på ni. Ute. Og ikke noen andre. For min del kunne våre tre klart seg selv. Naboen har bare den datteren. Enebarn trenger å gjøre annet enn å spille vri åtter med sin mor. Så ja. De får møtes ute. Med avstand.
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg synes Katta sier det fint. Alle snakker utfra egen situasjon og egen helse, det er klart det er ulike forutsetninger. Jeg tror rett og slett de aller fleste oppdaterer seg og følger rådene så godt de kan, unntakene går vi ikke gjort noe med.
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåVi forholder oss også til retningslinjene fra FHI. Jeg treffer 2 venninner face to face, arvingen er med kjæresten (men her er jeg også åpen for at hun kan treffe en venninne), mannen treffer en kompis. I tillegg omgås vi min mor. Svigerfar tør vi dessverre ikke omgås da han er i risikogruppen |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|