|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?17. mai er litt sårt punkt her, med unger som av ulike grunner faller litt utenom. Snart 13-åringen skal forhåpentligvis henge med noen i klassen og gå i tog, men de har ikke helt fått lagt en plan, så litt usikker på hva som skjer. Yngste på 11 har tross store utfordringer gått i tog de siste par årene, men i år vil hun bare være hjemme. Helt greit sånn egentlig, det blir supert vær og vi trenger ikke stryke skjorter eller ha på varm ull, men det er alltid litt tøft å se på andre tilsynelatende velfungerende familier i finstas og med storfamilie eller "vennegjenger". Så akkurat nå er jeg litt meh til hele greien, men vi skal selvsagt kjøre fri tilgang på is, grille og jeg skal lage en eller annen god kake. Ungene skal få en så fin dag som mulig, men jeg kan ikke si jeg gleder meg. Jeg har lyst til å reise bort.
![]() |
#2 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Hotellet er stengt for renovering så frokosttradisjonen vår utgår i år. Ungdommene våre har derfor bestemt at vi skal hente frokost fra maccern før vi reiser til sentrum og ser på yngstemann som går i barnetoget , tradisjonen tro står vi i sjukt lang kø og spiser is etterpå i byen. Så gjør ungdommene det de vil før vi samles hjemme på ettermiddagen, til lapskaus og kaker. Som vi alltid gjør. Litt familie og litt venner. Vi blir 14 rundt bordet, akkurat passe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Vi har ofte vært bortreist på 17. mai, men i år har vi barn på 3. trinn, og er dermed ansvarlige for arrangementet på skolen. Så det blir både riggevakt og sukkerspinnvakt, i tillegg til at jeg skal gå i barnetoget fordi jeg er klassekontakt. Heldigvis har skolen ganske tidlig nummer i år, så mens Lillebror og jeg går i tog, skal Ullungen ha frokost hjemme med venner. Jeg håper de har beveget seg videre når vi kommer hjemom for å ta en pust i bakken før skolearrangementet.
![]() |
#4 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Ingen store planer. Eldste vil lufte bunaden, så hun og jeg skal til byen og se borgertoget. Vi tar med sushi hjem, også må jeg handle inn noe stæsj på forhånd slik at jeg kan lage burger til minsten (mtp busskøene kommer burger kjøpt ute til å bli sånn passe kald før vi kommer oss hjem).
![]() |
#5 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Mine foreldre kommer forresten til å stille opp ved den barneskolen ungene går på, de toget komme inn og høre korpset spille på skoleplassen, så drar de og besøker min bestemor før de stikker på campingvogna.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Tar oss en fjelltur, lager oss noe god mat på kvelden og kanskje en tur i boblebadet. Med en iskald cava. Orker ikke folkemengder.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Stall, (lokal)tog, stall, skoleopplegg, grille og legge bena på bordet hjemme med 2X barn (det tredje er på jobb) og så stall igjen med 1x barn mens det andre barnet antagelig drar for å henge med venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Jeg skal tidlig opp på vekkerunde med korpset, spille ved flaggheising, ha felles korps-frokost og spille i tog. Gleder meg! Yngste skal gå i tog med klassen, eldste er for gammel til sånt og skal henge med venner. På ettermiddagen har vi familie på besøk og skal grille.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Jeg gleder meg! For første gang på 22 år har vi ikke barn å ta hensyn til. Minstemann var ferdig i korpset i fjor, dessuten bor han utenbys. Jeg gleder meg sykt til å slippe klesplanlegging, tidlige morgener og kjøring! :danser: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Siste år med barn i barneskolen, så det blir nok tradisjonell 17. mai, med samling på skolen, følge med på toget, leker på skolen og grillfest hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?God bedring, IOA.
![]() |
#13 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Frokost/lunsj med gutta, så stikker vi voksne på sjampisbrunsj hos venner. Jeg vurderte å ha dårlig samvittighet for å ikke være hjemme og grille etc, men kidsa hadde egne planer. Nye tider.
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Alltid rolig på 17. her. Vi har tog i bydelen som starter 1045 (og er ferdig 1115 - maks) - så skal vi hjem og bare ta det med ro - før vi får gjester til middag.
![]() |
#15 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Her byttes fesdrakten ut for sommerkjole (musikkkjolen min)! Hvis du ser meg, får du komme bort Hyacinth! (Hvor skal dere stå å se folketoget?)
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?
Vi står alltid i Wesselsgate, vel 100 meter fra krysset til Stokkaveien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Det vil si, alltid og alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Ja, tror det blir sommerkjole på meg også i år.
![]() |
#19 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Vi har invitert svigermor på frokost. Etterpå går vi til byen og ser borgertoget, før vi skal grille sammen med venner på ettermiddagen. Satser på bunad på formiddagen selv om det blir varmt, men den byttes nok ut med sommerkjole når vi kommer hjem etter borgertoget
![]() |
#20 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Har dere planer på 17.mai?Jeg pleier alltid å starte dagen i bunad, men i år har jeg bestemt meg for at jeg ikke orker et eneste sekund i den tunge, varme bunaden, og går for sommerkjole fra morgenen av. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|