Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har dere planer på 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-24, 19:22   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere planer på 17.mai?

17. mai er litt sårt punkt her, med unger som av ulike grunner faller litt utenom. Snart 13-åringen skal forhåpentligvis henge med noen i klassen og gå i tog, men de har ikke helt fått lagt en plan, så litt usikker på hva som skjer. Yngste på 11 har tross store utfordringer gått i tog de siste par årene, men i år vil hun bare være hjemme. Helt greit sånn egentlig, det blir supert vær og vi trenger ikke stryke skjorter eller ha på varm ull, men det er alltid litt tøft å se på andre tilsynelatende velfungerende familier i finstas og med storfamilie eller "vennegjenger". Så akkurat nå er jeg litt meh til hele greien, men vi skal selvsagt kjøre fri tilgang på is, grille og jeg skal lage en eller annen god kake. Ungene skal få en så fin dag som mulig, men jeg kan ikke si jeg gleder meg. Jeg har lyst til å reise bort.

Gammel 14-05-24, 19:40   #2
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hotellet er stengt for renovering så frokosttradisjonen vår utgår i år. Ungdommene våre har derfor bestemt at vi skal hente frokost fra maccern før vi reiser til sentrum og ser på yngstemann som går i barnetoget , tradisjonen tro står vi i sjukt lang kø og spiser is etterpå i byen. Så gjør ungdommene det de vil før vi samles hjemme på ettermiddagen, til lapskaus og kaker. Som vi alltid gjør. Litt familie og litt venner. Vi blir 14 rundt bordet, akkurat passe.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 19:36   #3
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Vi har ofte vært bortreist på 17. mai, men i år har vi barn på 3. trinn, og er dermed ansvarlige for arrangementet på skolen. Så det blir både riggevakt og sukkerspinnvakt, i tillegg til at jeg skal gå i barnetoget fordi jeg er klassekontakt. Heldigvis har skolen ganske tidlig nummer i år, så mens Lillebror og jeg går i tog, skal Ullungen ha frokost hjemme med venner. Jeg håper de har beveget seg videre når vi kommer hjemom for å ta en pust i bakken før skolearrangementet.

Senere på ettermiddagen tar dagen seg kraftig opp, for da tar kjæresten og jeg oss til Gardermoen, der vi har lounge, og så flyr vi til København, der vi skal være i fem dager.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-24, 19:43   #4
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ingen store planer. Eldste vil lufte bunaden, så hun og jeg skal til byen og se borgertoget. Vi tar med sushi hjem, også må jeg handle inn noe stæsj på forhånd slik at jeg kan lage burger til minsten (mtp busskøene kommer burger kjøpt ute til å bli sånn passe kald før vi kommer oss hjem).

Gammel 14-05-24, 19:56   #5
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine foreldre kommer forresten til å stille opp ved den barneskolen ungene går på, de toget komme inn og høre korpset spille på skoleplassen, så drar de og besøker min bestemor før de stikker på campingvogna.

Mamma har spilt korps i mange år og synes det å høre ja vi elsker med korps på 17. Mai hører til. Men de velger helt selv.

Gammel 14-05-24, 22:36   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Heime aleine. Ingen planer. Kjem nok til å prøve å nyte sola om ikkje anna.

Gammel 14-05-24, 22:45   #7
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tar oss en fjelltur, lager oss noe god mat på kvelden og kanskje en tur i boblebadet. Med en iskald cava. Orker ikke folkemengder.

Gammel 15-05-24, 08:18   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stall, (lokal)tog, stall, skoleopplegg, grille og legge bena på bordet hjemme med 2X barn (det tredje er på jobb) og så stall igjen med 1x barn mens det andre barnet antagelig drar for å henge med venner.

Hester må ha mat også på 17nde mai.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 08:21   #9
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal tidlig opp på vekkerunde med korpset, spille ved flaggheising, ha felles korps-frokost og spille i tog. Gleder meg! Yngste skal gå i tog med klassen, eldste er for gammel til sånt og skal henge med venner. På ettermiddagen har vi familie på besøk og skal grille.

Gammel 15-05-24, 08:43   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg! For første gang på 22 år har vi ikke barn å ta hensyn til. Minstemann var ferdig i korpset i fjor, dessuten bor han utenbys. Jeg gleder meg sykt til å slippe klesplanlegging, tidlige morgener og kjøring! :danser:

Jeg er glad i 17. mai, og jeg er glad i bunaden min, men i år er vi slitne og skal sove og surre rundt til vi skal på lunsj i 13-tiden. Dropper å se barnetoget, for første gang! OG jeg skal ikke gå i bunad, selv om jeg som sagt liker den, men det skal bli veldig varmt. Det blir sommerkjole. Etter lunsjen skal vi se folketoget, det er dessuten mye morsommere enn barnetoget. Når det er ferdig i 18-tiden, går vi hjem. Perfekt dag!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 16:29   #11
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Siste år med barn i barneskolen, så det blir nok tradisjonell 17. mai, med samling på skolen, følge med på toget, leker på skolen og grillfest hos oss.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 21:57   #12
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

God bedring, IOA.

Gammel 15-05-24, 22:34   #13
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Frokost/lunsj med gutta, så stikker vi voksne på sjampisbrunsj hos venner. Jeg vurderte å ha dårlig samvittighet for å ikke være hjemme og grille etc, men kidsa hadde egne planer. Nye tider.

Gammel 15-05-24, 23:02   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid rolig på 17. her. Vi har tog i bydelen som starter 1045 (og er ferdig 1115 - maks) - så skal vi hjem og bare ta det med ro - før vi får gjester til middag.

Gammel 15-05-24, 23:52   #15
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Her byttes fesdrakten ut for sommerkjole (musikkkjolen min)! Hvis du ser meg, får du komme bort Hyacinth! (Hvor skal dere stå å se folketoget?)

Gammel 16-05-24, 08:40   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Her byttes fesdrakten ut for sommerkjole (musikkkjolen min)! Hvis du ser meg, får du komme bort Hyacinth! (Hvor skal dere stå å se folketoget?)

Vi står alltid i Wesselsgate, vel 100 meter fra krysset til Stokkaveien. På nedsiden, mot byen. Antakelig er vi de eneste som sitter i hagestoler, for vi er på besøk i en hage omtrent der.

Gammel 16-05-24, 08:42   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Det vil si, alltid og alltid. Jeg mener selvsagt de årene folketoget går i vestre bydel. (De andre årene står vi ved den skeive gangbrua på Lagårdsveien. Her har vi nemlig faste vaner. Sånn er det når man skal treffe ulike familier..)

Gammel 15-05-24, 23:57   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, tror det blir sommerkjole på meg også i år.

Gammel 16-05-24, 06:47   #19
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har invitert svigermor på frokost. Etterpå går vi til byen og ser borgertoget, før vi skal grille sammen med venner på ettermiddagen. Satser på bunad på formiddagen selv om det blir varmt, men den byttes nok ut med sommerkjole når vi kommer hjem etter borgertoget

Gammel 16-05-24, 07:52   #20
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier alltid å starte dagen i bunad, men i år har jeg bestemt meg for at jeg ikke orker et eneste sekund i den tunge, varme bunaden, og går for sommerkjole fra morgenen av.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.