Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjekker du andre på skattelistene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sjekker du andre enn deg + evt. partner på skattelistene?
Ja 90 62,07%
Nei 55 37,93%
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-07, 18:22   #61
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjekker du andre på skattelistene?

Eg har sjekka ei men det var mest for å finne fødselsåret (straks 40 så måtte vite når ).
Er ikkje så interessert i dei listene. Dei fortel jo svært lite. Ikkje sammenlignbart i det heile tatt.

Gammel 12-10-07, 20:24   #62
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Ja. Og kan enda en gang konstatere at de fleste i omgangskretsen tjener mer enn meg.

Ingen regel utan unnatak!

Gammel 12-10-07, 21:44   #63
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk nettopp beskjed av min nevø om å sjekke pappaen. Noen har en god arv i vente...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 22:58   #64
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nei. Men jeg husker at noen plutselig kom på at vi trengte å arve barneklær første gang listene ble lagt ut på nett. Så de har jo noe for seg.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 09:43   #65
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja

Laura er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 10:24   #66
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

men først og fremst fordi skattelistene ikke sier noe om hva folk tjener, men om hva de har i nettoinntekt, og det er jo totalt uinteressant.

Helt enig. Hvis noen søker opp mannen min, ser det ut som han tjener kjempelite. Nettoinntekt er totalt uinteressant.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 14:32   #67
annej
Nybegynner

annej sin avatar

Hvor: Gjøvik
annej har et hav av muligheter foran seg
Standard

ser bare for moroskyld.. men ikke noe intens jakt på venner og familie nei.. Slo opp på meg og sambo og mamma og pappa nå...

Gammel 13-10-07, 16:05   #68
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Skulle gjerne svart nei, men er litt for nysgjerrig. Når det er sagt hadde det ikke vært noe savn om listene ikke ble lagt ut.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 16:20   #69
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Egentlig ikke. Hvis man har en vanlig, enkel lønnstagerselvangivelse.

Utlignet skatt kan jo skrives som:

Bruttoinntekt*trygdeavgift + (Nettoinntekt - personfradrag)*0,28. Tjener man over grensen for toppskatt må man legge til et ledd for (Bruttoinntekt-toppskattgrense)*toppskattsats.

Den eneste ukjente faktoren her er Bruttoinntekt. Enkel ligning.

Ja, og bruttoinntekten er det umulig å finne ut av. Fordi noen har solgt aksjer med tap/gevinst, rentefradrag,solgt bolig etc,etc. Så en kan ikke regne ut bruttoinntekten hvis en ikke har alle disse elementene.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 18:03   #70
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pleier å sjekke meg selv... Og så måtte jeg sjekke litt på kollegaer fordi noen begynte å snakke om urettferdige lønninger, og da begynte jeg å lure hvor jeg befinner meg på lønnsstigen. Men sa det meg noe? Nei egentlig ikke... Vi var i samme suppa hele gjengen såvidt jeg kunne bedømme.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 18:16   #71
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Ja, når jeg husker når det er. Men det sier ikke så mye..

Gammel 13-10-07, 18:48   #72
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jovisst kan man det. Det er bare å se hva bruttoskatten er, som ovenfor. En ligning med én ukjent er løsbar.

Da mener jeg som sagt bruttoinntekt som i brutto lønnsinntekt. Kapitalinntekter er verre.

Ja, men du veit ikke at jeg har skatteklasse 1 - eller?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 22:03   #73
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, sjekker ingen. Gir jo ikke helt reelle tall heller.

Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 22:03   #74
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Ja, jeg sjekker foreldrene mine. Må jo finne ut hva jeg skal ønske meg til jul. Om det er frekt å ta hardt i.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 17:49   #75
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år har jeg ikke gjort det, men jeg pleier å gjøre det. Bare noen få personer ....... slekta til mannen og sånt.

Gammel 14-10-07, 17:51   #76
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Har sjekket for helt andre grunner.

Litt nysgjerrig på hvor gamle naboer er f.eks... hehe
og der står det fødselsår (har iallefall gjort det før).

Og drev rene detektivarbeid noen år siden da jeg skulle finne adresser til gamle klassevenninner. Kombinasjonen tlf katalog og skattelister kunne lede meg til riktig person (i og med alder, hvis de hadde skiftet navn f.eks)

Enig at du ikke finner ut hva folk tjener, får bedre pekepinne ved å se hvor mye skatt de betaler (noen har MYE fratrekk på brutto, andre lite).

Gammel 14-10-07, 17:51   #77
mus
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2007
mus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, ikke gud og hvermann, men måtte jo sjekke hvordan det stod til med sjefen...

mus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 07:51   #78
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg blir helt kvalm av enkeltes interesse for andres privatliv. At disse listene legges ut er noe stort tull og burde vært ulovlig.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 13:37   #79
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt i orden at listene ligger ute, men jeg gidder ikke sjekke dem selv.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

For noen år siden lå fødselsdatoene ute også, og da søkte vi opp alle vi kjenner og laget bursdagsliste. Og en gang søkte jeg opp en bekjent for å finne ut hva mellomnavnet hans var, som han ikke ville fortelle oss.

Noe sånt kunne jeg derimot godt funnet på. Jeg håper mellomnavnet levde opp til forventningene?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 14:07   #80
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjekker x'n jeg. Han juger så det renner av han i henhold til bidrag, så jeg sjekker hvert år om det er verd å søke om ny vurdering av bidrag.

Ellers sier det jo sånn sett ikke så mye om lønna til folk, så jeg driter i andre.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.