|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anke endelig avslått (Adressa)Kan ikke en av moderatorene avslutte eller stenge tråden? Sist redigert av Adrienne : 26-10-06 kl 10:15. Årsak: Endret overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
kamerat
|
![]() Sv: Anke endelig avslått
Tanken er i utgangspunktet at debattantene skal klare å beherske seg selv, ja.
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:15. Årsak: byttet overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Anke endelig avslåttJa, nå er de siste 5 innleggene om å stoppe diskusjonen, så da er den sikkert død da.
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:15. Årsak: byttet overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Anke endelig avslåttHvorfor i all verden er det "forbudt" å diskutere denne saken?! Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:15. Årsak: byttet overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Nek er allrighte dyr
Hadde jeg fått opp flere smilyer, så hadde dåne-smilet vært på sin plass…jeg er nemlig enig med Skremmern, tru det eller ei.
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:14. Årsak: byttet overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
flisespikker
|
Det at hun var aktiv på NM gjør at diskusjonen og spekulasjonene blir annerledes enn den ellers ville blitt, og at folk reagerer kraftigere og mer personlig.
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:14. Årsak: byttet overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Anke endelig avslåttSIden navnet på barnet så vidt jeg vet ikke har kommet fram i media, kanskje de som har skrevet det kan ta det bort? Dette er et offentlig forum, og jeg syns det er veldig respektløst.
Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:14. Årsak: byttet overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Anke endelig avslåttSpekulasjoner rundt spørsmålet om hun er skyldig eller ikke? Hun er faktisk dømt for mord. Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:14. Årsak: byttet overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
kamerat
|
![]() Sv: Anke endelig avslåttJeg personlig "hysjer" fordi jeg generelt ikke liker grafsing i andres dypt tragiske omstendigheter. Jeg liker ikke slarv og sensasjonshunger. Jeg synes tråden til tider har vært ekkel. Det vil jeg gjerne få si fra om, men det er selvsagt ikke noe forbud mot noe som helst.
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:14. Årsak: byttet overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Ringskrømt
|
Som tidligere nevnt, denne saken er ikke unik. Jeg ser avisartikler daglig på de fleste diskusjonsforum, men har aldri hørt hysjing før nå. Selv om noen kanskje kjenner noen som kjenner noen, betyr ikke det at denne tråden er verre enn andre. Det betyr heller ikke at saken latterliggjøres eller at noen sladrer og ikke tar saken alvorlig. Saken opptar oss, den har skapt reaksjoner, og det får man utløp for. Ikke annet enn naturlig. Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:13. Årsak: byttet overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Anke endelig avslåttJeg er igrunnen enig med Skremmern, og syns ikke det burde være så veldig annerledes å diskutere denne drapssaken enn andre saker som er fremme i nyhetene. Det kan være folk som kjenner noen i andre saker også. Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:13. Årsak: byttet overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Anke endelig avslått (Adressa)Det går vel i så fall an å forsøke å holde diskusjonen på et saklig nivå? Og ikke spekulere i barnets styrke, stemorenes vekt, om barnet kunne klare å snu på hodet osv, osv. Det synes i alle fall jeg er "over streken". Så lenge man diskuterer et barns dødsfall bør en i alle fall gjøre det med verdighet (om det er mulig...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Anke endelig avslått (Adressa)
Men alt dette ble diskutert i rettsalen og i media, hvorfor er det mer respektløst å diskutere det her. Det har vært blogger og diskusjoner på nett om denne saken og andre drapssaker, den er ikke i særstilling som flere sier. Det er jo stadig tråder om forskjellige saker fra media, drap og mishandling.
![]() |
#76 |
© All rights reserved
|
Nei, den er ikke i særstilling. Likevel synes i alle fall jeg at det blir feil å diskutere et barns dødskamp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Anke endelig avslått (Adressa)Jeg er også enig med Skremmern her.
![]() |
#78 |
Djevelsk
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig med Maximillia, Lykkeliten og Skremmern.
Mica Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:13. Årsak: byttet overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Djevelsk
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da er det i så fall mange saker som ikke kan diskuteres. Dessverre så er verden brutal og urettferdig, barn blir hele tiden utsatt for ting som absolutt ikke burde ha skjedd. Det er tøft å lese om slikt for en som har barn selv, men er det bedre å late som om slike saker ikke skjer?
![]() |
#80 |
Leser
|
![]() Sv: Anke endelig avslått (Adressa)Jeg er også enig med Skremmern
Dette skjedde jo på NM med den såkalte Kristina saken (hun jenta som faren ikke ville koble fra respirator). Jeg tror vi må ta utgangspunkt i at alt vi diskuterer på nett som har skjedd i Norge, kan berøre noen som leser det.
Jeg også følte veldig sterkt for denne saken. Kanskje aller mest fordi jeg hadde fulgt Kat i en del diskusjoner og oppfattet henne aller mest som en skikkelig kverrulant. Jeg opplevde det som om hun var veldig interessert i å "vinne" diskusjoner og hev seg frempå med de mest kontroversielle meningene. Det var jo enkelte, bla husker jeg godt at noen sa at "Du er jo helt sprø!" og at jeg lo godt og tenkte at "hun er bare ute etter å provosere." Husker også godt hvordan jeg reagerte da jeg leste meldingen hennes etter at datteren var død, og hvor opptatt jeg ble av saken.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av Skilpadda : 26-10-06 kl 10:12. Årsak: byttet overskrift |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|