Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg forventer jubel og skryt!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-06, 11:18   #61
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg forventer jubel og skryt!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Korrigerer: Claire kan regne, ikke Ryli.

Hæ??? Kaller du meg en dårlig mor? Claire skulle i utgangspunktet kjøpe 64 gaver. Så blir det 24 til fordi hun ikke regnet med yngstemann. 64+24 = noe annet enn 88 ?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 11:20   #62
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

:jublerogskryternoealdelesforferdelig:

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Jeg er imponert! Sånn hadde jeg tenkt å gjøre det i år også, men neida. Det blir nok til at jeg må traske rundt høygravid. Flotters.

Samme her.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 11:26   #63
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Hæ??? Kaller du meg en dårlig mor? Claire skulle i utgangspunktet kjøpe 64 gaver. Så blir det 24 til fordi hun ikke regnet med yngstemann. 64+24 = noe annet enn 88 ?

Åh, sånn nå.

Korrigerer:

Ryli kan regne.

Polyanna kan ikke lese.

Gammel 30-10-06, 11:28   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, sånn nå.

Korrigerer:

Ryli kan regne.

Polyanna kan ikke lese.

Men er til gjengjeld en racer på 24-gangen.

Gammel 30-10-06, 11:28   #65
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jubel & skryt herfra også. Julegavelista mi er ganske kort, så jeg stresser ikke noe særlig med slikt enda. Og så håper jeg at jeg klarer å overtale mannen til å droppe julekalender til Knøtta i år også. Ærlig talt, hun er bare et og et halvt år. Jeg håper på et par år til før hun begynner å mase om det.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 11:30   #66
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og mer on-topic: Kalendergaver?! Jeg visste det var noe jeg skulle planlegge. Og jeg mistenker at poden muligens begynner å bli for sofistikert til å la seg avspise med ny tannbørste og fine sokker. (Eller kanskje ikke?)

Gammel 30-10-06, 11:37   #67
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en pjokk som fyller 1 år førstkommende fredag. Undervurderer jeg ham veldig når jeg innbiller meg at det er ok at bare storebror får kalendergaver?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 11:41   #68
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg har en pjokk som fyller 1 år førstkommende fredag. Undervurderer jeg ham veldig når jeg innbiller meg at det er ok at bare storebror får kalendergaver?

Jepp! Det gjør du!

Tror vår miste på 15 mnd ville klikket i vinkel om storesøster fikk daglige gaver og ikke hun!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 11:42   #69
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og mer on-topic: Kalendergaver?! Jeg visste det var noe jeg skulle planlegge. Og jeg mistenker at poden muligens begynner å bli for sofistikert til å la seg avspise med ny tannbørste og fine sokker. (Eller kanskje ikke?)

Tannbørste og sokker skal værsågod holde her i hvertfall .

Jeg har tatt i mot noen flere pakker enn jeg pleier fra bokklubben og lagt til side til kalenderen. Så har jeg inne en stor bestilling fra Amazon på "juleaktivitetsbøker". I tillegg til at jeg skal kjøpe en Babyborn med utstyr fra Anne M . Når dette er klart skal jeg pakke og se hvor mye jeg har og så regner jeg med at jeg fyller ut resten med legopakker og lørdagsgodt.

Det blir en relativt dyr kalender i år, men jeg forsvarer det med at jeg nesten utelukkende har gaver som jentene kan dele og at jeg har kjøpt det inn i løpet av høsten som ting de ellers ville ha fått og som jeg bare har utsatt å gi dem.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 11:43   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, dette hadde falt helt ut av min radar også. Gulp.

Jeg tror vi er så kjipe at det blir gaver hver sin dag, her. Det er i tillegg pedagogisk og flott.

Tannbørste: GOD ide!

Gammel 30-10-06, 11:47   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Tannbørste: GOD ide!

Tannbørste pleier å slå overraskende godt an hos oss, både som kalendergave og hver gang han får en ny en på vanlig vis. Nå når han har sluttet med bleie, vil sikkert noen kule truser være populært også.

Ellers så har jeg tenkt på å plukke ut et Playmobilsett til ham, som "egentlig" er julegave, men som vi kan dele opp til kalendergaver. Han kommer sikkert til å få nok gaver og leker på julaften, så det gjør ingenting om noe av det han får i stedet kommer i kalenderen. Playmobil har forresten adventskalendersett med 24 ting, men dette er bare julerelaterte sett - julekrybbe, nisse med slede - og det er jeg ikke så interessert i. Da heller noen av drageridderne han liker så godt i katalogen.

Gammel 30-10-06, 11:47   #72
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her blir det både tannbørste og sokker i kalenderen. Det fikk jeg selv i min kalender til jeg flyttet hjemmefra, så det burde holde for Vesla også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 11:47   #73
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg vil også være ferdig med julegaver. (Men har ikke kjøpt en eneste. Må dessuten skaffe 64 - sekstifire! - kalendergaver. )

Hos den onde mor får de åpne hver tredje dag . Dvs første desember henger det tre pakker på kalenderen. deretter er det etter tur. Noen dager er det godteri, og da må de dele. Lille julaften og julaften er det igjen tre pakker. :lat og praktisk:

Gammel 30-10-06, 11:52   #74
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg lurer på om det skal bli legoklosser i kalenderen? Storebror bygger og bygger, og lillesøster er også på vei mot de små klossene. Og litt vinduer og dører og annet stasj kan sikkert slå an.

Gammel 30-10-06, 11:53   #75
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Hos den onde mor får de åpne hver tredje dag . Dvs første desember henger det tre pakker på kalenderen. deretter er det etter tur. Noen dager er det godteri, og da må de dele. Lille julaften og julaften er det igjen tre pakker. :lat og praktisk:

:noterer ivrig:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 11:55   #76
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg lurer på om det skal bli legoklosser i kalenderen? Storebror bygger og bygger, og lillesøster er også på vei mot de små klossene. Og litt vinduer og dører og annet stasj kan sikkert slå an.

Legoklosser er helt klart egnet. Og sikkert da fint med litt vinduer og andre spesialklosser. Trær, for eksempel? På noen lekebutikker (f.eks. Edwis på Oslo City) har de en del typer klosser i løs vekt, det kunne kanskje være en idé.

Gammel 30-10-06, 11:59   #77
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Sånn har vi gjort det også noen år, da guttene begynte å bli litt større.
96 kalenderpakker kan ta knekken på den mest entusiastiske jule-mor.

I år blir det nok bare minstebarnet som får pakkekalender, så kan de store evt. få en sjokoladekalender om behovet er der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 12:08   #78
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

:jubel og skryt og nesegrus beundring: til Mim
Vi har vært hos fotografen i år så for besteforeldre og oldeforeldre er gaven i boks.

Kalendergaver: iik ikke begynt å tenke på enda

Gammel 30-10-06, 12:12   #79
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

:jubel og skryt herfra og:

Jeg lærte å ordne med julepresangene i god tid det året jeg fikk barn i desember Er heldigvis godt over halvveis

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 12:15   #80
tutta
Passiv

Standard

Jeg er imponert

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.