Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

«Jeg har barn som våkner altfor tidlig»-klubb!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-09, 09:39   #1
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «Jeg har barn som våkner alt for tidlig»-klubb!

Oi, er det noen som er oppe allerede kl 4? Det er tidlig det!

5 i dag, 0510 i går, 0515 dagen før det, det blir jo tidligere og tidligere det her! Og de få gangene hun bestemmer seg for å sove litt ekstra er det storesøster som kommer tuslende 0530-tida og bestemmer seg for å holde litt leven.

Vi ble bortskjemt i fjor sommer/høst da storesøster faktisk begynte å sove til i 10-tida, men det gikk jammen fort over! Men du verden, jeg drømmer om at vi får en slik sommer igjen!

Gammel 03-06-09, 10:01   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

0550 i dag. Ikke så halvgæli', i grunn.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 17:30   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kveld skal vi prøve melatonin for lillegutt siden han har veldig dårlig sovnkvalitet. Sist det ble prøvd var han liten og det hadde ingen effekt. Skal bli spennende å se pm han sover bedre. Og :krysser fingrene: lengre om morgenen?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:33   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

I kveld skal vi prøve melatonin for lillegutt siden han har veldig dårlig sovnkvalitet. Sist det ble prøvd var han liten og det hadde ingen effekt. Skal bli spennende å se pm han sover bedre. Og :krysser fingrene: lengre om morgenen?

Peder våknet 0445 i dag
Jeg nekter seriøst å stå opp da. Så jeg la han ned igjen.
Han lå og sulla og tulla til 06, da sto pappan opp.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 09:07   #5
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her var vi våkne mellom 02-04.

Kanskje han holder på å venne seg til Florida-tid.

Gammel 09-06-09, 17:31   #6
Dali
Glad

Dali sin avatar

Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Våken fra 0330 i dag. Første halvtimes middagslur var dermed kl 7. Jeg nekter å stå opp så tidlig da, så alll underholdnung foregår i senga!

Gammel 04-06-09, 09:14   #7
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er Melatonin prøvd igjen, og resultatet er godt. Sovnet 2010, våknet 0430 og lå og "roterte" litt til 0515, også sov vi til 0650

får se i kveld da om det var en tilfeldighet...

Gammel 04-06-09, 10:02   #8
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har vært igjennom uker med tidlig start på morgenen, og da snakker vi kl 0415. Har funnet ut grunnen og tror vi går en enklere hverdag i møte. Nå har nemlig alt av hjørnetenner kommet og verden ler av oss igjen - HURRA

Gammel 04-06-09, 11:04   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

I frykt for å jinxe alt sammen har jeg holdt meg unna denne tråden. Lillesøster har stått opp mellom 04 og 05 fra hun var 4-5 måneder. Fra hun var 6 måneder sov hun bare en lur på dagen, enkelte dager er den bare 30 minutter lang. Etter at hun ble ett år og begynte i barnehage 50% har søvnen endret seg merkbart. Det har hendt at hun har sovet til 07:30, og hun våkner aldri før 06 lenger. Alt etter 06 er greit og nå håper vi at den verste søvnterrorperioden er over.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:15   #10
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Uff - det er slitsomt å stå opp så tidlig.
Jeg skjønner at jeg ikke bør klage om at eldstemann står opp kl 6. Men syns alikevel at det tidlig da jeg har permisjon og vi ikke er i barnehagen før kl 9.30.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 07:19   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Jeg har barn som våkner altfor tidlig»-klubb!

I går var han våken fra 0400, sov fra 1030 til 1130, og sovnet for kvelden nokså nøyaktig klokken 1800. Og jammen sov han ikke til 0640!

Vurderer å kutte ned litt på dagsovingen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 08:24   #12
m^2

m^2 sin avatar

Standard

0507 idag :trøtt:
Men etter at lillegutt fikk melatonin sover han natta gjennom uten å våkne hele tida, og det er jo en enorm bedring da!
(da han var 8-9mnd våknet han forøvrig hvert 10. minutt og måtte roes. natta gjennom )

Gammel 10-06-09, 08:44   #13
Pippilopp
I tenkeboksen

Pippilopp sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi melder oss inn igjen, minsten våken 0445, lovlig tidlig, lengter bare til ikveld og en tidlig kveld

Gammel 10-06-09, 08:51   #14
Dali
Glad

Dali sin avatar

Standard

Eget rom til babyer er undervurdert! I natt var hun tilbake på rommet sitt, og dermed klarte hun seg med mat i 0330-tida og deretter søvn på alle i huset fram til 0630.

Gammel 17-06-09, 12:16   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Du vet at barnet ditt er morgenfugl når han klapper og ler når vekkerklokka ringer.

I dag våknet han 4.30, og vi greide å lokke og true ham til å sovne igjen (etter en time-halvannen ). Klokka fem på halv sju våknet han igjen, og da utspilte denne scenen seg. Ikke annet å gjøre enn å le da. Og stå opp.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 22:46   #16
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Jeg melder meg ut igjen!

Jenta mi har begynt å sove igjen. Det må ha vært de 5 tennene som kom i løpet av ei lita uka som var siste krampetrekning på denne våkne-tidlig-greien. I dag sov hun til kvart på åtte og startet dagen med å synge og le i senga si. Hun har gradvis sover mer på dagen og strukket den siste soveøkta om natta, og nå er hun våken bare en gang om natta. Og sover nesten til kl åtte.

Joda, det kan være at det går over, men dette har jeg tro på!

Gammel 13-07-09, 06:55   #17
Dali
Glad

Dali sin avatar

Standard

Føler at det er på tide å hente fram denne tråden igjen, siden jeg har vært våken siden 4 i natt, og oppe siden 5. Hvordan fortelle en baby at det er natt klokka 4 selv om det er lyst ute?

Fordelen er jo at jeg kom meg på jobb til 0630, og dermed kan reise hjem 1330 og soooove!

Gammel 13-07-09, 08:24   #18
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Hvordan fortelle en baby at det er natt klokka 4 selv om det er lyst ute?

Lystette gardiner?

Felix er ganske stabil nå. Sjelden han kommer før kl 6. Som regel er den 6.15, men da har han også en tendens til å servere en bæsjebleie mens han ligger under dyna mi og varmer seg litt

Også har vi unntakene som her om natta; kom opp kvart over to. Soving sto visst ikke på agendaen, så vi sto opp og spiste litt. Så på TV. Lekte. Kvart over fem sov han igjen.

Gammel 13-07-09, 08:53   #19
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Tør jeg si til dere at det blir bedre?
Minsten sover nå til 7 i hvert fall, og det er jo et helt ok tidspunkt å stå opp på ( i forhold til kl. 5).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 08:55   #20
Dali
Glad

Dali sin avatar

Standard

Bedre? Hvem skal jeg tro på, Dora eller m^2? Jeg tror jeg for humørets skyld satser på å tro Dora!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.