|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærere
"Det legges vekt på personlig egnethet". Da kan de ansette hvem de vil. Og hvis det faktisk var personlige egenskaper som gjør at jeg ikke blir prioritert så hadde jeg ikke mukket. Men det sier jo noe når jeg har god egnethet så lenge det er noen andre som tar regninga.
Matteeksemplet til SF viser vel med all tydelighet at alle skoler bør ha minst en ansatt som faktisk kan fagene. På samme måte som de også bør ha noen som er gode på spesialpedagogikk og noen som er gode til å lære bort svømmeferdigheter. Et lærerkollegium bør settes sammen basert på hvilke kunnskaper, egenskaper og erfaringer man har bruk for på den skolen, ikke hva de forskjellige skal ha i lønn.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereScience fraction. |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereJeg reagerte på en uttalelse i Adresseavisen i dag, der styreren av en helt ny barnehage stolt kunne annonsere at de kun hadde ansatt unge medarbeidere med lavere lønn, sånn at de fikk kjøpe ting som SmartBoard og andre tekniske finesser. |
![]() |
![]() |
#4 |
Shake it out!
|
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereJeg er usikker på hvordan det er nå for tiden ang. kvalifiserte lærere og ikke, siden jeg har hatt fast jobb i en god del år. Jeg vet bare at da jeg sto uten fast jobb på slutten av nitti-tallet, var det penga som styrte. Jeg har minumum 60 stp i alle mine fag, men ble altså forbigått av lærere med 30 eller mindre. En rektor på en skole sa rett ut at allmennlærere var billigere, og at de kunne "brukes til alt." |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærerehttp://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=573683
![]() |
#7 |
frakoblet
|
Og kanskje bedre lærere? Kanskje det faktisk er det som er hensikten?
![]() |
#8 |
frakoblet
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereJeg klarer ikke å se hvordan jevnlig oppdatering av kompetansen kan være en dårlig ting. Problemet er jo heller hvordan resten av skolesystemet fungerer.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereDa har du en kompetanse som er meget ettertraktet, Skvetten. For oss vanlig dødelige med fag det går tretten av på dusinet er virkeligheten dessverre en helt annen. |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereAltså, det er dette jeg funderer på når jeg funderer på om jeg vil prøve meg som lærer etterhvert. Det er nemlig en drøm jeg har hatt i veldig mange år. |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereSmilefjes: Nå får jeg ikke sove i natt.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
Altså, ikke med tanken på at du skal bli lærer.
![]() |
#14 |
guru advisor
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereJeg har opplevd det samme som deg, Gajamor. Så lenge skolene (jeg jobbet i videregående) kun ansetter folk i max. 1 år om gangen, slipper de fint utenom alle kravene til ansattes utdanning. Velkommen inn som vikar til studenter som strøk på bachelorfag og mistet studieretten i et semester !
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|