Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spinoff - merker du matboksene til barna?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-10, 14:54   #61
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - merker du matboksene til barna?

Jepp, med klistremerke eller tusj.

Gammel 09-07-10, 15:04   #62
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Merkes med klistremerker det det kun står etternavn.

Gammel 09-07-10, 16:10   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg jobber også i barnehage og vet også det, men merker jeg alt? Nei, jeg gjør nok ikke det

Ikke jeg heller, jeg merker det som lett forsvinner i mengden og som jeg vet blir et stressmoment for de ansatte, altså SKO (!!!!), matbokser og yttertøy (inkludert luer, votter osv).

Gammel 09-07-10, 16:12   #64
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke jeg heller, jeg merker det som lett forsvinner i mengden og som jeg vet blir et stressmoment for de ansatte, altså SKO (!!!!), matbokser og yttertøy (inkludert luer, votter osv).

Dette merker jeg også, det skjer nok en glipp eller 3 innimellom. Jeg har forøvrig ganske god oversikt over hvilke barn som har hva slags votter, problemet er når flere har akkurat like votter, da sliter jeg.

Gammel 09-07-10, 16:45   #65
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja de merkes godt for hun som er på skolen. De har maten i et kjøleskap, så der må det være orden. Spesielt om hun glemmer å ta med boksen hjem en dag.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 17:46   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Dette merker jeg også, det skjer nok en glipp eller 3 innimellom. Jeg har forøvrig ganske god oversikt over hvilke barn som har hva slags votter, problemet er når flere har akkurat like votter, da sliter jeg.

Ja, det florerer av like luer og votter (og dresser og sko, faktisk) i minsten sin barnehage. Og flere barn har flere par av både sko, votter og luer, og da kan det bli litt vel mye å holde styr på, spesielt når ungene elsker å gå i garderobene og plassere sko der de ikke hører hjemme.

Gammel 09-07-10, 18:01   #67
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp - anbefales også for skolebarn.

Når "sløve mamma" åpnet tursekken her i starten av sommerferien, lå det to like matbokser der - en umerket. Snuppa aner ikke hvem som har (hatt) lik matboks med henne....

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 09:52   #68
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det kan forklare kvifor barnehagen tusja podens navn i digre bokstavar tvers over heile utsida av Ecco-sandalane i fjor. Da hadde eg frå før merka dei med navn på innsida, men det var openbart ikkje nok. Sandalane vart knapt brukte den sommaren, men egna seg dårleg til vidaresalg eller arv.

Storesøster sine vottar vart også merka med digre bokstavar på utsida, til tross for at dei var merka inni.

Gammel 10-07-10, 10:02   #69
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Det kan forklare kvifor barnehagen tusja podens navn i digre bokstavar tvers over heile utsida av Ecco-sandalane i fjor. Da hadde eg frå før merka dei med navn på innsida, men det var openbart ikkje nok. Sandalane vart knapt brukte den sommaren, men egna seg dårleg til vidaresalg eller arv.

Storesøster sine vottar vart også merka med digre bokstavar på utsida, til tross for at dei var merka inni.

Jeg syns det er ufint. Jeg merker aldri barnehagebarnas klær/sko medmindre foreldrene ber meg om det. Noen ganger har jeg spurt om det er greit at jeg skriver navn inni, men å skrive på den måte du beskriver er ufint og unødvendig.

Gammel 10-07-10, 10:02   #70
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De merkes både på topp og bunn, som regel står begge guttas navn på boksene. De går litt om hverandre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:31   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det kunne det ikke falt meg inn i måneskinn å gjøre, herlighet.
Det hadde jeg gått i spinn over, om barnehagen hadde gjort det med minsten sine sko. Jeez! Det vi (ansatte) har gjort av og til er å ta en teip-bit (sånn teip som lett kan tas av) på umerkede matbokser og skrive navnet utenpå teipen så det kan fjernes om man vil det. Sko og sånt har vi rett og slett bare måttet prøve å lære oss hvilke som tilhører hvem når de er umerkede. Og det holder da for fader i lange baner å merke ting på innsiden, det er jo der jeg også merker sko og votter og sånt. Nå ble jeg helt satt ut.

Gammel 10-07-10, 11:50   #72
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Setter sånne små klistrelapper på alt som tas med på skolen (og tidligere i barnehagen). Vi merker ikke lenger alle klærne han har på seg, men derimot yttertøy, lue, sko og innesko, regntøy som henger på skolen, matbokser og vannflaske - og lappene kan også brukes til å merke f.eks. bøker som tas med fordi de skal lånes bort til kamerater eller leses høyt på skolen.

Gammel 10-07-10, 12:04   #73
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi merker det aller aller meste....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 12:06   #74
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mulig? Dem kan jo ikke bare gjøre sånt uten videre! Burde spurt deg om du kunne merket det litt tydligere event, dersom det var for vansklig å se den andre merkinga..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 12:11   #75
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har merket matboksene, men jeg tror ikke det hadde vært nødvendig ettersom absolutt alle ungene har full kontroll på hvem som eier hvilken matboks. Der er det ungene som deler ut matboksene.

Gammel 10-07-10, 12:13   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Her har ungene også ganske god kontroll ja. Men akkurat i juli når de har 2-3 matbokser hver, og gjerne også forskjellige fra dag til dag, er det straks litt verre. Heldigvis skal jeg ikke tilbake på jobb før i august når det levenet der er over. :ferie:

Gammel 10-07-10, 12:18   #77
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Bare etternavn på våre klistremerker også. Nytter jo ikke med tre sett.

Jovisst, det nytter med tre sett. Her har eldstejenta eget etternavn og de to andre arver ikke så mye av hverandre pga kjønn (eldstejenta har er utrolig feminin og har hatt mye skjørt og rosa med glitter). Her merkes alt med navnelapper med for og etternavn. Har begynt å stryke på begge jentenavnene på eldstejentas tøy... Forebyggende.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 12:52   #78
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi merker matboks, termos og drikkeflaske.

Gammel 11-07-10, 17:06   #79
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Jovisst, det nytter med tre sett. Her har eldstejenta eget etternavn og de to andre arver ikke så mye av hverandre pga kjønn (eldstejenta har er utrolig feminin og har hatt mye skjørt og rosa med glitter). Her merkes alt med navnelapper med for og etternavn. Har begynt å stryke på begge jentenavnene på eldstejentas tøy... Forebyggende.

Jeg gidder altså ikke merke alt med fullt navn. Det meste skrives det fornavn på, unntaket er løsøre som kan mistes hvorsomhelst. Derfor vil jeg helst ha tlf. på sekker, votter ol.

Gammel 11-07-10, 17:08   #80
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Når "sløve mamma" åpnet tursekken her i starten av sommerferien, lå det to like matbokser der - en umerket. Snuppa aner ikke hvem som har (hatt) lik matboks med henne....

Ja, jeg er også veldig glad for at jeg kan levere tilbake til rett person de gangene vi har rasket med oss litt mye.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.