Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påkledning ved gynekologtime

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du på deg tunika/ kjole e.l. hos gynekologen?
Alltid, og det er helt bevisst! 77 37,56%
Nei, sånt gidder jeg ikke å bry meg om 36 17,56%
Det har jeg aldri tenkt over 90 43,90%
Dustepoll/ vil bare se resultatene 2 0,98%
Deltakere: 205. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-10, 22:38   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påkledning ved gynekologtime

Sokkene beholder jeg, selv om jeg ikke har klippekort i GU-stolen. Jeg er bare alltid kald på føttene, og legen trenger da ikke se tærne mine...

Gammel 14-07-10, 22:39   #62
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Av og til. Egentlig bryr jeg meg ikke. Jeg synes det er verre med brystundersökelse, men saa har jeg hatt en del GU i sin tid ifm. ICSI saa jeg er vel "herdet".

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 22:42   #63
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanken har ikke slått meg - jeg må vel si at de få metrene fra avkledningsrommet til gynstolen er det aller siste jeg tenker på når jeg skal skride til verket.

Gammel 14-07-10, 22:57   #64
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor i all verden tar man av sokkene, egentlig?

Jeg har gjort det selv, altså (før den famøse sokkelo-episoden) - men når jeg tenker over det nå begriper jeg virkelig ikke hvorfor?

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 23:09   #65
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

"kle av deg nedentil!" Sokkene er nedentil, om man definerer det som "under navelen" sånn ca?

Men høyst unødvendig, jeg beholder mine.

Gammel 14-07-10, 23:44   #66
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At "alle" bruker tunika nå har vel mer med mote å gjøre enn noe annet. For tre-fire år siden kunne du vel ikke fått tak i en tunika om det så stod om livet.

Jeg har ingen spesielle gynekologklær. Ingen gynekologvaner heller.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 00:11   #67
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tenker alltid på at jeg burde ha hatt det når jeg plutselig står der i Donald Duck-outfit, …

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Tenker dere over hvordan dere legger fra dere klærne? Jeg putter alltid trusen innunder de andre klærne, er det flere som gjør det?

Jeg gjør det.

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Det eneste jeg tenker på er å ta på en av de peneste trusene - og det er jo helt teit for det er det jo ingen som ser......

Det gjør jeg også.

Jeg beholder sokkene på. Heller sokker enn tær. Ugh.

Gammel 15-07-10, 00:47   #68
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gjort det selv, altså (før den famøse sokkelo-episoden) - men når jeg tenker over det nå begriper jeg virkelig ikke hvorfor?

Den skjønner ikke jeg heller.

Om jeg skal til GU på sommeren, hvor jeg normalt aldri går med sokker, så tar jeg på meg sokker når jeg skal dit. Føler meg litt påkledd da

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 01:34   #69
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Tanken har aldri slått meg. Nå er jeg sjelden hos gynekolog men sist satt datteren min på 3 og tittet med store øyne i tillegg til legen, så jeg er lite sjenert for sånt egentlig.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 08:38   #70
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Det har jeg aldri tenkt på, men det var lurt, gitt! Det jeg derimot HAR tenkt på er om jeg skal sørge for at dusk og legger er behørig stelt og frisert. Jeg har aldri funnet helt ut hvordan jeg best kan gjøre det, og ender derfor alltid med en "halvløsning" der jeg harver litt rundt med en barberhøvel for å fjerne det verste. Men jeg sørger for at jeg ikke er helt strøken slik at legen innbiller seg noe....

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 11:29   #71
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mer opptatt av at jeg gruer meg til specculumet enn at jeg er en smule avkledt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 13:30   #72
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kler ikke på meg noe spesielt for anledningen. Synes ikke det er så ille med GU etter endel runder med ivf.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 14:06   #73
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Etter to graviditeter, tre spontanaborter, litt hab-ab-utredning og litt cyste-snacks, så er dette en selvfølge ...

Legg til et par ekstra kontroller pga. morkakeplassering som medfører innhenting av second opinion, og man blir kjapt glad for at man kan "kle på seg litt" mellom slagene.

:gjennomundersøkt:

Sokkene blir stort sett på, ja. Ellers blir jeg jo kald på beina!

Gammel 16-07-10, 11:08   #74
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette har jeg igrunn aldri tenkt over. Jeg får innkalling til GU i jan/febr, og på det tidspunktet er det alltid bikkjekaldt i Drammen. Ergo har jeg alltid bukse og genser. Og sokker.

Men jeg har vel aldri vært av den sjenerte typen heller. Jeg tar av meg, og bretter bena til side hvor det skal være.

Gammel 16-07-10, 12:13   #75
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

At "alle" bruker tunika nå har vel mer med mote å gjøre enn noe annet. For tre-fire år siden kunne du vel ikke fått tak i en tunika om det så stod om livet.

Helt enig.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har ingen spesielle gynekologklær. Ingen gynekologvaner heller.

Jeg ikke engang gynekolog.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 12:16   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid noe som går litt ned på lårene, ja. Det være seg lang singlet eller tunika eller whatever.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 12:58   #77
Nekinna2402
*gjesp*

Nekinna2402 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
Nekinna2402 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Aldri tenkt over igunnen men foretrekker lange tsjorter eller noe
beholder sokker på, fint under tøy som blir plassert inni klerna,osv

Nekinna2402 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:21   #78
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

hA HA, Ja her kjenner jeg meg igjen i mye gitt..
Når jeg skal til gynekologen er det et kapittel for seg, jeg planlegger i ukevis Hater det, for å si det mildt. Har ALLTID tunika på meg, var en gang jeg ikke hadde det, og det var jævlig, kom gående bortover med dåsen mot legen, og han så rett på meg, var grusomt.. og jeg som har skikkelige komplekser for dåsen min og alt, ingen får se den.. På forhånd "sparer" jeg litt på dusken også, den er vanligvis shavet, men ikke når jeg skal til gyn, da har jeg spart et par uker, så legen ikke skal tro at jeg pynter meg for ham..hehhe, helt sykt, i know. (pynter selvsagt på kantene da, men ikke mer) Føttene er smurt inn med fot deo, så ikke de lukter tåfis osv.. skulle egentlig tro at jeg var kurert etter ivf og utallige gyn undersøkelser, men gruer meg like mye hver gang. Og, ja- ligger tangaen under de andre klærne..

Gammel 16-07-10, 17:24   #79
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det går i lange overdeler,og legger trusen mellom de andre klærne.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 17:28   #80
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Helt bevisst.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.