|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei, aldri.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei. Tror jeg vagt kan minnes et klaps på rumpa av pappa, men er veldig usikker på om det er et riktig minne. |
![]() |
![]() |
#4 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?.....
Sist redigert av leliane : 19-09-10 kl 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei, aldri. Jeg fikk aldri husarrest heller. Vi var mere på prate/diskutere om det.
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Jeg kommer fra en "Nå skal vi prate om det"-familie. Jeg har aldri blitt straffet fysisk, og jeg kan egentlig ikke huske at jeg har blitt straffet på noe som helst måte. Fra jeg var liten husker jeg veldig tydelige grenser og regler, og jeg husker hvor ekkelt det var om pappa faktisk hevet stemmen til oss. Men vi pratet mye. Hele tiden.
![]() |
#7 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Ble du slått som barn?
![]() |
#8 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei, ingen annen type straff heller. Fikk sikkert kjeft i ny og ne, men ikke så jeg husker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Og jeg har et veldig bra forhold til mine foreldre i dag. Vi har noen forskjeller i oss som kommer til overflaten noen ganger, men aldri noe drama og store saker.
![]() |
#10 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Ble du slått som barn?En gang husker jeg at hun daska meg og søsteren på rompa, med klær på. Hun var vel dritt lei. Vi la oss i svingestolen i stua og grein heftig, selv om det ikke var vondt. Det var vel mest leit.
![]() |
#11 |
Hvor: østfold
![]() Sv: Ble du slått som barn?Hihi kom til å undre meg på hva mine håpefulle ville svart om 20 år....
![]() |
#12 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?
Elsker deg visst litt i dag jeg.
![]() |
#13 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ble du slått som barn?Jeg har faatt ris paa rumpen av mamma. Reagerte aldri paa det, det föltes den gangen som en "helt grei" straff i de situasjonene det skjedde (uten at jeg husker det, tenker det det var et sted mellom 5 og 10 ganger i löpet av hele barndommen). Det föltes ikke som vold, langt derifra, men som en straff paa linje med at hun skulle blitt veldig sint. Har et kjempegodt forhold til mamma naa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Foresten synes jeg denne talen Astrid Lindgren holdt sier mye om vold mot barn:
![]() |
#17 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Det var en ting jeg gjorde i barndommen som førte til ris. (jeg var fullstendig klar over det altså)
![]() |
#18 |
kross
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Ja, jeg ble slått som barn. Ganske ofte og ganske hardt. Jeg opplevde også krangling og vold mellom de voksne, samlivsbrudd og rusproblemer. Jeg har jobbet mye med å reparere skadene dette har gjort, og med å finne gode måter å håndtere sønnen min på i vanskelige situasjoner. Jeg har jo begrenset med gode rollemodeller fra min egen oppvekst. Men jeg opplevde også mye god omsorg fra foreldrene mine, altså, så noen entydig dårlig barndom hadde jeg ikke.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Jeg fikk noen klask på rompa ja. Og flere av venninnene mine også. Husker en av de som ble slått i hodet med cherroxene sine av moren sin som var rasende for et eller annet. Jeg har et "greit" forhold til min mor nå, litt opp og ned relatert til akoholkonsum.
![]() |
#20 |
"De"
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Njai.. jeg ble vel ikke det. Men noen ganger ønsket jeg det. Mamma kunne godt å gitt meg en ørefik i stedenfor å si "det er ikke rart du ikke har kjøreste, så stygg som du er"
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|