|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#961 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000
Det er vel strengt tatt opptil fleire praktiserende norsklærarar her.
![]() |
#962 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Mulig Vilde skal ende opp som bussjef?
#963 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Nytt klipp! Ser ut som Isak skal ha betydning ja. |
![]() |
![]() |
#970 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. Jeg er i ferd med å miste interessen. Også jeg som hadde så store forhåpninger til sesongen.
#972 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Boring. Jeg har glemt å se hele uken og kom ikke på det før jeg så at tråden her var oppdatert. Da er det ikke veldig fengende lixom. Fryktelig mye nærbilder av grubling og svart leppestift. Og så den gulroten.
![]() |
#973 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Og dagens klipp ... Litt mye Evak og biologi før Sana gjør dumme valg som sikkert skal backfire big time neste uke.
#975 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Ja, litt stillestående nå. Det er mye langtrukken filming av Sana som stirrer ut i luften.
#976 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Tror de prøver på indre konflikt denne sesongen, og det er jo vanskelig på film. Jeg er enig i at det er kjedelig.
![]() |
#977 |
One of These Days
|
Indre konflikt, tenker jeg også. Problemet med det, er at jeg ikke føler det Sana føler. Jeg klarer ikke å få tak i Sana ordentlig. Jeg synes synd på Sana, fordi hun har blitt mobbet på Uranienborg og fordi hun føler seg utenfor nå, men det er fordi jeg kan legge sammen 1+1, og ikke fordi jeg føler det hun føler. I sesong 3 følte jeg det Isak følte. Jeg vet ikke om det var skuespilleren, regien, manuset eller fordi det var et tema som traff meg, men jeg følte virkelig det Isak gikk gjennom. Det var en indre konflikt, og selv om det var klipp som var uten dialog og kun Isak som lukket seg inne og en stillestående perioden av sesongen, så følte jeg på isolasjonen, på usikkerheten til Isak, f.eks. i klippet hvor han tar gay-testen, klippet han får sms fra moren om at hun har elsket han siden han ble født og alltid vil elske han, på klippet han ligger og ser videointervjuet med Even igjen og ser på Romeo & Juliet, ingen dialog, men føler veldig hva han føler allikevel. Det er fortsatt klipp jeg synes er veldig bra, f.eks. Humble hvor Sana snakker med Elias, Det beste fra Islam hvor Sana spiller basket med Yousef, Feel It Coming hvor Sana smugser Yousef danse, men det er en mye mer stillestående spenningskurve. Har ventet på at Shit's bout to go down flere ganger nå, og episode 5 hvor ting virkelig gikk galt for Sana ble liksom ikke fulgt opp denne uka. Slåsskampen føler jeg ble lagt litt død, selv om jeg fortsatt lurer på hva som skjedde og hvorfor. Russebussen henger fortsatt i lufta, men føler at mye av spenningen med konflikten ble tatt vekk siden Sana valgte å trekke seg framfor å konfrontere noen. Yousef henger også litt i lufta, men det ble liksom ikke bygget opp til noe voldsomt der heller denne uka. |
![]() |
![]() |
#978 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Mnja, nå skjer det da noe. Sana samler bevis, som hun sikkert bruker direkte mot Sara i en konfrontasjon litt sånn som Nooooora gjorde mot Nicolai. Som brekkstang. "Ligg unna meg, ellers kommer dette ut." Så spørs det hva hun egentlig ønsker å oppnå da. Det blir interessant.
![]() |
#979 |
Tøff
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Mulig det er vanskelig for oss å føle med Sana fordi det er litt fjernt for oss hva hun sliter med? Lurer på om ungdom med en fot i hver leir på den måten Sana har det kan relatere mer?
#980 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg kjenner meg mer igjen i Sanas problemer enn Isaks. Sanas problematikk handler ikke bare om å være ung muslimsk jente i Norge, men også om å ikke klare å finne plassen sin, bli utestengt og ikke klare å stole helt på andre.
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|