|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?
Nemlig. Mange alkoholikere er ekstremt god til å skjule hva de driver med, og de man ikke omgås på annen måte enn på jobb, treffer på ved henting/levering i barnehage og snakker med over hekken er det ikke så lett å avsløre. Jeg tror at mange kun drikker på kveldstid, og da innenfor husets fire vegger. De klarer å holde det på et slikt nivå at de ikke blir i merkbart dårlig form dagen etterpå. Mitt nære familiemedlem var sånn - ingen merket noe. Han ble av og til litt full på fester, men jeg tror han var innenfor "normalen". Problemet var at det ble mye drikking under jobbreiser (han reiste mye), både alene og med andre. Og det var mye skjult drikking, men på et slikt nivå at det ikke ble merket. Han tok imidlertid tak i problemet i en realtivt tidlig fase, og "ekspertisen" mente han sikkert kunne klart å holde det gående i 10-15 år til før han hadde drukket seg bort fra familie og jobb. Den eneste gangen jeg fattet mistanke og skjønte at noe ikke var som det skulle være var to dager før han fortalte at han skulle inn til avvenning, en avvenning han selv tok initiativ til.
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?
Jeg er en av de i såfall. Jeg klarer ikke nå å huske noen som jeg kjenner som har et alkoholproblem
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?Pr nå kjenner jeg ingen som jeg vet er avhengig av alkohol. Jeg kjenner flere som jeg synes drikker i meste laget, men jeg vet ikke om de har et problem eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?Det spørs jo hva du mener med "kjenner", da. Det jeg har sagt, er at jeg ikke har noen i omgangskretsen min i dag. Jeg vet om folk som tilsynelatende har et usunt forhold til alkohol basert på det jeg har sett, men det er så lite omgang at jeg synes det er vanskelig å ha en bestemt mening om det.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?Jeg har ingen i nær krets, men kjenner jo til noen. I forrige jobb møtte jeg de i alle valører. Det var mange middelaldrende damer som var litt for glad i sobril og rødvin til kvelds. Msnge av dem mente at dette med rus vitterlig ikke var noe problem for dem. Litt rødvin til kvelds var jo bare koz. Det som jeg synes er veldig rart er at på det lille stedet jeg vokste opp så fikk folk fortsette i jobbene sine, selv om alle visste at de drakk alt for mye. Og da snakker jeg om han som kjørte brøytebilen, melkebilen og to lærere på ungdomsskolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?På julebordet vårt blir ingen full. Ettersom det ikke serveres alkohol. Kristen arbeidsgiver.
![]() |
#7 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?Jeg vet ikke om noen i min omgangskrets i dag, men i bygda jeg kommer fra er det flere, desverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?Jeg kjenner ingen i nær omgangskrets, men har jo med tiden kjent til eller kjent noen som har det, eller hørt om noen via andre.
![]() |
#9 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?Jeg kjenner to, vet om en tredje person (som i at jeg ikke kjenner vedkommende så godt, bare vet at han har alkoholproblemer) og så kjenner jeg en fjerde person som etter min mening har et problematisk forhold til alkohol, men som ikke har innsett det selv ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?Jeg kjenner flere, og de fleste er i familien min.
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2014
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?Dessverre litt for mange. Har en litt kjip familiehistorie på farssiden, med opptil flere periodedrankere. Heldigvis har det ikke nådd inn til mine nærmeste, noe jeg er utrolig glad for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?Jeg kjenner en med alvorlige alkoholproblemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
*_*
|
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?Jeg kjenner flere med alkoholproblemer i større (preger hverdagen) og mindre (preger perioder/helger) grad. Jeg kjenner også flere som jeg definerer som "på vippen".
![]() |
![]() |
#14 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?Mange. Både familie og perifere bekjente.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|