Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor er du utdannet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-08, 20:13   #1
Stavangerjentå
Undrende

Stavangerjentå sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Sv: Hvor er du utdannet?

UiB - historie, sammenliknende politikk, engelsk, pedagogikk - og vips da ble man selvsagt lærer.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 21:00   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har årsenhet tilsvarende grunnfag i media og kommunikasjon fra Statens lærerhøyskole i Handel og Kontorfag på Hønefoss. Det er lenge siden og jeg aldri har gjort noe med det. (Tok skolen eksternt og fikk eksamen fra denne høgskolen, så papirene er derfra.)

Ellers er jeg utdannet barnevernspedagog fra Høgskolen i Oslo og University of Portsmouth, men dette fant jeg fort ut at ikke var noe som helst for meg.

Siden har jeg jobbet som ped.leder i barnehage i mange år. I ettertid har jeg tatt Småbarnspedagogikk ved høyskolen i Telemark/Notodden. Jeg begynte på Barnehagepedagogikk ved samme sted, men måtte ta permisjon fra studiene. Går alt etter planen begynner jeg igjen i november 09. - og et halvt år etter dette er jeg godkjent førskolelærer.

Inntil da jobber jeg 60% som fagarbeider i barnehage og trives i massevis med det.

Sist redigert av Inagh : 19-04-08 kl 21:06.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 21:37   #3
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hovedfag i biologi ved Universitetet i Oslo (+litt smårusk innen miljøkjemi, russisk språk og ambulansetjeneste) med hovedvekt på evolusjon og økologi, jobber nå som stipendiat samme sted med håp om å disputere høsten neste år.

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 21:50   #4
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cand.Pharm fraUniversitet i Oslo, hovedfag fra School of Pharmacy i London.

Er driftskonsesjonær (apoteker).

Gammel 19-04-08, 21:57   #5
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har et kosegrunnfag fra UiO, og en sivilingeniørgrad fra UiT. Jobber som stipendiat ved UiT.

Gammel 19-04-08, 21:55   #6
Pludde
Fullverdig medlem

Pludde har et hav av muligheter foran seg
Standard

Studerte til ergoterapeut i Trondheim. Pluss tok grunnfag i spesialpedagogikk i Oslo.
Når fødselspermisjonen er over, er jeg arbeidsledig.

Pludde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 22:21   #7
TBM
Passiv

Standard

Engelsk og historie gf fra UiO, kommunikasjonsfag fra Høgskolen på Lillehammer og Høgskolen i Hedmark, avd. Rena. Dette er sydd sammen til en Bachelor i informasjon (Rena).

Har et påbegynt nordisk gf som jeg aldri kommer til å gjøre noe med, samt at jeg nesten er i mål med PPU ved NTNU.

Satser på en masterutdanning innen noen få år, men orker ikke stress.

Fast jobb som prosjektleder ved en høgskole.

Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 21:57   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Har Bachelor i mediekommunikasjon fra USA og MBA fra amerikansk universitet i Midt Oesten. Har i tillegg ex phil fra HiL og noen enkeltfag fra BI. Har nettopp fått ny jobb som senior strategirådgiver for et norsk konsulentselskap.

Gammel 19-04-08, 22:25   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har søkt på skole, regner med å begynne på Høyskolen i Telemark til høsten. :angst:

Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 22:26   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Og hva er du utdannet til? Og hva gjør du?

Nå kommer jeg inn her og veier opp for alle de flotte studiene dere har.
Jeg har svennebrev, som jeg har ervervet meg på egen stahet og lang praksis (paragraf tjue, for de som er inne på sånt). I arbeidsledige og arbeidsleie perioder har jeg studert ett og annet fag hist og her. Kommet meg opp og fram på arbeidsinnsats i stedet for utdanning. Har jobbet i verdens eldste yrke siden begynnelsen av åttitallet, og nå er jeg avdelingsleder med personalansvar og budsjettansvar og sånne skumle greier.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 22:35   #11
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har svennebrev, som jeg har ervervet meg på egen stahet og lang praksis (paragraf tjue, for de som er inne på sånt). I arbeidsledige og arbeidsleie perioder har jeg studert ett og annet fag hist og her. Kommet meg opp og fram på arbeidsinnsats i stedet for utdanning. Har jobbet i verdens eldste yrke siden begynnelsen av åttitallet, og nå er jeg avdelingsleder med personalansvar og budsjettansvar og sånne skumle greier.

Jeg har ikke jobbet i verdens eldste yrke, ( ) men har ellers landet der du er. Leder med personal- og budsjettansvar er status pr. nå. Har tatt en del til CV-en internt i bedriften jeg jobber i.
Skulle gjerne studert på ordentlig, men ser ikke at døgnet har timer nok til det, dessverre. Jeg er veldig forelsket i jobben min så jeg vil absolutt si at jeg klarer meg bra.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 22:35   #12
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Har jobbet i verdens eldste yrke siden begynnelsen av åttitallet, ...

Verdens eldste yrke? Din definisjon av det er noe annet enn min, ja?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 22:37   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

..Har jobbet i verdens eldste yrke siden begynnelsen av åttitallet...

Prostituert?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 10:37   #14
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Prostituert?

Kjekt med litt mangfold her inne

Gammel 19-04-08, 22:38   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jobbet i verdens eldste yrke siden begynnelsen av åttitallet

Er du elektriker?

(Da det ble lys hadde elektrikeren allerede lagt opp ledningen. )

Gammel 19-04-08, 23:52   #16
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal si denne veide opp ja!

Gammel 20-04-08, 18:04   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg visste ikke at det yrket opererte med svenner og mestere

Gammel 20-04-08, 18:16   #18
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er utdannet Bedriftsøkonom fra BI Høyskolen i Oslo (den gang den lå i gamle Schous bryggeri). Har nå jobbet i nærmere 13 år med økonomi/regnskap (regnskapsekretær -> regnskapskonsulent -> økonomikonsulent -> Controller).

Har jobbet i regnskapsbyrå, anleggsbransjen, bryggeribransjen og nå (fra 1. april) distribusjon.

Sist redigert av Skytte : 20-04-08 kl 18:41.
Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 19:02   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

sykepleien i Molde og jordmorutdanningen i Bergen.

Gammel 20-04-08, 19:21   #20
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Kommet meg opp og fram på arbeidsinnsats i stedet for utdanning. Har jobbet i verdens eldste yrke siden begynnelsen av åttitallet.

Har du vært prostituert siden begynnelsen av åttitallet?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.