Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Å reise alene

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Er det sært å reise alene?
Ja, sært, uansvarlig og einstøingaktig. I would never! 4 2,70%
Si det? Tanken har aldri slått meg 47 31,76%
Herlig! Fred og ro og ingen som oppfordrer til shopping på ublu tidspunkt. Eller shopping whatsoever 95 64,19%
Dustepoll 2 1,35%
Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-08, 22:12   #81
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg må understreke at jeg snakket om meg og ikke deg da jeg nevnte spa. :erikkedumheller:

Det ante meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 13:54   #82
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal visst ut å reise alene ... Til Langt-Langt-vekke. Men bare for et døgn, før reisefølget tar meg igjen. Jeg kjenner jeg gleder meg litt ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 14:13   #83
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har reist alene én gang, og det frister ikke til gjentakelse.

Går heller ikke på kino alene :uselvstendig:

Gammel 03-10-08, 14:22   #84
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reiste alene sist helg. Bare til Oslo riktignok, og jeg traff fine FP-damer lørdagskveld, men jeg liker veldig godt følesen av å være for meg selv i en annen by, og gå i de butikkene jeg vil, og på de museene jeg vil når jeg vil, og ta pauser der jeg vil når jeg vil.

Godt reieselskap er fantastisk, men av og til er det veldig godt å være sin egen frue.

Jeg håper du får en flott tur, og at vi får rapport.

Gammel 03-10-08, 14:30   #85
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner meg igjen i flere med-introverte som mener de ikke ville trives så godt på en alenereise som med reisefølge. Jeg liker å snakke med folk og dele opplevelser med dem, og det faller meg ikke naturlig å komme i snakk med fremmede. (Det er selvsagt viktig at det er riktig og hyggelig reisefølge - langt heller alene enn med folk som maser om at jeg skal gjøre noe annet enn jeg vil, så klart!)

Jeg går derimot gjerne på kino alene - da skal man jo ikke snakke uansett - men da er det stort sett fordi mannen og jeg går hver vår dag for å slippe å skaffe barnevakt, og så kan vi jo snakke om filmen med hverandre etterpå (for det liker jeg veldig godt å gjøre).

Gammel 03-10-08, 14:39   #86
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Broren min er visst svært fristet til å bli med. Greit for meg. Han kan få bære bagasje.

(Dessuten er vi sære nok begge to til at vi gjerne drar sammen, uten å henge sammen 24/7.)

Gammel 03-10-08, 22:02   #87
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg går derimot gjerne på kino alene - da skal man jo ikke snakke uansett - men da er det stort sett fordi mannen og jeg går hver vår dag for å slippe å skaffe barnevakt, og så kan vi jo snakke om filmen med hverandre etterpå (for det liker jeg veldig godt å gjøre).

Uff, ja, det er grusomt å gå på kino med noen som ikke vil diskutere filmen etterpå. Man må da bearbeide følelsene etterpå! Man må da utbrodere, tolke, (og let's face it: noen ganger få oppklart og forklart ) ...

Når det er sagt: jeg tror jeg er en oppladbar ekstrovert med dårlig batterikapasitet. Jeg må ha sosialt påfyll et par ganger i løpet av dagen, hvis ikke blir jeg tussete. Og det må være med noen andre enn personer i serviceyrker. Samtidig blir jeg fort lei av folk - jeg må ha tid til meg selv og de flotte tankene mine ... Jo-jo-introvert, kanskje? Uansett, så passer det dårlig med alenereise. Og det passer dårlig med fast reisefølge over lang tid også. Vanskelig ... Så jeg kunne ha reist alene til Paris hvis jeg kunne ha truffet aC eller noen andre noen timer. Ellers ikke.

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 03-10-08 kl 22:08.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:10   #88
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenkte på dette når vi var på ferie forrige uke og kom frem til at å reise alene kunne vært deilig på en typisk strandferie. Da kunne slappa av med bøker på stranda og bare hatt meg selv å tenke på. Problemet for meg hadde kommet på kveldstid og når jeg skulle ut å spise, det syns jeg høres lite koselig ut alene. Byferie ville jeg ikke reist på alene.

Gammel 04-10-08, 01:11   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Strandferie høres skummelt ut. Byferie er deilig.

Det er morsomt å se hvor forskjellige folk er!

Gammel 04-10-08, 08:57   #90
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Strandferie høres skummelt ut. Byferie er deilig.

Det er morsomt å se hvor forskjellige folk er!

Nå hater jeg shopping da så på byferier bare går og går og går jeg og da er det godt å ha noen å prate med.

Gammel 04-10-08, 11:36   #91
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Nå hater jeg shopping da så på byferier bare går og går og går jeg og da er det godt å ha noen å prate med.

Jeg hater også shopping.

:einstøing:

Gammel 04-10-08, 13:20   #92
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var i Roma så hadde jeg et Prosjekt: Jeg skulle se alle Caravaggioene i hele byen, og jeg skulle gå overalt. Og det tok i grunnen det meste av uka. Og var en aldeles strålende opplevelse.

Gammel 04-10-08, 15:56   #93
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt sånn både og.
Jeg kunne fiiint vært noen dager alene i en storby. Bodd på hotell og kost meg. I Oslo feks!

Men jeg er samtidig litt sånn at skal jeg reise ut av landet, så kunne jeg godt tenkt meg ha med meg noen.. Ikke fordi jeg er pysete, men fordi det ville vært en opplevelse jeg ville ha delt med noen.

Kanskje noen venninner, der vi var enige om at vi ikke måtte gjøre ALT sammen. Og fordi jeg er kanskje likevel litt pinglete på å være ute og sosial alene i en (utenlandsk) by.

Når det er sagt var jeg 2 dager alene (ufrivillig) i NY for da jeg var rundt 20.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 19:43   #94
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Caravaggio. Jeg tror jeg rakk alle som ikke var i lukkede samlinger med sære åpningstider.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 19:44   #95
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nå har til og med mutter'n roa seg litt, og har faith in her youngest daughter. Lillejenta er man uansett, selv om man er nærmere 30 enn 20. Jeg måtte påpeke at jeg tross alt var tryggere i Paris enn i Oslo, siden jeg i Oslo har alle muligheter til å finne på avansert tull.

Gammel 05-10-08, 20:27   #96
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var hun sikkert glad for å høre.

Gammel 05-10-08, 20:29   #97
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hun tok nok ironien, gjetter jeg. :finner aldri på avansert tull:

Gammel 05-10-08, 21:57   #98
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg foretrekker å reise sammen med noen, men om jeg noen gang havner i en livssituasjon som gjør det vanskelig, så reiser jeg heller alene enn å bli hjemme. Jeg reiser en del alene i jobbsammenheng og det er helt greit. Om det bare er snakk om få dager nyter jeg freden og roen

Jeg ser selvsagt ikke noe galt i å ville reise alene

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 09:32   #99
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fineste ferien jeg har hatt var meg, bilen og kajakken på taket tur-retur Oslo-Vesterålen. Brukte 3 uker på turen og stakk innom venner hist og pist underveis, men hadde ogsåen rekke overnattinger alene på rorbuer og ymse. For meg var dette den ultimate frihetsfølelsen, og jeg kom egentlig mye mer i snakk med folk enn når jeg reiser sammen med noe.

Storbyferie alene er jeg litt delt til. Har reist mye alene i forbindelse med jobb, ofte med et par dager ekstra privat, og da storkoser jeg meg fra morgen til kveld. Men når det kommer til middagstid om kvelden, da blir det litt stusselig. Jeg liker å gå på café alene, spise lunsj alene er også helt ok, men ikke ut og spise middag alene om kvelden. Da føler jeg meg litt alene.

Gammel 06-10-08, 09:43   #100
TBM
Passiv

Standard

Herlig! Fred og ro og ingen som oppfordrer til shopping på ublu tidspunkt. Eller shopping whatsoever

SELVSAGT!

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.