Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du blitt målt for riktig BH-str. noen gang?
Ja 63 55,26%
Nei 51 44,74%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-09, 22:34   #81
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Jeg har ikke blitt målt men kanskje jeg burde det.

Gammel 12-02-09, 08:00   #82
Skvetten
Passiv

Standard

Selvsagt og jeg er 65 D men det er jo en størrelse som knapt nok er å oppdrive. Har anskaffet tre som sitter perfekt men det kostet.

Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 08:10   #83
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh str noengang?

Nei, det har jeg ikke.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei. Alle sier at de går ned i omkrets og opp i kopp, så jeg tør ikke. Jeg er redd de skal fortelle meg at jeg er utenfor alfabetet (høyere enn A, altså). Og så er jeg ikke så interessert i å bruke str. 65, for det finnes jo ikke i billige butikker.

Gammel 12-02-09, 10:18   #84
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er utrolig mange som havner på størrelser de ikke har i kjedebutikkene, ser jeg. En kan nesten mistenke de dyre undertøysforretningene for å ha en type målebånd som bare passer deres eget sortiment. Er det virkelig så få som synes at rimelige BH-er funker helt greit?

Sist redigert av Bluen : 12-02-09 kl 11:01.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:25   #85
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er utrolig mange som havner på størrelser de ikke har i kjedebutikkene, ser jeg. En kan nesten mistenke de dyre undertøysforretningene for å ha en type målebånd som bare passer deres eget sortiment. Er det virkelig så få som synes at rimnelige BH-er funker helt greit?

Den gang jeg gikk rundt med mine små søte B-cuper så var kjedebher helt ok. Men det er lenge siden nå. Kjedebutikkene har bher opp til toppen DD, alle cupstørrelser over har minste omkrets på 85.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:29   #86
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det er utrolig mange som havner på størrelser de ikke har i kjedebutikkene, ser jeg. En kan nesten mistenke de dyre undertøysforretningene for å ha en type målebånd som bare passer deres eget sortiment. Er det virkelig så få som synes at rimnelige BH-er funker helt greit?

Jeg tror dyrere bh'er er større i str rundt.

Jeg kjøper billige bher. Triumph er det dyreste og de har ikke str som passer for meg akkurat nå de heller. Eller den jeg fant sist som passet best var ikke akkurat så dyr, 35 kr på salg.

Gammel 12-02-09, 10:57   #87
Koiane
hullteppe

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Koiane har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg slutter her og sletter derfor alle mine 21 innlegg

Sist redigert av Koiane : 20-08-10 kl 13:04.
Koiane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:46   #88
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, jeg burde kanskje, men jeg håper på å få et brystløft en gang i fremtiden (og kanskje litt attåt), så da er det ikke så farlig inntil da. De brystene jeg har nå er det ikke mye vits i å måle fordi det er så mye hud som gjør at de uansett ikke sitter fint i en bh.

Gammel 12-02-09, 13:51   #89
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg er målt i flere spesialbutikker. Men NEI, ikke til riktig størrelse. De kommer fram til ulikt resultat hver gang. I en butikk sa damen at hun skjønte godt at jeg ikke fant perfekte bh'er, fordi jeg var midt i mellom alle mål
Nei, jeg er ikke overbevist om at det beste er å høre på ekspertisen i butikkene. Jeg lot meg overbevise sistgang, på en changebutikk, nå i desember. Resultatet var faktisk gnagsår og røde, vonde renner rundt. Den var altfor liten rundt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 15:15   #90
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Ja, jeg er målt i flere spesialbutikker. Men NEI, ikke til riktig størrelse. De kommer fram til ulikt resultat hver gang. I en butikk sa damen at hun skjønte godt at jeg ikke fant perfekte bh'er, fordi jeg var midt i mellom alle mål

Derfor tror jeg det er litt misvisende å snakke om å bli målt. Utfra den filmen til Bravissimo var det vel så viktig å prøve. Jeg har forskjellige BH-er fra kjedebutikker som er helt forskjellige i cup og omkrets selv i samme størrelse. Dessuten tror jeg fasongen også spiller inn.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 17:49   #91
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Nei, jeg er ikke overbevist om at det beste er å høre på ekspertisen i butikkene. Jeg lot meg overbevise sistgang, på en changebutikk, nå i desember. Resultatet var faktisk gnagsår og røde, vonde renner rundt. Den var altfor liten rundt.

Min erfaring er at change hverken er gode på å måle eller har brukende produkter. Når jeg blir målt vil de ha meg i en størrelse større enn den jeg vil ha, jeg trenger at bhen sitter stramt for å avlaste skuldrene.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 17:52   #92
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Min erfaring er at change hverken er gode på å måle eller har brukende produkter. Når jeg blir målt vil de ha meg i en størrelse større enn den jeg vil ha, jeg trenger at bhen sitter stramt for å avlaste skuldrene.

Jaja. Nå har jeg vært i nesten alle undertøysbutikker i Oslo og København, like misfornøyd alle plasser, så det var vel tilfeldig at det var der jeg gikk med på å prøve (uten at det er viktig for tråden...).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 10:28   #93
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri blitt målt, men burde sikkert vært det.
Har så små, at jeg har vel aldri følt behov for det. At jeg burde, ja.
Bruker 75A, men sliter med at dem ikke sitter skikkelig. Enten sklir stroppene ned, eller så sklir BH midt opp på puppene.
Vet ikke ikke helt hva jeg gjør feil jeg og hva som er forlite.
BH`n eller puppene.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 10:43   #94
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Bluen: Den største feilen folk flest ( ) gjør, er at de tror BH-en skal sitte omtrent midt mellom skulderbladene. Det skal den ikke. BH-en skal være under puppene, også bak, godt nedpå der ryggen begynner å smalne inn.

Jeg tror nok de med små pupper bommer mindre enn de med større pupper på sånn, fordi det virker så skremmende å jafse oppover i alfabetet. Dessuten er nok konsekvensene av feilvalg større for de av oss som trenger litt støtte for å få sprettpupper. De andre, altså.

Jeg gikk fra lutrygg og dra-ned-BH-bak-100-ganger-om dagen til skuldrene bakover og puppen frem på 20 minutter i Det Lille Under i Trondheim i 1991. Det gjorde underverker for spenningshodepine, holdning og selvtillit. Man blir lett misjonerende av sånt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 12:03   #95
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Nei, jeg får vente litt.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 21:55   #96
Lillebill
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
Lillebill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av kharadra, her.

Nei, det tør jeg rett og slett ikke. Det virker som om alle går opp 2-3 cupstørrelser hvis de går til en profesjonell BH-måler. Hva med meg da, som selv regner med at jeg er en H/I? Er livredd for at ekspeditrisen skal himle med øynene og måle meg til å være en størrelse som rett og slett ikke finnes!! (I-cup + 3 størrelser opp = L, og det har jeg ikke sett i de mest spesielle nettbutikkene engang...)

Har store pupper og har i alle år strevd med å finne bher som sitter godt og som føles gode på. Tenkte akkurat som deg om det å gå til en spesialforretning, men jeg mannet meg opp og besøkte Lalina her i Oslo. Fikk veldig god service, og ingen som himlet med øynene. Tror de har sett det meste av størrelser og fasonger Jeg trodde selv at jeg var en G-cup og det stemte, men jeg skulle faktisk ha 65 i omkrets (trodde selv jeg burde ha 75). Det er også viktig å finne ut hva slags fasonger man kan ha og da må man prøve-mange. Noen må ha full-cup mens andre gjerne kan ha balconette-fasong på bh-ene. og så kommer det selvsagt an på hva man trives med og liker. Samme størrelse er ikke nødvendigvis akkurat lik fra merke til merke heller. Det koster litt å kjøpe en god bh, men det er det verdt. Vil som flere her har nevnt anbefale bravissimo og figleaves.

Gammel 06-05-10, 14:43   #97
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke undertøysbutikker i Oslo tar måleoppdrag? Er i oslo fredag...

Gammel 06-05-10, 14:44   #98
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke målt, men veiet og funnet for lett, tenker jeg vi sier. :fasit i hånd:

Gammel 06-05-10, 14:49   #99
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Hvilke undertøysbutikker i Oslo tar måleoppdrag? .

Det lurer jeg også på. :følger:

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 14:51   #100
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ah, Lalina ser jeg nå. Flere?

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.