Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-14, 18:03   #121
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse

Blodsøl og oppkast må jo bare tas. Det skjønner jeg, og jeg skjønner at det ikke kan ligge til renholderene kommer eller at de skal komme ilende for å tørke opp det. Jeg skjønner også at man må lære elevene å moppe på de laveste trinnene, det er også noe som må læres. Jeg er vel av den oppfatning at læreroppgavene på de lavere trinnene må være ganske mye mer enn boklig lærdom, noe annet er ikke mulig. Men lemping av møbler? Nei, det blir sikkert ikke bonet hvis man ikke gjør det. Og ja, man kan kanskje bruke lærere til det, men da håper jeg at det er tid som ikke burde vært brukt til noe mer relevant, altså at det har prioritet over andre arbeidsoppgaver. Lærere signaliserer jo at de har den tiden hvis de faktisk bruker den på dette, og arbeidsgiver får ingen opplevelse av å ha gjort en dårlig prioritering.

Gammel 09-02-14, 20:42   #122
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør en god del utenfor stillingsinstruksen ja, men jobber ikke gratis. Timer brukt blir avspasering. Jobber i det offentlige med ikke så god lønn og ikke så mange andre goder så fritiden min er verdifull.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 09:03   #123
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er veldig lite i jobben min som er relatert til den formelle utdannelsen min. Stillingsbeskrivelsen min er forholdsvis dekkende i forhold til det som er mine spesifikke ansvarsområder, men det er klart jeg gjør masse som ikke er spesifisert der - både ting som alle må dele på, ad hoc-ting som dukker opp og ting jeg må (eller vil) overta for andre, dessuten deltar jeg ofte i prosjekter og tjenester som kolleger har ansvar for.

Jeg synes det er helt kurant, og kan vanskelig se for meg at jeg noen gang kommer til å ha en jobb der jeg utelukkende skal gjøre ting som er detaljert og presisert i en stillingsbeskrivelse.

Jeg hadde planlagt et grundig innlegg, men kan egentlig bare signere Skilpadda.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 09:22   #124
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør en haug med ting som ikke står i stillingsbeskrivelsen, det samme gjør alle jeg jobber sammen med. Det er jo unektelig mange ting som skal gjøres på et kontor som ikke står i noen stillingsbeskrivelser, og noen må jo gjøre det. Just nu driver en VP med rydding av kjøleskapet. Han sutrer ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.