|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Makta - hva synes du?Jeg kjenner ett av de barna som er usynlig tilstede i den episoden, og hen har fortalt litt om hvordan det var. Det hen har fortalt, er en viktig årsak til at jeg er ganske engasjert i debatten rundt barns rett til privatliv i disse SoMe-tider. Når man vet hvor vanskelig det kan være å være barn av kjente personer når man skjermes for oppmerksomheten - hvor vanskelig er det ikke hvis foreldrene med vitende og vilje oppsøker både offentligheten med barna i front - og deler av privatlivet? (eller det regisserte som liksom er "privatlivet")
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Makta - hva synes du?
Jeg og! Høyremannen i den andre enden av sofaen lo ikke like mye.
![]() |
![]() |
#4 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Makta - hva synes du?
Og melk fra Q-meieriene og Pepsi Max i Gro sitt kjøleskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Makta - hva synes du?Tror det var en ting til, men jeg husker ikke hva. Jeg sa i alle fall til mannen at "haha, det fantes ikke på 80-tallet". Tror ikke det var P-Maxen.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Makta - hva synes du?Flodhest-episoden skjønte jeg lite av.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Makta - hva synes du?Jeg ble skuffet over siste episode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Makta - hva synes du?Har vært superbegeistra fram til de to siste episodene.
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Makta - hva synes du?Da jeg leste på nrk om serieskapernes intensjon, forstod jeg det bedre. Men det var likevel en kjedelig episode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Makta - hva synes du?Hva var intensjonen?
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Makta - hva synes du?Ifølge «Makta»-skaper Johan Fasting har dette vært planlagt fra start. Han har alltid sett på «Makta» som en anarkistisk serie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Makta - hva synes du?Jeg skjønner hva de vil fram til, men de to siste episodene kjedet meg også. Den nest siste med den evige krangelen mellom Gro og Kåre (selv om det riktignok var mye av det politikken gikk ut på, på 80-tallet, i mitt minne), med innbakt flodhestvissvass og ingenting annet som skjedde, ble litt for lang. Den siste var litt bedre, men ikke avslutningen jeg håpet på. Jeg var liksom ikke klar for et helt nytt rolleregister i siste episode. Men det var likevel både fint og sterkt å se, spesielt med tanke på hvordan det gikk med Ninni.
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Makta - hva synes du?De framstilte Nini (som jeg alltid har trodd var med to n-er) på en fin og respektfull måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
heimføing
|
![]() Sv: Makta - hva synes du?Husker den tida veldig godt, gikk på en kreativ linje på vgs i '81 og et par-tre i klassen kunne vært med i siste episode av Makta. Vi hadde alltid siste utgave av Gateavisa i klasserommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Makta - hva synes du?Jeg likte siste episode godt som selvstendig fortelling, men som avslutning på Makta synes jeg ikke den sitter. Jeg har hørt flere av skuespillerne argumentere med at serien er så tydelig avsluttet (på spørsmål om flere sesonger), så jeg hadde ventet meg noe ganske annet.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Makta - hva synes du?Jeg likte siste episode godt. Man slutter med ungdommen, fremtiden og fuck etablissementet. Akkurat slik det skal være.
Sist redigert av Tallulah : 12-02-24 kl 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|