Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-16, 22:29   #141
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Huff, tenk å sende tiåringen ALENE på butikken for å kjøpe melk

Min 5,5-åring går alene på butikken for å kjøpe melk.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 22:36   #142
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hønemor brukes som et hedersbegrep her jeg bor. Jeg er antihønemor og blir skjelt stygt til stadig vekk. Huff, tenk å sende tiåringen ALENE på butikken for å kjøpe melk

Du tuller håper jeg?

Gammel 16-08-16, 22:36   #143
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Min 5,5-åring går alene på butikken for å kjøpe melk.

Her står jeg i butikken og ska' kjøpe no til mor.
Får lov å gå alene for nå er jeg blitt så stooor.
Rekker nesten opp til disken med lappen hvor det står.
Fire melk og Dagblad for i går.
Hvis atte dom har. Og det håper jeg for...

Nå har jeg stått i elleve-og-nitti timer her i kø.
Og nå er jeg blitt så sulten at jeg holder på å dø. På meg.

Og hun som står bak disken kan'ke se meg her jeg står.
Og alle som står bak meg, ja de får. Det de skal ha.
Og så betaler de og går...

(Fritt etter hukommelsen).

Min 1. klassing går alene til og fra SFO. 12-åringen og 10-åringen skal passe ham i to dager nå mens det er planleggingsdager på SFO. Naboene har barnevakt for å passe på sine 12- og 10-åringer denne uka siden det ikke er skole eller SFO for dem.

De skuler litt på oss, ja.

Gammel 16-08-16, 22:36   #144
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du tuller håper jeg?

Niks. Ikke helt i hvert fall.

"Å, så datteren din tar bussen til dansen alene. Ja, det er jo NOEN som tør det også" - oppgitt mimikk.
"Å, du sender henne alene i butikken. Ja, må man så må man". - oppgitt mimikk.

Hjelpes tenker jeg - og prøver å ikke ha samme mimikken tilbake.

Gammel 16-08-16, 22:39   #145
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her står jeg i butikken og ska' kjøpe no til mor.
Får lov å gå alene for nå er jeg blitt så stooor.
Rekker nesten opp til disken med lappen hvor det står.
Fire melk og Dagblad for i går.
Hvis atte dom har. Og det håper jeg for...

Nå har jeg stått i elleve-og-nitti timer her i kø.
Og nå er jeg blitt så sulten at jeg holder på å dø. På meg.

Og hun som står bak disken kan'ke se meg her jeg står.
Og alle som står bak meg, ja de får. Det de skal ha.
Og så betaler de og går...

(Fritt etter hukommelsen).

Min 1. klassing går alene til og fra SFO. 12-åringen og 10-åringen skal passe ham i to dager nå mens det er planleggingsdager på SFO. Naboene har barnevakt for å passe på sine 12- og 10-åringer denne uka siden det ikke er skole eller SFO for dem.

De skuler litt på oss, ja.

Her lar vi de store passe de små på sånne dager, men da med litt kortere dager for oss voksne. Eldstemann er barnevakt en kveld i uka, toern følger treern til og fra skolen på daglig basis. Og alle de tre eldste kan sendes på butikk, selvfølgelig kan de da det? Treern kan ikke busse selvstendig riktig ennå da. Og de har ansvaret for middag en dag i uka hver. Jeg tror den typen håndtering er vanligere enn barnevakt til tiåringer med mindre vi snakker spesielle behov.

Gammel 16-08-16, 22:41   #146
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Her lar vi de store passe de små på sånne dager, men da med litt kortere dager for oss voksne. Eldstemann er barnevakt en kveld i uka, toern følger treern til og fra skolen på daglig basis. Og alle de tre eldste kan sendes på butikk, selvfølgelig kan de da det? Treern kan ikke busse selvstendig riktig ennå da. Og de har ansvaret for middag en dag i uka hver. Jeg tror den typen håndtering er vanligere enn barnevakt til tiåringer med mindre vi snakker spesielle behov.

Jeg håper det. Og jeg tar høyde for at de som snakker høyest om hvor vågale vi er som sender ungene på speiderturer uten voksne og ikke leverer og henter på SFO ikke er blant de mest representative.

Gammel 16-08-16, 22:43   #147
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her får ikke 1. klassingene lov å gå alene, og siden skolen hans ligger midt i Oslo sentrum, synes jeg det er helt greit. Men butikken ligger 200 meter fra blokka vår, med helt bilfri gangsti hele veien. Poden ville gjerne gå selv, og da hadde det vært dustete å nekte ham.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 22:44   #148
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Her får ikke 1. klassingene lov å gå alene, og siden skolen hans ligger midt i Oslo sentrum, synes jeg det er helt greit. Men butikken ligger 200 meter fra blokka vår, med helt bilfri gangsti hele veien. Poden ville gjerne gå selv, og da hadde det vært dustete å nekte ham.

Her vandrer de ned en sti og over en fotballbane. Ser ikke veien en gang.

Gammel 16-08-16, 23:14   #149
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Å vere sjuske er eit skjellsord i mi bok, å vere forfengelig er nøytralt. :bidrar:

Jeg tipper at forfengelig ikke er nøytralt i de fleste sine bøker. Sjuske er kun en hedersbetegnelse her inne, ja.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.