|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Man får gjerne erstatning likevel, men den blir avkortet noe. F.eks. at man får 30 % lavere erstatning pga. uaktsomheten. Så likevel ender andre opp med å betale en del for dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Som jeg har poengtert flere ganger her, blir det den lokale forurensningen og sjenansen av ekkel lukt/dårlig luft som er poenget mitt. Når det gjelder det rent Co2-messige er det for meg en helt annen diskusjon, og jeg ser egentlig ikke generelt på bilen som et stort Co2-problem - jeg mener egentlig at fokuset på bilen som Co2-synder er en feil, og kanskje farlig, fokus på synder i miljødebatten. Jeg mener fokus på andre tiltak for å få ned Co2-utslippet ville vært langt mer effektive og lettere å i praksis gjennomføre. Bilen er imidlertid et lett mål og det er lett å avgiftslegge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Deltidsmamma
|
Nettopp! Og ingen vet her om noen faktisk er plaget av Floksa's tomgangskjøring. Jeg er ikke direkte plaget om en bil står på tomgang 2 biler bortenfor meg når jeg leverer i barnehagen. Jeg tenker overhodet ikke på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Men synes det er greit at det lukter eksos inn i en barnehage? |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det handler ikke om trass, noe som er et helt feil ord her, men holdninger, verdier og moral. For meg blir det alltid en av to onder. Si i fra på en eller annen måte når folk ikke følger regler, skaper farlige situasjoner eller er til sjenanse - eller la være og leve med irritasjonen. Min magefølelse tilsier som regel at handler det om ting som på en eller annen måte er knyttet til barna, ja så sier jeg i fra. For meg er det rettesnoren. Det være seg bilkjøring, laushunder, bil på tomgang og andre ting som kan påvirke dem. Så må andre bare føle at "andre ønsker å bestemme over dem". By all means. Når man ikke følger lover og regler så blir det sånn. Jeg har dessuten rett og de andre gjør feil, og så klart føles det ekkelt å bli tatt i å oppføre seg dumt i voksen alder. At du er "voksen" gjør deg ikke automatisk smart, fornuftig, lovlydig eller reflektert. Men så klart måten man sier noe på kan ha noe å si i saken. Hva man anser som rett og galt likeså. Det vil alltid være et moralsk aspekt i ting. Men her var det på en måte ikke så mye kommunikasjon å hisse seg opp over, reglene er egentlig klare, og hele uteområdet var forpestet. Jeg trodde faktisk umiddelbart da jeg kom ut at det hadde skjedd et utslipp eller lignende et sted, for lufta var stinn. Sist redigert av Dronningen : 12-11-09 kl 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
frakoblet
|
Hvordan kan du vite så skråsikkert hva som sjenerer andre? Jeg ser relevansen av sammenligningene til mrc.
![]() |
#150 |
Mother of Dragons
|
Jeg vil ikke si noe om det er passende å slå av andres biler på tomgang eller ei, men om jeg hadde valgt å gjøre det, så er det jo helt ok at bileieren blir sint, so what? Jeg bare stusser over dette at "Ja da hadde jeg blitt kjempesint" eller "Da hadde jeg klikket" skulle være noe argument for om man gjør det eller ei?
![]() |
#151 |
Passiv
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Jeg har ikke lest lenger enn tre sider. |
![]() |
![]() |
#152 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Passiv
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)For ordens skyld så måtte vedkommende som skulle stoppet den enten brutt seg inn i den for å slå av tenningen, eller kvalt den med snø i eksosanlegget eller lignende. Den representerte en uheldig forurensning, men ikke noen fare utover det for noen. Og jeg mener at det ville vært i overkant å bedrive hærverk på den for å få motoren til å stoppe. |
![]() |
![]() |
#154 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Det hender jeg lar bilen stå på tomgang (ikke utenfor en barnehage, men utenfor huset) og jeg hadde blitt dødsflau om noen hadde skrudd av tenningen. Jeg liker ikke å bli tatt på fersken i idioti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Mother of Dragons
|
Nei, selvfølgelig ikke. Men hva har det med saken å gjøre? Det er da komplett uinteressant hva bilføreren føler inn i seg av sinte følelser så lenge bilen faktisk blir slått av?
![]() |
#156 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Mye kan sjenere mange. Bare spør alle folkene hvilket som helst borettslag eller stort firma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Okei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
can-jur
|
Er det noen ( i denne tråden) som på noe punkt har ytret en mening som selv i beste motvilje kan tolkes som at de synes det er greit at det siver inn eksos i barnehagen?
![]() |
![]() |
#159 |
Passiv
|
Inni seg. |
![]() |
![]() |
#160 |
Mother of Dragons
|
![]() |
Emneord |
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|