Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

I dag var det 13 grader

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-10, 20:16   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

I dag var det 13 grader

...bris, varierande skydekke og periodar med sol.

Dette er ikkje ein værrapport, altså, men da eg kom i barnehagen i dag fekk eg hakeslepp. På huska sat Lillebror i vinterdressen sin. Under Reimaen hadde han:
- ullbody
- bomullsgensar
- tjukk ullgensar
- strømpebukse
- bukse

Og på toppen av hovudet hadde han ei tjukk og god lue.

Rett nok har me levert bort vintertøy ettersom det for eit par dagar sidan var 0 grader om morgonen. I dag var det 10 da eg sto opp klokka 0600.
Men dei har også eit greit sortement av tynnare klær, vårdressar o.l.

Det var eit litt spesielt syn å sjå han saman med dei andre barna som gjekk i bukse og ytterjakker.

Det skal seiast at han ikkje klaga, og han sveitta heller ikkje nemneverdig. Men kva skal han ha på i vinter dersom dette er habitten i 13 grader og halvfint vær?

Fine barnehagen vår, me er glad i den og dei tilsette, men av og til blir eg litt, eh, matt.

Gammel 01-10-10, 20:18   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag var det 13 grader....

Tja, det blir sannelig ikke lett for dem å kle han til vinteren.

Gammel 01-10-10, 20:19   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag var det 13 grader....

stakkars..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 20:37   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag var det 13 grader

Tja, det er ikke lett, men jeg ville sagt i fra at det er i overkant mye.
Men jeg traff en liten tulle som var kledd på tilsvarende av mamman sin, og jeg spurte hva hun skal ha på seg når det blir kaldt?

Gammel 01-10-10, 20:49   #5
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Det er noen ganger man blir "imponert"....

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 20:56   #6
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Litt mye ja.
Syns lillesøster også er ofte for varmt kledd når jeg henter henne.

I den gamle barnehagen hentet jeg storesøster en gang med ull innerst, bukse og genser, ulldress, tykk fleecedress og utenpå der en vinterdress. Det var da 8 grader ute.
Hun var bare 2 år, klarte knapt å bøye armene og var mildt sagt kokvarm. Ga beskjed om det da jeg hentet henne, og fikk bare til svar at ja, de hadde lurt på hvorfor hun bare stod i ro.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:27   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på hva den stakkars lille gutten blir ikledd når det er -7 grader ute...

Gammel 01-10-10, 21:31   #8
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hørtes i overkan mye ut ja. Han kunne vel heller gått naken under vinterdressen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:31   #9
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hos oss ber de oss om å si i fra hva vi vil ha på barna, så vi sier i fra vi.
Nå om dagen går noen av barna i høstdress og med lue, mens andre går i tynn bukse og fleece.

Barnehagen deres tok av litt syns jeg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:35   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det ble litt i overkant ja.

Diskuterte faktisk dette med ei i ungenes barnehage forleden. Der har flere alt begynt med vinterdresser, foreldrene har tatt med altså, selv om laveste temperatur her har vørt 5 grader på morgenkvisten. Jeg hadde med vinterjakker forleden, men som jeg sa så vil jeg heller at de bruker høst/vårdressen med fleece/ull under en stund fremover, enn vinterhabitt. Det var den barnehageansatte helt enig i, for hva i all verden skulle man bruke når det så ble -15, hvis man satte alle kluter til allerede nå!?

Gammel 01-10-10, 21:40   #11
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En mamma i klassen til lille E fortalte at hennes datter hadde gått utebarnehage, og der fikk de beskjed om at de heller måtte fryse litt om høsten og være litt varme om våren for å ha noe å ha på seg når det var vinter og kaldt!

Det er også viktig å huske på at barn som regel er i mye mer aktivitet enn oss voksne, og derfor ikke fryser like lett.

Gammel 01-10-10, 22:02   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var sannelig i overkant ja. Dette er forøvrig grunnen til at jeg sjelden lar det være så veldig mye tøy i barnehagen mer enn det som SKAL på.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 22:04   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hos oss ber de oss om å si i fra hva vi vil ha på barna, så vi sier i fra vi.
Nå om dagen går noen av barna i høstdress og med lue, mens andre går i tynn bukse og fleece.

Barnehagen deres tok av litt syns jeg.

Det er jo greit at foreldrene sier i fra, men samtidig så må man jo ta høyde for at været kan slå om i løpet av dagen.

Gammel 01-10-10, 22:04   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva gjør vinterdressen i barnehagen nå? 0 grader kvalifiserer da heller ikke til det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 22:09   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fryse om høsten, svette om våren, det er regelen, er det ikke? Eldste vil gjerne kline til med det varmeste allerede nå, som den frossenpinnen hun er, men jeg prøver å forklare at hvis vi brenner kruttet i oktober er det lite å kline til med i januar. Trodde dette var basic kunnskap for barnehageansatte.

Gammel 01-10-10, 22:11   #16
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg leverte minste i bhg i går, oppdaget jeg flere barn i vinterdress. Jeg spurte om de hadde begynt med det allerede. (Jobber i bhg selv, og har ikke savnet vinterdressen.)

Joda, det var bare å sende med.

Jeg kledde på jenta mi, ReimaTec parkdress + ulldress, og syntes det holdt i massevis.
Så jeg kommer ikke til å sende med vinterdressen ennå, nei.

Gammel 01-10-10, 22:13   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Jeg bor i Nord Norge og hentet storebror i dag og ha hadde han strømpebukse, joggebukse, genser og tynn jakke på. Holder i massevis enda.

Gammel 01-10-10, 22:24   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer tidvis også på hva de har tenkt å bruke på Knerten i vinter, når jeg får ham hjem såpass godt kledd, men den dagen jeg fikk med meg hjem en gutt som hadde ullbody, t-skjorte, ullhals og ulljakke INNE kommenterte jeg neste morgen at han hadde med seg en hals som han kunne bruke UTE siden han var litt åpen i halsen og var lett forkjøla....

Gammel 01-10-10, 22:35   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har på barna ullundertøy nå (her er det - 4 når vi våkner om dagen), og så har de enten på en høstdress utapå der, eller bare dongeribukse og fleece. Har inntrykk av at de sjekker barna jevnlig.

Ift lue har jeg med en tull Januslue nå, ikke vinterlue.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 22:50   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten hadde forresten tykk januslue i dag. Kjenner at jeg må beslaglegge den ei stund til. Han hadde ulljakke utenpå klærene sine også (ullbody og tskjorte i dag også) og altså vår/høstdress ytterst. I sol. Svettevåt gutt når vi kom hjem.

Føler det rart om jeg som ettbarnsmor skal belære disse barnehagefolka med 4 unger og barnebarn på vei og 20 års erfaring i barnehagen om at det kanskje ikke er nødvendig med ulljakke under dressen på ettermiddagen... Men dersom jeg beslaglegger alt så kan det bli i kjøligste laget når de går ut etter frokost, og det bare er et par grader og ganske rått... I god tid før det trengs vil de ha ulltøy på plass, skriver de. Men tar det i bruk med en gang det kommer, jo...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.