Hvor lang tid tar det å male et hus?
Ja, jeg vet - "hvor lang er en strikk" - men, altså, sånn i størrelsesordenen, da.
Mannen min og svigerfar insisterer på at de vil male huset selv. Jeg sier at det er greit at de gjør forarbeidet, for det er jo det som er viktigst å ha "kontroll" på (svigerfar stoler ikke på innleide folk. ), men at jeg vil overlate selve malingen til andre. Dette skal skje til våren, og ikke planet om at jeg orker å være hjemme og tråkke i svigerfar og malingsspann og lift og 3 unger mens jeg fortsatt er vill og gal barselhormonell...
Og jeg vil ikke at mannen min skal bruke hele sommeren på å henge i husveggen! Jeg trenger ham til andre ting!
Så jeg har foreslått at de får en uke på seg, og så kommer det innleide folk og tar over (det bør få fart på svigerfar, som er så UTROLIG sein og omstendelig). Den uka reiser jeg bort med ungene. Kanskje jeg strekker meg til 10 dager.
Hvor langt kommer man på en uke, tro, to mann som jobber seint? Det er et STORT hus, og vi kommer til å leie en lift, tror jeg, for å komme til overalt.
Det skal vaskes grundig, sikkert skrapes og pusses litt her og der, og så males.