Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gardiner til jul. Og farger

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Fargen på advent/jule-gardinene mine er:
røde 20 25,64%
hvite 7 8,97%
gull 0 0%
sølv 0 0%
sort 1 1,28%
brun 0 0%
lilla 3 3,85%
mønster 5 6,41%
Er ikke så nøye på det.. 4 5,13%
Annet 7 8,97%
Gardiner? har ikke 23 29,49%
Dustepoll 8 10,26%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-10, 23:39   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gardiner til jul. Og farger

Skifter dere gardiner til advent/jul? Tenker da spes. kjøkken/stue.
Hvilke farge på gardinene i såfall?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 23:41   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardiner til jul.. og farger

Hva skal vi med gardiner til jul når vi aldri har gardiner?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 13:16   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

skifter i stuen.. de er mørkerøde..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 13:24   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardiner til jul. Og farger

Vi har ikke julegardiner. Vi bytter gardiner kun når vi flytter og det viser seg at de gamle gardinene ikke passer de nye vinduene.

Derimot har jeg glorete juleputer i rødt med gullmønster, som jeg elsker og mannen hater, og som ligger i sofaen fra 1. desember til langt uti mars, når mannen ikke lenger holder dem ut.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 13:30   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har stort sett hatt julegardiner på kjøkkenet.
Jeg har liftgardiner der i ukurant størrelse og må sy selv. De forrige julegardinene var smårutet røde og hvite og hang oppe i drøyt halvannet år tror jeg.

Nå går det i plomme/lilla her hjemme både på kjøkken og i stue, så hva som skjer til jul får vi se på. Eksamen i desember og jeg er ikke helt sikker på at det blir tid og ork for store juleforberedelser i år.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 13:35   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Skifter på kjøkkenet til advent, og de jeg har er røde med gullskrift på. men øsnker meg nye panel fra ellos med nisse med lue ned i øynene trykk

Gammel 22-10-10, 23:48   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jul.

Men gardiner har vi ikke, kun persienner i alle rom (og rullegardiner på soverommene). Jeg pynter dog masse, masse til jul. Årh, gleder meg, tenk at det bare er EN MÅNED til 1. søndag i advent!

Gammel 22-10-10, 23:50   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flere gardiner? Nei, vi har hvite gardiner - de får duge hele året. Jeg er forøvrig ikke så flink til å pynte til jul heller jeg da...

Gammel 22-10-10, 23:50   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

*Alt for tidlig julestemning pga all snøen*

Gammel 22-10-10, 23:51   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da ikke noe som heter for tidlig julestemning. *begynner i mars*

Gammel 22-10-10, 23:53   #11
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har akkurat hengt opp nye lilla gardiner, de blir nok hengende til jul også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 23:59   #12
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi har akkurat hengt opp nye lilla gardiner, de blir nok hengende til jul også.

Lilla gardiner er fint! *vurderer*
Hva pynter man med til jul når man har lilla gardiner?
Unngår man rødt? Det er det som stopper meg i lillagardin-shopping akkurat nå, for gidder ikke å skifte igjen til andre til jul.. og har mye rød julepynt...

Gammel 23-10-10, 00:05   #13
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har jo nytt hus til jul, og jeg henger ikke opp de røde julegardinene med hjerter på. Skal se om jeg finner noe i hvitt og sølv, er iallfall mye fin julepynt i de fargene nå. Gleder meg til jul.

Gammel 23-10-10, 00:38   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Lilla gardiner er fint! *vurderer*
Hva pynter man med til jul når man har lilla gardiner?
Unngår man rødt? Det er det som stopper meg i lillagardin-shopping akkurat nå, for gidder ikke å skifte igjen til andre til jul.. og har mye rød julepynt...

Jeg synes rødt mot lilla er utrolig stilig jeg da - på jentungens rom går det i nettopp rødt, hvitt og lilla! Jeg kommer til å ha mye lilla til jul, men viker f.eks ikke fra de røde glasskulene til juletreet eller hvite/røde pynteputer til sofaen av den grunn.

Gammel 23-10-10, 00:00   #15
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Har aldri gardiner. Jo, ungene har på rommet sitt. Limegrønne hele året. Går veldig fint sammen med julepynten...

Gammel 23-10-10, 22:37   #16
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to vinduer i stua jeg skifter gardiner på før jul og da er det helrøde gardiner og med offwhite bånd som holder dem til siden. Jeg bytter gardiner mellom 1.-15. desember, så det henger røde gardiner i adventstiden også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 00:36   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke såkalte julegardiner, men skifter normalt gardiner på stue/kjøkken hver vinter/sommer. Har akkurat kjøpt nye vintergardiner til både kjøkken og stue, i stuen har de blitt lys lilla og slik kommer de til å henge ut mars/april tenker jeg.

Gammel 23-10-10, 01:01   #18
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skifte gardiner til jul? Hvor gammel er du egentlig?

Gammel 23-10-10, 10:20   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Skifte gardiner til jul? Hvor gammel er du egentlig?

Jeg er bare godt oppdratt

Jeg liker å skifte på ting og tang, blir sååå fort lei interiør og farger, så trenger forandring noen ganger i løpet av året! Om sommeren bruker jeg ikke å ha gardiner, men på denne årstiden og vinteren så liker jeg det.
Blir mye lunere og kosligere inne med gardiner, når det stormer, er kald, vått og mørkt ute!

Gammel 23-10-10, 10:30   #20
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Jeg er bare godt oppdratt

Jeg liker å skifte på ting og tang, blir sååå fort lei interiør og farger, så trenger forandring noen ganger i løpet av året! Om sommeren bruker jeg ikke å ha gardiner, men på denne årstiden og vinteren så liker jeg det.
Blir mye lunere og kosligere inne med gardiner, når det stormer, er kald, vått og mørkt ute!

Jeg gjør nok litt opprør mot min "gode" oppdragelse. Min mor er av typen som bytter gardiner 3 ganger i året, og som vasker rundt to ganger i året. Hun forventer at jeg gjør det samme, men jeg nekter å bruke tid på ting jeg ikke ser mening i. Jeg har lyse gardiner hele året, liker det best.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.