Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Egypt en uke i begynnelsen av desember

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-10, 09:27   #1
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Egypt en uke i begynnelsen av desember

Ja, vi skal "bare" være borte en uke. Men vi tror det er verdt det pga mer stabilt vær der enn på kanariøyene.
Hvilket område og hotell anbefaler dere?
Vi har kikket på et i El Gouna. Hva syns?

Gammel 31-10-10, 09:47   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egypt en uke i begynnelsen av desember

Egypt er genialt. Vi var der også bare en uke, men da tok vi det som en barneferie med kun basseng- og strandliv. Vi var i hurghada, og syns det var kjempeherlig. Nå ser jeg andre her inne klager (sutrer ) over stedet, men for vår bruk var Hurghada kjempebra.

Gammel 31-10-10, 09:53   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

http://www.ving.no/egypt/hurghada/su...42%3af0%3a0%3a

http://www.ving.no/charteraccomodati...rue#price-list

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 10:28   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Vi skal også til egypt i desember, så jeg kan ikke svare deg enda.
Vi er forresten i full gang med vaksinering, det er svindyrt jo.

Gammel 31-10-10, 11:12   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Leste et sted at El Gouna er veldig barnevennlig sted, mer vet ikke jeg.
Har lyst til å reise til Egypt selv, men har hørt så mye om folk som blir dårlig der nede.
Hørte jo en del om det i Tyrkia før også, men vi har aldri blitt dårlig der.
Hvis man er påpasselig med hygiene så går det dikkert bra.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 12:33   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjørte full pakke med alskens rar mat og drikke mens vi var der nede, og ingen av oss ble syke. Min mor ble litt magedårlig etter vi kom hjem, og det fant vi ut var fra maten på flyet hjem. Hun nevnte at roastbiffen på flyet luktet litt rart da hun fikk den, men spiste den likevel. /
Men vi var veldig nøye på håndhygiene, og vi hadde håndsprit med oss stort sett overalt.
Papirpengene der nede er gamle og har byttet hender mange ganger, så det er spesielt viktig å vaske/sprite hendene etter man har tatt i penger.

Ellers så er det kanskje ikke til å unngå å bli litt løs i magen og slikt når man utsetter seg for en helt ny bakterieflora, men det var altså ikke noe problem for oss.

Gammel 31-10-10, 12:36   #7
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal en uke til Egyp i begynnelsen av desember. det blir bare gubben og jeg - vi skal bo her:

http://www.ving.no/egypt/makadi-bay/makadi-palace

Har vaksinert oss for drøye to tusen kroner

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 12:40   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Vi skal en uke til Egyp i begynnelsen av desember. det blir bare gubben og jeg - vi skal bo her:

Gosj så dyrt. Lurte på å reise alle fem neste høst evnt november, må regne inn vaksinering isåfall da. Hmm. Kanskje vi tar Tyrika i september istedet for Egypt i november. Gruble litt, september må jo bestilles nå.
Kikket på Sunwing Side på Tyrkia.

Gammel 31-10-10, 12:42   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Det kom på godt over 2000 på oss og, og jeg må ha oppfølgingsvaksine på hepatitt b før vi drar.
Pluss at de prøver å få oss til å ta den drikkevaksinen, jeg er i tenkeboksen enda, og aner ikke hva jeg lander på.

Gammel 31-10-10, 12:47   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg har snakket med veldig, veldig mange som har valgt å droppe vaksinering før egyptreise. Det er tydeligvis ikke en big deal.
Vi vaksinerte oss, men mest fordi jeg ikke har satt meg så nøye inn i sakene.

Gammel 31-10-10, 12:53   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har snakket med veldig, veldig mange som har valgt å droppe vaksinering før egyptreise. Det er tydeligvis ikke en big deal.
Vi vaksinerte oss, men mest fordi jeg ikke har satt meg så nøye inn i sakene.

På grunn av min sykdomshistorie så er det ikke et alternativ å ikke vaksinere seg. Spørsmålet for vår del er vel mer om vi skal gidde drikkevaksinen eller ikke. (Turistdiare)
Hepatitt A + B samt en boostrix synes jeg er et minimum for meg selv og min partner. Ja og Lille seff.

Gammel 31-10-10, 12:58   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg vet ikke helt hvordan det er når man har en sykdommshistorie å forholde seg til, men legen min sa at den drikkevaksinen var helt meningsløs for oss i hvertfall.

Gammel 31-10-10, 17:55   #13
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vurderer dere virkelig å ikke ta Dukoral (drikkevaksinen) mot E.Coli? Jeg vet den ikke beskytter 100%, men det må da være vanvittig kjipt å få ferien ødelagt med skikkelig magesjuke.

Smilefjes har snakket om et hotell hvor de skylder maten i kokt vann, det høres jo veldig bra ut da.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 18:46   #14
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi var her i januar, Sharm al Sheik:
http://www.startour.no/feriereiser/e...ners-kiroseiz/

Vi hadde all inclusive og var veldig fornøyd. Barnevennlig hotell,mange bassenger, STORT vannsklieområde, underholdning på hotellet, dyktig og hyggelig betjening, gåavstand til sentrum, egen buss som fraktet deg til et av hotellets to private strender x antall ganger i løpet av dagen om ønskelig (en sandstrand og en for snorkling) og sist men ikke minst egen dyktig lege på hotellet m.m.
Stabilt varmt vær, men ikke ubehagelig varmt.
Ingen av oss fikk mageproblemer, spiste på hottellets buffet daglig samt på diverse spisesteder i Sharm al Sheik og i Kairo.

Jeg oppdaterte mine vaksiner før jeg dro, for sikkerhets skyld. Ordnet det på helsestasjonen, og det kostet ikke mange kronene

Drar gjerne til samme sted igjen!

Sist redigert av Carpe Diem : 31-10-10 kl 20:05.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 19:06   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Der var vi for noen år siden, og vi likte oss veldig godt på hotellet.

Rett på utsiden var det en nydelig Thai restaurant som anbefales på det varmeste om den fortsatt er der.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 19:48   #16
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Vi har vært i Sharm El Sheik, Makadi Bay og El Gouna.
Jeg ville valgt både Sharm og Makadi Bay fremfor El Gouna.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 20:05   #17
Frøken V
Passiv

Standard

Har vært i Egypt 4 ganger. 3 ganger i Sharm El Sheik - Nama Bay. Og nå sist Hurugadha - New Hurugadha. Hurugadha skal jeg ikke tilbake til igjen! Minusene med Hurugadha for min del var : ikke snorkelmuligheter rett fra strandene, grov sand på stranden som var vanlig der. Mye mere masete å gå ut på gaten. Da det var så tett i tett med småe suvinerkiosker osv. Ikke så mange forskjellige alternativer for restuaranter. Mere "møkkete", hauger med søppel rett ved hotellet og i gatene :s
Sharm El Sheik - Bodd på 3 forksjellige hoteller i Nama Bay, som er "sentrum" av Sharm El Sheik. Gammlebyen/old market i Sharm var MASETE! og ikke noe man behøver å bli lei seg for å gå glipp av... Det er gode snorkel muligheter på strendene til hotellene. Som å svømme i et akvarium! Sonesta beach og Sonesta club, har den samme stranden og den er det absolutt beste snorkelmuligheter på. Revene er rett ved stranden. Hilton sharm resort/Villas har ankret opp et par rev, og det er masse å se der også! Finkornet sandstrand. Maase forskjellige restuarnter å velge i. Mariott hotell som ligger på strandpromenaden, har en itailensk restuarant som serverer nydelig mat! Det oppleves ikke som fult så masende i sentrum og ved strandpromenaden. Det er flere "halvstore" supermarket der varene er priset med riktig pris, og de maser deg ikke inni butikkene sine. Selvfølgelig er det folk som i Sharm også, som vil ha deg med inn i butikken og servere deg te og signere i gjesteboken sin. Men ikke så mye som i Hurugahda.
Ang vaksinering, har jeg en del gjenom jobb. reisefølget har ikke tatt noen anne vaksine enn den drikkevaksinen. Vi har alle sammen blitt uggen i magen hver eneste gang... Men det tror jeg like mye kommer av annerledes bakteriekultur og vamen. Håndhygienen er vi kjempenøye med!

Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 20:52   #18
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg vet ikke helt hvordan det er når man har en sykdommshistorie å forholde seg til, men legen min sa at den drikkevaksinen var helt meningsløs for oss i hvertfall.

Jeg trodde du snakket om de andre vaksinenen. My bad.

Vi vaksinerte oss på helsestasjon/vaksinasjonskontor. Jeg ba fastlegen om resepter osv, men han sa at vi måtte forholde oss til vaksinasjonskontorer, så da ble det slik da. Men dyrt, ohja.

Jeg er så usikker på den drikkevaksinen. What to do.

Gammel 31-10-10, 21:24   #19
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Kanskje vi tar Tyrika i september istedet for Egypt i november. Gruble litt, september må jo bestilles nå.
Kikket på Sunwing Side på Tyrkia.

Vi skal til Alanya - Green garden i september Zip Sleng dere på'a

Kom på under 30' for alle fire inkl. sun garden inklusive... i 3 roms..

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:54   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville reist til Nama Bay utenfor Sharm el Sheik. Pyramidene reiser direkte fra Torp, Kumilla.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.