|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superbasinella
|
![]() Holdbarhet på fløteHvis jeg lager karameller med følte som går ut den 24., vil det si at karamellene kun er holdbar til den datoen? Her kokes fløten, om det har noe å si? Sist redigert av Morella : 16-12-10 kl 17:02. Årsak: Fløten... ikke følten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på fløteHm, nei, det har jeg aldri tenkt på. Det tror jeg da ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på fløteNei, det tror ikke jeg heller....Men jeg har aldri tenkt på det. Godt spørsmål! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Holdbarhet på fløteEldstesønnen min lagde karameller med fløte i fjor. Vi spiste dem gjennom hele jula. Tenkte aldri på at det var noe galt med dem.
![]() |
#6 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Holdbarhet på fløte
Jeg fant dette etter et lite googlesøk:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Holdbarhet på fløteSelvsagt blir ikke karamellene sure.
![]() |
#9 |
Superbasinella
|
Takk for svar. Men hva med peppermyntedropsene? Der blandes følten med eggehvite, melis, targant og peppermynteolje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på fløteSåvidt jeg har skjønt, funker sukkeret i konfekten som konserveringsmiddel. Har aldri opplevd at peppermyntekulene har blitt sure. Men de blir ikke akkurat oppbevart i evigheter her i huset, da.
![]() |
#11 |
Epikur
|
Null problem. Jeg har laget sånne flere ganger og jeg tror det å blande ting gir forlenget holdbarhet uten at jeg kan kjemien i det.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|