|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Truse; gutt, jente eller unisex?Gutter bruker både truser og boxere. Begge deler er underbukser. Forhåpentligvis er det få av StringEmil der ute.
|
|
|
#3 |
|
Aquarist
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Truse; gutt, jente eller unisex?Jeg sier truse til begge kjønn. Eller undertøy. Jenta mi bruker også boxere, da i jentefasong og farger. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Truse; gutt, jente eller unisex?
Jeg er enig med Sitron. Guttetruser er truser. Underbukser er fellesbetegnelse på boxere og truser.
|
|
|
#5 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Truse; gutt, jente eller unisex?Nå får du sikkert mange ulike svar er jeg redd....
|
|
|
#7 |
|
♡
|
Sv: Truse; gutt, jente eller unisex?Så lenge det er snakk om små gutter og y-fronts synes jeg det kan hete truse. Jeg pleier å si underbukse eller boxer, da det er det guttene bruker.
|
|
|
#9 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Truse; gutt, jente eller unisex?Her i huset brukes truse om alle typer underbukse både for gutter og jenter - og jeg sier truse om alle de ulike typene guttetruser som finnes også (altså ikke bare de "tradisjonelle", men også boxer og den typen som går litt ned på lårene og sitter stramt; vet ikke hva de egentlig kalles).
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Truse; gutt, jente eller unisex?Jeg sier vel truser om både string,hipster,boxer,truser...
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Truse; gutt, jente eller unisex?Guttwn min kan ikke fordra truser, og bruker kun boxere.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Truse; gutt, jente eller unisex?
Vi kaller boxere for truser også. De eldste guttene mine på 8 og 13 bruker kun boxer. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Truse; gutt, jente eller unisex?Gutten har rett. Truse er navnet på det plagget man har innerst over rompa. Alternativt boxer, men da spesifiseres det hvilken sort truse.
|
|
|
#18 |
|
Øyboer
Sv: Truse; gutt, jente eller unisex?Jeg har alltid vert lært opp til at truse er jente, undik/underbukse er gutt og boxer er boxer begge kjønn.. Jeg sa underbukse til jeg var ganske gammel men fikk beskjed av andre jenter at det het truse! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Sv: Truse; gutt, jente eller unisex?Jeg synes både "truse" og "underbukse" er unisex-ord. Men nå er ikke jeg av de mest sofistikerte når det gjelder undertøy, kanskje.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|