|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[skolestart] Første klasse 2011-trådVil dere dele utstyrsliste med meg? Skolesekk, penal, klær osv.osv. Tips til hva man bør kjøpe og ikke minst til ting man bør unngå? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådDu trenger sannsynligvis ikke gymbag første året. Her skifter dem ikke før i 3. klasse. Klær er vel av kaliberet du trenger i bhg. Ellers enklest mulig slik at de får det av og på selv. Ikke sikkert de kan få veldig mye hjelp ut i friminutt og slikt.
|
|
|
#3 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådVi kjøpte penal som var i samme prisklasse som skolesekk |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådJeg har sendt mail og spurt om ungene skal ha pennal. De kunne godt det, men de måtte bruke skolens skriveblyanter. Jeg går ut fra at jenta kommer til å bruke pennalet hun bruker her hjemme, en gammel trusepose fra H&M.
|
|
|
#5 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådPennal med fargestifter og blyant var fint. Ikke tusjer, sa det på vårt foreldremøte.
|
|
|
|
#6 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådJeg nekter å kjøpe dobbelt sett regntøy og støvler for å ha på skolen. Jeg setter ett sett på skolen, så får sfo hente der hvis de trenger.
|
|
|
#7 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-tråd
Jeg hører hva du sier, og forbrukeren i meg er enig. Men det er ikke gjennomførbart på alle skoler. Noen SFO-er er i andre bygg. Noen skoler har langt imellom SFO og undervisning. SFO er ofte lite bemannet, og om en person skal løpe til og fra og hente regntøy er det i grunnen dårlig tidsbruk. Da må du heller lære opp barnet til at han/hun tar regntøy og støvler med til SFO etter endt skoledag, også får dere ta det med hjem hver dag for så å henge det på skoleplassen neste morgen. Det kan jo ha fast plass i en bag/pose fx.
|
|
|
#8 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Det må da være mulig å hente nødvendig regntøy i en omgang eller sende barna etter det? På var skole er det ikke så langt til skolegarderoben når de er på sfo, det er heller ikke låst. De sier selv at barna ikke trenger to sett regntøy. Det skulle vært rimelig velbegrunnet om jeg skulle stillt med to sett, altså.
|
|
|
#9 |
|
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådVær obs på at fargeblyantene i de fleste pennaler er elendige. Lurere å kjøpe gode blyanter separat og bytte dem ut.
|
|
|
#10 |
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådHer tror jeg at 1. klasse har felles garderobe med SFO, så et sett med tøy får holde. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Peppy!
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådIkke pennal? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådPepper Lemon: Beckmann, Troll eller Bergans er vel det de fleste har. Viktigste er å prøve sekken på barnet og finne noe som sitter godt på ryggen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådI første klasse er det vel stort sett meldemappe, pennal og en og annen skrivebok som er med hjem.
|
|
|
#14 |
|
Tips til hva som er gode? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Hehe, nei ikke egentlig - jeg har bare sett resultatet av uhell i sekken. Og litt erfaring fra hva som funker og ikke hos egne (barhehage)barn.
|
|
|
#16 |
|
Camelbak har vi, men den liker hun ikke, så må bli noe annet.
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådVi har så langt ikke gjort mer enn å bestille skolesekk. Forhåpentligvis er den på vei i posten.
|
|
|
|
#18 |
|
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådVi har bare kikket på skolesekk, skal prøve skikkelig og kjøpe om to uker tenker jeg når førskoledagen er over. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådMerking av klær er et must. Det er selvfølgelig viktig i barnehagen også, men på skolen blir klærne ofte spredt utover et større område. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: [skolestart] Første klasse 2011-trådHer får de ha pennal.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|