Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan takle en bedreviter?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-11, 09:55   #1
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Hvordan takle en bedreviter?

Jeg har en mannlig bekjent som er bedreviter. Han er egentlig en hyggelig og blid kar, som det kan være morsomt å være sammen med. Men når vi kommer inn på diskusjoner om ulike tema (det kan være seg religion, medisin, politikk, litteratur - ja hva som helst) så er han verdensmester med en gang. Måten han snakker på får meg til å krympe meg. Som om han vil belære meg og forklare meg. Jeg får selvsagt helt fnatt Selv er jeg også opptatt av kunnskap og jeg liker å kunne mange ting, så dette kan være en årsak til at skoen trykker. Men på samme tid så syns jeg også det er ubehagelig å bli snakket til som et barn, få råd jeg ikke har bedt om og måtte høre på alt "våset". i 50% a tilfellene er det nemlig åpenbart at han ikke er en ekspert på området, men at han bare snakker som om...

Grrrr.... jeg blir så irritert!

Kan noen hjelpe meg å takle denne bedreviteren?

Det må da være noen triks der ute til hvordan man kan avæpne slike "roller"?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.