|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Jeg har nå lest flere tråder og blogger om folk som synes det er strevsomt å være lenge hjemme med ungene. Det har jeg forsåvidt forståelse for. Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor barna har så lange ferier fra barnehage og SFO.
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Her er SFO stengt hele juli. Da kan jo like gjerne minsten være hjemme også, selvom de bare må ha 3 uker (tror jeg). Jeg sender dem vekk til svigermor i to uker da, så det er ikke så lenge vi har dem hjemme. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Ungene våre har faktisk 6 uker fri fra barnehage og sfo i år. Det er unntaket. Sfo og barnehagen har stengt i tre uker. To uker har vi vært i Spania, denne uka har jeg ungene en uke alene og vi er i campingvogna. Vært heldige og hatt mye strandvær og vi har hatt en del avtaler med andré, så da har det egentlig gått strålende. Så skal mannen ha en uke alene med dem i campingvogna neste uke og så skal diverse besteforeldre passe ungene på dagen hjemme hos oss en uke. Og siste uka før skolen starter har jeg ungene alene fri en uke vi drar til Danmark med svigermor og niese. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Skolegutten har fri hele sommeren. Bhgjentene får bare to uker fri denne sommeren. De storkoser seg i bhg med alle de "spesielle" sommeraktivitetene. Der har de lekekamerater og trygge områder for lek.
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Barna mine får 4 uker sommerferie i år, 3 uker hvor vi er sammen hele familien og 1 uke sammen med meg. Mannen får bare tatt 3 uker på sommeren, derfor blir det sånn. Den siste uken blir slitsom ja, alene med tre viltre jenter |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Nå er begge mine skolebarn og eldste har sluttet på SFO, så hun har jo full ferie. Lillesøster vil helst ikke være på SFO om hun ikke må, så hun har også full ferie. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?LilleVenn har fri når vi har fri. Vi prioriterer å ha mest mulig ferie sammen, det er uaktuelt å splitte ferien, tror det er viktig at vi er sammen alle tre. Som regel har vi 3-4 uker sommerferie, i tillegg har LilleVenn en uke sammen med moren min og søskenbarna sine. SFO er stengt i fire uker i juli; i år er to av disse i ferien vår, en uke blir det hjemmekontor/hjemme med mormor og en uke med mormor og søskenbarn på hytta. I tillegg skal vi ha nesten to uker fri i august. Vi har også alltid fri jul og påske. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Jentene mine hadde siste skoledag 23 juni. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Unik
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Vår har fri i 5 uker. Det er fordi barnehagen er stengt i 3 uker, så da må han ha fri, og så må jeg ha fri de to første ukene i august pga har ikke barnehageplass til Lille - så da benytter vi sjansen til litt hytteferie som mannen uansett ikke liker så godt.
|
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?I år har mine unger hatt 1.5 uke litt tidlig på sommeren, og skal ha 3 uker om ikke så lenge. Sm regel pleier jeg å ha 4 uker sammenhengende, men i år valgte jeg å dele den litt opp.
|
|
|
|
#11 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Det er ofte lange dager i barnehagen og da kan det faktisk være godt for små barn å ha late dager hjemme. Derfor! Jeg mener ikke at det nødvendigvis bør være 6-7 uker, men jeg synes oppriktig at små barn også har godt av ferie. Barnehage kan faktisk være ganske hektisk og slitsomt når man tilbringer 8-9 timer der hver eneste dag.
|
|
|
#12 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?
Selvsagt skal barna også ha ferie, men jeg tenker at 3-4 uker holder, det er jo som oftest det foreldrene også har.
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men er det ikke egentlig like greit at ungene er i barnehagen istedenfor å være lenge hjemme med foreldre som blir irritable?
|
|
|
|
#14 |
|
lider av tastleksi
|
Sånn var det her da eldste gikk i bhg i alle fall. Hun elsket det fra første dag, og jo færre barn jo bedre. Stor sorg var det hvis vi lot henne ha fridag i åpningstiden til bhg, da endte vi med at utetiden den dagen blr tilbragt utenfor porten der, men heldigvis fikk vi alltid komme inn og leke litt og slå av en prat med dem før vi klarte å overtale henne til å finne på andre ting.
|
|
|
#15 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Våre unger har 3 uker ferie hjemme fra bhg , fordi at de må det. Selvsagt hadde de hatt det uansett. Og de bruker å ha 2 uker på tidlig høst hvor vi dra til syden.
|
|
|
|
#17 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Barna våre har 3 uker sammenhengende sommerferie, vi kunne godt hatt 1 uke til, men da kan vi ikke ta fri inneklemte dager, påske eller romjul. Vi prioriterer heller fri da. Barna har det som plommen i egget i barnehagen om sommeren, mindre stress, de voksne har mer tid til hvert enkelt barn, man finner på mer (utflukter feks) da barnehagehverdagen ikke er preget av stress. Jeg har mulighet til å hente barna litt tidligere noen dager, så da gjør jeg det. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Her har ungene full ferie, de to eldste alle ukene på skolen og de to i bhg har 4 uker. Sist redigert av minimee : 20-07-11 kl 12:32. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Her er sfo stengt hele juli så mellomste måtte ha fri da. Hadde fri de dagene i juni etter skolen sluttet for jeg hadde ikke så lyst å betale for sfo.
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Fordi det dkal være sånn. |
|
|
|