|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Mus i hus - råd please!Jeg bor i sommerhuset mitt fortiden fordi jeg er på jobb i nærheten. Det er et gammelt hus, og vi vet det er mus her. For et par vintre siden hadde vi hatt storinvasjon, og det så ikke ut her når vi kom. Da måtte vi vaske og rydde og kaste i timevis før vi kunne starte sesongen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mus i hus - råd please!Katt.
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Mus i hus - råd please!
Jeg vet. Men vi bor jo ikke her, og det er ikke særlig snilt å låse inn en katt her hele vinteren heller.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mus i hus - råd please!Vi har noen små greier fra Rentokil som står rundt huset. Der spiser møssene av noe og så blir de tørste, tror jeg. Det vil si de drar ut på jakt etter vann og det finnes jo som regel utenfor huset. Det har fungert bra hos oss (men vi var ikke veldig plaget). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mus i hus - råd please!Vet du hvor de kommer inn? Hvis du finner hullene, kan du tette dem med stålull, det er svært effektivt. Se blant annet etter hull langs med rør og slikt. Vi hadde et stort museproblem for noen år siden, men etter at vi fant ut hvordan de kom inn i huset og fikk stappet i stållull, har vi knapt sett noen inne i det hele tatt.
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Mus i hus - råd please!Problemet vårt er at huset er over hundre år gammelt og det er sprekker og åpninger overalt.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Mus i hus - råd please!Kjøp deg et par metallbokser og fyll de med musegift. Det finnes flere typer. Jeg vet at bl.a. Felleskjøpet (favorittbutikken min!) har noe som er mer effektivt enn den du får i vanlige butikker. Det er vel noen små blokker du fester inni disse metallboksene. Metallboksene er fine fordi man da unngår at bikkjer, katter eller andre dyr spiser/slikker på giften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Mus i hus - råd please!Vi har også et gammelt hus, men vi fant de viktigste hullene likevel. Men det er kanskje mindre jobb å forsøke med gift.
![]() |
#9 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Mus i hus - råd please!jeg har funnet en åpning fra vegg/krypeloft inn på barnerommet nå. Men stålull har jeg ikke i hus, selvsagt.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Mus i hus - råd please!Nå er huset fullt av musegiftstasjoner.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
can-jur
|
![]() Sv: Mus i hus - råd please!Musegift duger, men husk også å legge ut gift ute, på sikre plasser.
![]() |
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Mus i hus - råd please!I mer nymotens hus er det vanlig å ha musesperre på panelet ute, altså sikre under panelet. Hos meg falt to klosser ut, og vips! hadde jeg mus i panelet om høsten. Fikk satt de på plass og like vips! kom det ingen mus neste høst. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|