|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
| Se resultatene: På en skala fra 1-5; hvor hissig er du i trafikken | |||
| Jeg er superrolig og tålmodig |
|
8 | 8,16% |
| Jeg er stort sett tålmodig, men innser at det finnes de som er enda mer tålmodig |
|
20 | 20,41% |
| Tja. Det finnes nok av idjåtter i trafikken, men det går greit |
|
36 | 36,73% |
| Jeg finnes ikke tålmodig, men kjører likevel ordentlig |
|
28 | 28,57% |
|
|
6 | 6,12% |
| Deltakere: 98. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
TittelTøs
|
Er du hissig i trafikken?Hvor hissig er du i trafikken?
Midt i vanskelighetene ligger mulighetene. - Albert Einstein Sist redigert av Strutsen : 15-01-13 kl 15:06. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg er så hissig at jeg både tuter og viser fingern (hvis de er så nærme). Jeg kan også lime meg fast i bilen foran hvis noen har gjort forsøk på å snike i køen og vil inn foran meg.
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Er du hissig i trafikken?
Nå er det vel ikke så veldig lovlydig hverken å tute eller å "lime" seg fast i bilen foran og nekte å slippe andre frem?
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Er det forbudt å tute når folk gjør helt spinnville ting? Sånn som å kjøre på rødt lys eller å kaste seg ut i rundkjøringer rett foran min bil (når jeg skal en avkjøring lenger enn "normalen").
|
|
|
|
#5 |
|
www.bomulls.no
|
Hentet fra Lovdata:
Så nei, det er ikke ulovlig så sant det er for å varsle etc.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg er nok blitt veldig mye roligere med alderen, men kan godt fyre av ei lekse eller to om det er noen som gjør noen dumheter. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Nå sa du ikke i innlegget jeg siterte hvilke situasjoner du tuter i, og det er vel gråsoner her - det er lov til å tute for å varsle om farlige situasjoner, men ikke for å avreagere og understreke hva man mener om den andre trafikanten, liksom. (Jeg ville nok også tutet om noen plutselig kastet sin bil inn foran min slik at jeg nesten kjørte på den.)
Igjen sa du ikke akkurat hva slags situasjon du mente, så det var ikke opplagt at du bare gjør dette i veldig lav fart og der det overhodet ikke skaper fare. (Men å hindre andre biler i å komme frem tror jeg strengt tatt ikke er lov, generelt sett, heller ikke om de f.eks. kjører for fort eller ligger i feil fil.)
|
|
|
#8 |
|
Søt og rar
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Ift. det å bruke fløyte på folk som gjør ulovlige eller farlige ting i trafikken, så mener jeg virkelig at det kan skape farlige situasjoner om man bruker energien sin på å lage ytterligere bråk. Så vidt jeg har forstått skal man bare bruke fløyta dersom man kan unngå en farlig situasjon ved å fløyte,
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er du meg? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Er du hissig i trafikken?Hei, jeg heter Lykken og er en tuter! :innrømmer:
|
|
|
#11 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg har nok blitt roligere med årene, men kan fortsatt bli ganske så irritert i trafikken.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg blinker om noen ikke har lys på eller en pære som ikke virker om det begynner å bli eller er mørkt. Jeg syns selvsagt at andre til tider kjører særdeles dårlig, men ellers så er jeg rimelig rolig. Jeg kan også tute om jeg syns at det trengs, vi tuter for lite her i Norge syns jeg. Folk sitter og ser på at andre rygger inn i biler etc. uten å gjøre noe. Men jeg kjører absolutt forbi flere biler enn motsatt. Utenfor by så kjører jeg som regel litt for fort om kjøreforholdene er bra. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Det gjør jeg også, men jeg har aldri sett på det som en utålmodighetsgreie. Jeg gjør det bare for å være grei og setter pris på at andre varsler meg om det samme. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Det er jeg enig i, men jeg har merket meg at det faktisk er ganske få som gjør det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
www.bomulls.no
|
Samme her, i tillegg til at jeg gjerne slækker ned for å slippe andre frem ved kø osv. Er det kø og en innkjørsel/lyskryss, stopper jeg til jeg kan kjøre så langt at jeg ikke sperrer i kryss eller innkjøring. Jeg er ganske omtenksom i trafikken vil jeg si, og derfor tillater jeg meg å klikke litt ekstra når andre ikke er det!
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Noe som faktisk irriterer meg nå for tiden er alle som sperrer et kryss. Det syns jeg skjer veldig ofte, spesielt i rusjtrafikken. F.eks. rundt Herremannen skole på morgenen så er det flere kryss der folk bevisst sperrer krysset når det er rødt lys lenger frem. De vet at det ellers kommer biler fra høyre som da har forkjørsrett. Da er det bedre å kjøre frem og sperre så at ingen kan svinge i noen retning. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Andre bilister irriterer meg sjelden, og det er sjelden jeg er utålmodig når jeg kjører bil. Jeg skjønner ikke vitsen med å hisse seg opp, egentlig. Man kommer jo ikke noe fortere frem om man gjør det. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg har aldri brukt hornet i bilen. Vel, en gang, men det var fordi jeg lente meg for mye over rattet(bilen sto i ro) og puppene mine trykket på. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg er ikke veldig tålmodig av meg, men jeg har jo innsett at det nytter ikke å la seg irritere heller.
|
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er du hissig i trafikken?Ja, men ikke mer hissig og utålmodig enn jeg er andre steder. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|