Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skal det være sånn?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 12:20   #1
atsamali
Fullverdig medlem

atsamali sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
atsamali har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skal det være sånn?

Nå har jeg begynt å male et bord.Pusset og grunnet. Maler første strøk glans hvit.MEN jeg kan se alle pensel strøkene mine. vil jo ikke ha det sånn.
Så j lurer bare på om det blir borte når jeg male andre gangen ?
Eller noen tips til å gjøre det bedre ?

Gammel 17-11-11, 12:38   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal det være sånn ?

Min erfaring er at det blir bedre for hvert strøk. mEn jeg tror du får køpt en penselsak som heter fordriver eller noe slikt. Denne skal da jevne ut penselstrøkene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 12:58   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruk liten glatt rulle der hvor det er mulig å rulle. Spesielt på bordflata. Bare bruk pensel der du må for å komme til.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 14:24   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Pusse mellom strøkene og bruke skumrulle på platen.

Gammel 17-11-11, 15:07   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal det være sånn?

Eller tynne malingen litt. Da trengs flere strøk, men den flyter lettere ut.

Gammel 17-11-11, 15:34   #6
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg pusser mellom hvert strøk, bruker pensel med fin bust fra jordan. Maler kun med tuppen av penselen, bruker mye maling. Har blitt fint her.

Gammel 17-11-11, 15:51   #7
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg malte akkurat et skap, og set veldig med det samme. Det måtte 4 strøk til, og det ble ikke fint før jeg malte med liten rull i stedet for pensel.

Gammel 17-11-11, 15:55   #8
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg har nettopp malt et stuebord. Ikke mindre en 6 strøk måtte til.
Jeg har brukt gulvmaling, og malte med skumrulle.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC01461.JPG (101,6 KB, 23 visninger)
Filtype: jpg DSC01727.jpg (186,4 KB, 48 visninger)
Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:58   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du trenger enten en rulle beregnet på glatte flater eller en fordriverpensel. Gjerne begge.
Bruk utstyr (og maling) av god kvalitet.

Ikke mal for tykt; mange tynne strøk er penere enn få tykke.

Puss med fint sandpapir mellom strøkene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 16:03   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ellers ganske vanlig at penselstrøk vises på første strøket, men om de du har er "vanlige" er det jo vanskelig å vite uten å ha sett det. Det kan hende de forsvinner med flere strøk, eller det kan hende du bruker feil utstyr eller feil fremgangsmåte.

:veldig hjelpsom:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 18:42   #11
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Viktig med gode pensler - er busten for stiv vil du lettere få slike striper. :btdt:

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:21   #12
atsamali
Fullverdig medlem

atsamali sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
atsamali har et hav av muligheter foran seg
Standard

takk for alle svar. Nå er jeg ferdig . det ble ganske bra.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.