|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2010
![]() |
![]() Skal det være sånn?Nå har jeg begynt å male et bord.Pusset og grunnet. Maler første strøk glans hvit.MEN jeg kan se alle pensel strøkene mine.
![]() |
#2 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal det være sånn ?Min erfaring er at det blir bedre for hvert strøk. mEn jeg tror du får køpt en penselsak som heter fordriver eller noe slikt. Denne skal da jevne ut penselstrøkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skal det være sånn ?Bruk liten glatt rulle der hvor det er mulig å rulle. Spesielt på bordflata. Bare bruk pensel der du må for å komme til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Skal det være sånn ?Pusse mellom strøkene og bruke skumrulle på platen.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal det være sånn?Eller tynne malingen litt. Da trengs flere strøk, men den flyter lettere ut.
![]() |
#6 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal det være sånn?Jeg pusser mellom hvert strøk, bruker pensel med fin bust fra jordan. Maler kun med tuppen av penselen, bruker mye maling. Har blitt fint her.
![]() |
#7 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Skal det være sånn?Jeg malte akkurat et skap, og set veldig med det samme. Det måtte 4 strøk til, og det ble ikke fint før jeg malte med liten rull i stedet for pensel.
![]() |
![]() |
#8 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal det være sånn?Jeg har nettopp malt et stuebord. Ikke mindre en 6 strøk måtte til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Skal det være sånn?Du trenger enten en rulle beregnet på glatte flater eller en fordriverpensel. Gjerne begge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Skal det være sånn?Det er ellers ganske vanlig at penselstrøk vises på første strøket, men om de du har er "vanlige" er det jo vanskelig å vite uten å ha sett det. Det kan hende de forsvinner med flere strøk, eller det kan hende du bruker feil utstyr eller feil fremgangsmåte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal det være sånn?Viktig med gode pensler - er busten for stiv vil du lettere få slike striper. :btdt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2010
![]() |
![]() Sv: Skal det være sånn?takk for alle svar. Nå er jeg ferdig .
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|