Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Møkka-Obs eller vrang kunde?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-11, 22:20   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Møkka-Obs eller vrang kunde?

(Ja, jeg vet jeg har laget en nesten tilsvarende tråd før, så det er mulig det er jeg som er Den Sure.)

Men altså, er det rart jeg har høyt blodtrykk?

Jeg var på Obs i dag. Jeg skulle reklamere på et par svømmebriller som hadde ødelagt strikk. Svømmebrillene ble kjøpt den 16. november, altså for 12 dager siden, og de røk andre gangen de var i bruk. Jeg traff en søt dame i den der bytte- og returboksen, og hun leverte meg en returlapp. Den skulle jeg ta med (sammen med de ødelagte svømmebrillene) til sportsavdelingen.

Etter å ha lett ganske lenge etter en ansatt, fant jeg to unge jenter sittende på golvet(!) ved en korg med barnesko. De signerte på returseddelen, tok brillene og ba meg hente nye. Jeg gikk. Jeg fant svømmebrillestativet. Det var ikke flere svømmebriller igjen. Jeg gikk tilbake og spurte. De sa at det ikke var sesong for svømmebriller (svømmer ikke folk hele året?) og at de ikke fikk nye før til sommeren. Jeg spurte hva jeg da skulle gjøre. De sa at jeg kunne kjøpe noe annet for returseddelen, men at den måtte brukes i dag. Jeg forklarte at det var svømmebriller jeg skulle ha, og tenkte vel for meg selv at dersom de ikke hadde svømmebriller, så ville jeg ha pengene tilbake. Jeg svarte at jeg ikke hadde så god tid i dag, og at det ikke var noe annet jeg skulle handle i dag.

Så kom det fra den ene blonde syttenåringen: Du kan kjøpe mat. Alle trenger jo mat! Det var først da jeg ble sur. Av prinsipielle grunner. Jeg vil IKKE ha mat. Jeg vil ha svømmebriller. Og har de ikke svømmebriller, så er nå det greit, men da vil jeg ha pengene tilbake. De forklarte at hvis jeg hadde kommet tilbake med brillene innen ti dager, så hadde jeg fått pengene tilbake. Jeg forklarte tilbake at svømmebrillestrikken røk i går, altså 11 dager etter at jeg kjøpte dem.

Jeg blir sur av to grunner, eller egentlig bare en, faktisk: At hvis jeg (i teorien) kjøpte en jakke og den ble ødelagt etter kort tid, så vil jeg jo ikke bli tilbudt en bukse i erstatning! Eller at det faktisk skulle bli krevd at jeg skulle ta en bukse i stedet! Jeg vil enten ha ny jakke eller pengene tilbake. Men på Obs må man tydeligvis kjøpe mat dersom de ikke har svømmebriller. Eller noe helt annet. En cd f.eks. Eller en pøntehubro eller noe. Og det som utløste mitt sinne, er det faktum at en blondine på sytten skal fortelle meg at alle trenger mat. Dette er et prinsipielt spørsmål for meg! Hva hvis jeg hadde kjøpt en sykkel? Beklager, men du kan kjøpe en annen vare for 5000 kroner, og det må skje i dag!

Alternativet var å ta med seg de ødelagte brillene hjem igjen. Hvilket jeg gjorde.

Mannen mener jeg oppførte meg idiotisk og at et par svømmebriller ikke er noe å bråke om. Han fatter ikke at jeg er opptatt av prinsipper når det gjelder småpenger. Han ber meg bli voksen.

Hvordan kan man forvente rettigheter når man ikke er opptatt av prinsipper, og har Obs lov å gjøre dette, egentlig?

Hilsen lite smidig.com (Fremdeles med et par ødelagte svømmebriller, og dobbelt så irritert.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:22   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møkka-Obs eller vrang kunde?

Jeg hadde faktisk kvitteringen, til og med! Helt tilfeldig, for jeg hadde kjøpt noe relativt dyrt samtidig med svømmebrillene og tok bevisst vare på akkurat den.

Gammel 28-11-11, 22:24   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Skjønner deg godt jeg.

Gammel 28-11-11, 22:24   #4
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

soulmate...., jeg kan finne på å argumentere for sånne ting. Stå på krava!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:25   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

soulmate...., jeg kan finne på å argumentere for sånne ting. Stå på krava!

Mjo, men jeg er jo ikke kommet noe lenger. Tiåringen min har fremdeles ikke svømmebriller.

Gammel 28-11-11, 22:28   #6
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 00:39   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg syns du bør sende en klage... til leder.
Jeg er helt enig med deg. DÅRIG kundebehandling.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 18:52   #8
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du gått videre med saken?

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:28   #9
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Lurt at du tok med deg svømmebrillene tilbake, tenker jeg. Dette er selvsagt helt hårreisende.

Hvis du orker, så kan du jo kontakte obs!-ledelsen og høre om dette egentlig er måten de ønsker å møte kundene sine?

Når det er sagt, så har dette dessverre også litt med hva du egentlig ønsker å bruke tiden din på. Er prinsippene verd den tiden dette tar?

Ellers tror jeg at jeg ville ha gått tilbake til bytte- og returboksen og forklart situasjonen, og bedt om pengene. En blond tenåring som sier at "alle trenger jo mat" er liksom ikke den jeg stoler mest på i slike situasjoner.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:30   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Skjønner deg godt jeg.
Hadde sendt mail til Obsledelsen tror jeg, antar du får nye briller da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:30   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Lurt at du tok med deg svømmebrillene tilbake, tenker jeg. Dette er selvsagt helt hårreisende.

Hvis du orker, så kan du jo kontakte OBS!-ledelsen og høre om dette egentlig er måten de ønsker å møte kundene sine?

Når det er sagt, så har dette dessverre også litt med hva du egentlig ønsker å bruke tiden din på. Er prinsippene verd den tiden dette tar?

Du har selvsagt rett. Jeg burde ikke bruke tiden på dette, og jeg har defintivt ikke godt av det.

Men ER det hårreisende? Mannen mener det er jeg som er teit. Det er muolig han har et poeng, han har nemlig hatt det før...

Gammel 28-11-11, 22:38   #12
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Tja, tja, har du god råd så kan man jo hisse seg opp og stå på krava eller man kan velge om man rett og slett driter i det.

Hva om du hadde hatt skikkelig dårlig råd?
Da er det jo ikke bare bare å bruke svømmebrillepengene på noe man ikke trenger (heller ikke mat mener jeg).

Jeg mener du har rett, men jeg er usikker på om jeg hadde orket gjøre noe annet enn å kjøpe mat selv og kjøpt briller et annet sted neste gang (jeg har god hukommelse på butikker jeg ikke liker).

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 22:44   #13
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men ER det hårreisende?

Det ER hårreisende. Jeg tror jeg i din situasjon kunne "kommet i skade for" å bli en svært lite hyggelig kunde som ville lurt på om det "var noen voksne jeg kunne snakket med". Eventuelt bare "Jeg vil snakke med din overordnede, jeg.".

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 13:57   #14
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men ER det hårreisende? Mannen mener det er jeg som er teit. Det er muolig han har et poeng, han har nemlig hatt det før...

Sånne ting kan jeg også bli vanvittig sur og rasende for, du burde fått pengene tilbake. Nå er kostnaden med svømmebriller kanskje ikke så store, men det er jo som du sier, hva om det er en sykkel som blir ødelagt. Skal du da kjøpe mat for de tusen det koster? Nei, jeg hadde tatt en telefon til obs ledelsen, eventuelt høre med forbrukerombudet først.

Stå på!

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 14:42   #15
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er flott at du står på for dine rettigheter. Ser det er mange som ikke hadde orket å gjøre det for så lite, men et par svømmebriller koster 2-300 kroner, og for meg er ikke det småpenger. Det er alt for mange som bare godtar at penger går tapt, framfor å stå på litt ekstra for det de har rett på. Jevnt over virker det som om storparten av folk har så mye penger at hundrelapper ikke "teller".

Gammel 30-11-11, 15:46   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

De kostet 129,-. Ikke allverdens, altså, men jeg blir sur over behandlingen. Særlig av de derre blondinekommentarene.

Gammel 29-11-11, 00:08   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

En blond tenåring som sier at "alle trenger jo mat" er liksom ikke den jeg stoler mest på i slike situasjoner.

Hun har unektelig et poeng, da!

Gammel 29-11-11, 12:28   #18
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Jeg har fått pengene tilbake når buksen ikke falt i smak hos sønnen min, men det var jo dagen etter jeg kjøpte den.

Men den der med at "det er ikke sesong" irriterer meg litt. Folk svømmer jo hele året som du sier. Jeg skulle ha en aerobic-matte her i vår.. nei, det var ikke sesong for det. Så da måtte jeg vente til høsten

Jeg hadde også blitt rimelig irritert. Når du har kvitteringen så har du da krav på pengene tilbake!

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 12:30   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg kjenner at jeg er aller surest over å ha blitt fortalt at alle trenger mat. Provoserende møkkajente!

Gammel 29-11-11, 12:35   #20
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Men alle trenger ikke mat akkurat den dagen.. Man kan jo ha handlet inn for en uke eller en mnd. Og da trenger man ikke mat med mindre man får en tilgodelapp og kan bruke i løpet av det neste året.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.